X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיגוע בנורבגיה. הנורבגים מבינים כעת מה המשמעות של הרג אזרחים חפים מפשע [צילום: AP]
דם, ואש ותמרות עשן
אנחנו חיים בעולם של חוסר וודאות עם מלחמות, אש, עשן, ודם בכל מקום. גל של זעם מתפשט וגדל ויוצא מכלל שליטה ברחבי העולם

בספר יואל, פרק 2, פסוקים 3-5, מנבא הנביא היהודי: "... 3 וְנָתַתִּי מוֹפְתִים בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, דָּם וָאֵשׁ, וְתִימֲרוֹת עָשָׁן. 4 הַשֶּׁמֶשׁ יֵהָפֵךְ לְחֹשֶׁךְ, וְהַיָּרֵחַ לְדָם; לִפְנֵי בּוֹא יוֹם יהוה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא; 5 וְהָיָה כֹּל אֲשֶׁר-יִקְרָא בְּשֵׁם יהוה יִמָּלֵט; כִּי בְּהַר-צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלָיִם תִּהְיֶה פְלֵיטָה, כַּאֲשֶׁר אָמַר יהוה, וּבַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר יהוה קֹרֵא."
האם זו רק אני שחשה כי כל יום שעובר העולם מבולבל יותר, הוא מקום מסוכן יותר, בוער באש ויותר דם נשפך בו?. בשבוע שעבר, העוול האיר את נורבגיה, המונרכיה הדמוקרטית-פרלמנטרית חוקתית הקטנה עם האראלד החמישי מלך נורבגיה, בראש המדינה וג'נס סטולטנברג ראש הממשלה. כ-4.9 מיליון נורבגים, החיים בחלק המערבי של חצי האי הסקנדינבי, עם קו חוף נרחב, לאורך האוקיינוס האטלנטי והים ברנץ, ופיורדים ציוריים, הזדעזעו עד לשד עצמותיהם.
המדינה הנאורה, המפיקה פרסי נובל, ואחת החברות המייסדות של נאט"ו הצטרפה ללהקה של מדינות נפגעות טרור. בשלב זה, סיבת הפיגוע היא לא חשובה. מה שחשוב הוא שעכשיו הנורווגים יודעים מה המשמעות שאזרחים חפים מפשע, נהרגים בגלל אידיאולוגיה או אמונה מסוימת של אדם שאותם הוא או היא מבטאים על-ידי פעולת הטרור.
התמונה של מבנה מטה הממשלה הנורווגית שנפגע, שאותו המחבל פוצץ באוסלו, מזכיר לאמריקנים רבים את פיגוע הטרור של טימותי ג'יימס מקווי ב-19 באפריל 1995, כאשר הוא פוצץ משאית תופת מול הבנין אלפרד פ מורא בעיר באוקלהומה, והתוצאה - 168 הרוגים ו-450 פצועים. הנזק לרכוש באוסלו עשוי להיות שווה לנזק באוקלהומה, אבל מספר ההרוגים היה קל בהשוואה.
מסע הירי הארוך של המחבל במשתתפי מחנה הקיץ של בני נוער באי הקטן יוטויה, ליד אוסלו, הוא חסר תקדים. עם זאת, זה עשוי להזכיר לרבים את המצור על בית הספר בבסלאן, או הטבח בבסלאן, שברוסיה, בתחילת ספטמבר 2004. אירוע טרור זה החל כאשר קבוצה של צ'צ'נים מוסלמים חמושים לקחו יותר מ -1,100 בני אדם, ביניהם 777 ילדים, כבני ערובה ב-1 בספטמבר, בבית ספר מספר אחד, בעיירה בסלאן, בצפון אוסטיה, באזור קווקז הצפוני של הפדרציה הרוסית . בסופו של דבר, לפחות 334 בני ערובה נהרגו, ביניהם 186 ילדים, עוד מאות נפצעו ורבים מהם דווחו כנעדרים.
וכמו בכל פיגוע, אש, עשן, פסולת שברים ואנשים מדממים היו באוסלו ובאי הקטן יוטויה.
טרור על אזרחים החל לפני שנים ואמצעי הזהירות שהעולם התרבותי נוקט נגד תופעה זו התפתחו עם הטרור שהתרחש. נפילת מגדלי התאומים בניו-יורק ב-9 /11 הייתה נקודת מפנה גדולה.; להוסיף עליה כמה מתקפות טרור מפחידות על אזרחים אחרות, בארה"ב, ספרד, אנגליה, הודו ופקיסטן, להזכיר כמה בלבד, וניסיונות טרור רבים אין ספור שלא הצליחו, גרמו שהעולם החופשי כולו חיי כיום בפחד מתמיד.
בישראל, שבה פיגוע אפשרי הוא חלק מהנורמה, אתה נבחן ונבדק על כל צעד ושעל. אתה רוצה להיכנס לקניון, לבית קולנוע, לאופרה, לתיאטרון, לסופרמרקט, לחנות, למסעדה, לבניין שדה תעופה או מטוס, וכו', אתה נבדק כדי לוודא שאתה לא טרוריסט . מדינות אחרות, לאט לאט, מאמצות את מנגנון הביטחון של ישראל. נורבגיה, שעד אתמול חשבה שאינה פגיעה לטרור, תיצטרך לשנות את כל דרך החשיבה שלה. עכשיו הוא פגיעה ומדינות הגבול שלה במזרח, שוודיה, בצפון, פינלנד, ומדרום, נורבגיה גובלת עם מיצרי סקאגרק, שמעברם ממוקמת דנמרק, הן עכשיו גם כן מלאות חששות.
באופן כללי, אנו יכולים להאשים את הג'יהאד האיסלאמי במה שמתרחש בעולם שלנו היום. כשפיגוע מתרחש, אנו מצפים שמוסלמים יהיו מעורבים. עם זאת, כפי שראינו במקרה הטרור בנורבגיה, זה לא תמיד המקרה. אבל פיגוע הוא פיגוע, וכאשר הוא מתרחש, אנשים חפים מפשע מתים או נפגעים. וטרור מחדיר פחד ומדכא אנשים. הוא מזעזע את מוקד החופש והביטחון של בני האדם.
אנחנו חיים בעולם של חוסר ודאות. יש מלחמות, אש, עשן, דם בכל מקום. גל של זעם מתפשט וגדל, ויוצא מכלל שליטה, ברחבי העולם. הנביא המקראי יואל צדק כשאמר שיהיה, דם ואש ותימרות עשן בכל מקום.

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דם, ואש ותמרות עשן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה שהיה באי בנורבגיה לא תמים כ
יהודה דרורי  |  27/07/11 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
טוב יעשה השופט גרוניס אם לא ישחק לידיו של כצל'ה, וישחרר רמז, שבדעתו לעשות מעשה זילברג ולוותר על גלימת הנשיאות - זו הגלימה שכצל'ה תופר עבורו בתפרים גסים במיוחד, ושאין בה אלא לבזות את מי שהקונסטיטוציה אמורה לזרום בעורקיו
איתמר לוין
גזר הדין לרוצחה של ענת פלינר זועק לשמים - הן בשל הפער בין המילים התיאורטיות לבין הענישה בפועל, והן משום שהשופטים מתגלים בו כפקידים מרובעים הבורחים אל התקדימים במקום להגיב למציאות    במיוחד מעוררת חלחלה הקביעה לפיה אין המדובר ב"רצח קשה ואכזרי"
אברהם בן-עזרא
אפשר לגרום בצורה מכוונת לירידת מחירי הדירות במדינת ישראל וזאת מבלי לבצע שום סבסוד ישיר של מוצר כלשהו. אומנם המדיניות משפיעה על הכלכלה, ובאופן מהותי ביותר, אך בעניין מחירי הדירות - מסתבר, במקרה, כי מה שראוי לעשות גם ללא כל קשר למחירי הדיור - אם ייעשה - יגרום להוזלה הנכספת
משה חסדאי
הכל מותר במלחמת השמאל נגד הימין והמתנחלים. גם לגייס את ויקי כנפו, את גלעד שליט, את מצוקת המחיה והדיור. גם לחבור למזרחיים ולדתיים ואפילו למתנחלים. העיקר להכות את המנהיגות הציונית ואת ממשלת ישראל
אלעזר לוין
הפתרונות שנתניהו ואנשיו עומדים לשלוף היום יקלו אולי את המחסור בדירות, אבל רק בעוד שנים    שליפה מהירה בסגנון המערב הפרוע ובפאניקה איננה עוזרת    מה צריך באמת לעשות? הנה פתרונות אפשריים: החזר תשלום על מגרשים, קיצור הליכים, בונוסים לקבלנים המהירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il