X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבא מספק את כל מה שנחוץ למתגייסים [צילום: AP]
הסודות מאחרי המדפים: תעשיית המתגייסים בע"מ
לצד המשפחה הלוחמת, קמה לה בשקט בשקט תעשיה שלמה של רשתות, חנויות לציוד צבאי, אשר כל מתגייס ומשפחה פוקדים אותם מתוך כוונה לרפד את דרכו של המתגייס. מנהג זה נוח לכולם. למדינה, לצה"ל למתגייס ולמשפחה, אלא שנוהג זה הוא מיותר לחלוטין ובדרך כלל לא תורם למתגייס

מי לא עובר את החוויה הזאת?, גיוס הבן (הילד) או הבת לצבא?. כולם מתרגשים ומכינים את עצמם לקראת המאורע המכונן. הבן מסיים את ההכנה המפרכת בקורס ההכנה לקרבי, כל הבית מתעניין באיזה יחידה כדאי לשרת, מה זה מנילה, קב"ה ודפ"ר, בקיצור כול המשפחה מתגייסת.
לצד המשפחה הלוחמת, קמה לה בשקט בשקט תעשיה שלמה של רשתות, חנויות לציוד צבאי, אשר כל מתגייס ואו המשפחה פוקדים אותם מתוך כוונה לרפד את דרכו של המתגייס, שחלילה לא יחסר לו דבר. מנהג זה נוח לכולם. למדינה, לצה"ל למתגייס ולמשפחה, אלא שנוהג זה הוא מיותר לחלוטין ובדרך כלל לא תורם למתגייס מעבר לעומס ציוד ולבלבול בימיו הראשונים בצבא ולהוריו בדרך כלל לחיסרון כיס.
הצבא מספק את כל הדברים אשר נחוצים למתגייס ולכן לא ברורה בדיוק מדוע קמה תעשיה ענפה אשר מכינה מראש רשימות למתגייס, כחלק מההרגל של ימי בית הספר העליזים, אשר בהם חובה היה לקנות ספרי לימוד כאלו או אחרים. אומנם יש שם כל מיני צופרים אשר עושים את החיים קלים, אולם הטוב ביותר זה לרכוש אותם, רק אחרי תקופה של מספר חודשים בצבא ולא לפני כן, שהרי רק אז באמת יודעים מה באמת נחוץ!.
כאחד שעבר יותר מפעם אחת את מסלול המכשולים הזה, אני ממליץ לכל הורי המתגייסים לא לפקוד חנויות אלו ולא להיכנע להפצרות הרשתות והחנויות ולקבל את רשימות הציוד בעירבון מוגבל. מוטב להמתין תקופה ורק אז המתגייס יראה באמת איזה ציוד נוסף אכן דרוש לו.
דבר זה גם ימנע הרבה עוגמת נפש לכל המציידים את המתגייס בכל מיני פרטי ציוד יקר כמו אולרים, מצפנים ומכונות גילוח יקרות, אשר משום מה יש להם נטייה להעלם בבלבול של הימים הראשונים בצבא. מעבר לזה העמסת ציוד עודף וכפול על המתגייס בימיו הראשונים בצבא, רק מכביד עליו מאוד ומקשה עליו לארגן שני סטים של ערכות כלי רחצה, שני סטים של מברשות נעלים, סטים כפולים של גרביים וכדומה כמאמר חז"ל כל המוסיף גורע!.

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחרי המדפים: תעשיית המתגייסים בע"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פריארים מתחלפים
יואל קורנבלום  |  27/07/11 19:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
עוצמת הפער בין מה שראיתי בשדרות רוטשילד ובין מה שהוצג בכל ערוצי התקשורת זו כבר לא מעידה. זו תעודת עניות לתקשורת שקיבלה את הציון נכשל ביום המבחן. היא קבלה נכשל, כי לא נמצא ערוץ טלוויזיה אחד, שהעלה בצורה עניינית את מחאת האוהלים. הייתה התייחסות רבה לצבעוניות שמסביב ולשולי, אך לא למהות של מה שמתחולל
נורית גרינגר
אנחנו חיים בעולם של חוסר וודאות עם מלחמות, אש, עשן, ודם בכל מקום. גל של זעם מתפשט וגדל ויוצא מכלל שליטה ברחבי העולם
יוסי דר
טוב יעשה השופט גרוניס אם לא ישחק לידיו של כצל'ה, וישחרר רמז, שבדעתו לעשות מעשה זילברג ולוותר על גלימת הנשיאות - זו הגלימה שכצל'ה תופר עבורו בתפרים גסים במיוחד, ושאין בה אלא לבזות את מי שהקונסטיטוציה אמורה לזרום בעורקיו
איתמר לוין
גזר הדין לרוצחה של ענת פלינר זועק לשמים - הן בשל הפער בין המילים התיאורטיות לבין הענישה בפועל, והן משום שהשופטים מתגלים בו כפקידים מרובעים הבורחים אל התקדימים במקום להגיב למציאות    במיוחד מעוררת חלחלה הקביעה לפיה אין המדובר ב"רצח קשה ואכזרי"
אברהם בן-עזרא
אפשר לגרום בצורה מכוונת לירידת מחירי הדירות במדינת ישראל וזאת מבלי לבצע שום סבסוד ישיר של מוצר כלשהו. אומנם המדיניות משפיעה על הכלכלה, ובאופן מהותי ביותר, אך בעניין מחירי הדירות - מסתבר, במקרה, כי מה שראוי לעשות גם ללא כל קשר למחירי הדיור - אם ייעשה - יגרום להוזלה הנכספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il