X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה תעשה אם הבוס שלך "יסמן אותך"? האם תוותר על מקום העבודה שלך, תילחם על זכותך ועקרונותיך או שמא תנקוט באפשרות אחרת? כמה עצות להתמודדות עם הסיטואציה הבעייתית
▪  ▪  ▪
לשמור על קור-רוח [צילום אילוסטרציה: AP]

התופעה הזו מוכרת לכל מי שעובד או עבד אי פעם בארגון גדול, שבו לכל קבוצה של עובדים יש בוס נפרד: אתה עובד במסגרת קבוצה סגורה, בדרך כלל עומד ביעדים ובביצועים, וזוכה לרוב לשבחים ולהערות חיוביות. והנה, בוקר אחד אתה מוצא בתיבת הדואר שלך מייל זועם ואלים במיוחד מהבוס שלך, שבו הוא קובע, כי הביצועים שלך לא טובים והוא אף משתמש בלשון אזהרה שאם לא תשתפר, בתוך חודש ימים תאבד את משרתך. הרגעים הראשונים הם רגעי הלם. הבוס הזה מעולם לא העיר לך ומעולם לא כתב לך שהמכסות שלך לא מספיקות, אבל הנה - מסתבר שהוא התחיל "לחפש אותך".
בירור קצר מעלה, כי הוא לא מתכוון לכלל העבודה שלך, אלא לפרויקט מסוים שלא עלה יפה. אתה מודע לזה, מבין את הסיבות לכישלון ואפילו לא מוציא את עצמך מחוץ לגבולות האחריות - אבל תחושת התסכול מציקה לך. פתאום אתה מתחיל לקשר דברים מסוימים, ומבין שמצבו של הארגון כלל לא טוב. זאת, בין היתר, בגלל שפרויקטים מסוימים לא עמדו ביעדים שהוצבו להם, אולי בגלל ציפיות מוגזמות ואולי בגלל חוסר מודעות של אלו שהטילו את המשימה. התסכול אף גובר כאשר אתה מנתח את המציאות ומבין שהמחלקה שלך והפרויקטים שהיא מבצעת, לא ממש משפיעים על רווחיות החברה ולא קשורים לירידה במכירות או בכל דרך אחרת.
ברור לך, כי כל מה שלא תעשה מעתה והלאה, לא יעזור. הבוס "סימן" אותך, ולא יעזור לך אם תוכיח לו באותות ובמופתים שהאחריות לכישלון היא שלו לא פחות ממך - בין היתר מפני שהוא לא אישר לך תקציבים, או חלק על דעתך כאשר הצעת לו משהו. אבל הבוס הוא הבוס וחבל על הזמן בכלל לנסות לשכנע אותו. השאלה הגדולה היא, מה עושים במצבים כאלו שמתרחשים כמעט כל יום בכל ארגון, ובוודאי בארגוני IT שמאופיינים בפרויקטים גדולים, מרובי תהליכים ועתירי תקציבים.
בלוג שפורסם באתר של המגזין CIO, מעניק כמה עצות למי שנתקל בסיטואציה דומה. העצה הראשונה היא להרים ידיים. הרי לא משנה מה תעשה, הבוס כבר "סימן" אותך והמסקנה היא שעליך לחפש מקום עבודה אחר - בשקט, בזהירות ובבטחה.
העצה השנייה היא לצאת לקרב גם אם הוא נראה אבוד. סגור את עצמך בחדר לכמה שעות ונסח מכתב תשובה מנומק לבוס העצבני, ואל תשכח לכתב את סמנכ"ל משאבי האנוש. זאת, משתי סיבות: האחת - העובדה שהבוס יראה שבכיר אחר בארגון מעורב בסיפור, מגבירה את הסיכוי שישנה את דעתו. אולי גם בכירים אחרים בארגון, הממונים על אותו בוס, יבינו כי מדובר בעניין נקודתי - חמור לכשעצמו, אבל עדיין לא סיבה לפיטורים. הסיבה השנייה, היא שאם נקלעת למצב של היעדר אמון בינך לבין הבוס, מה כבר יש לך להפסיד? הרי ממילא הוא רוצה לפטר אותך, ואם הסיבה תהיה עקיפת סמכויות (כלומר זה שעירבת גורם בכיר יותר) זה לא משנה כל כך.
העצה השלישית נכונה תמיד לכל מצב: צלם, אחסן, גבה את עצמך במסמכים והוכחות שמראים את התוצאות האמיתיות שלך, את ההישגים ועמידה ביעדים אחרים שהציב לך הבוס. זה יוכל לעזור לך במידה שאגף משאבי אנוש בחברה יגיע למסקנה, כי אין סיכוי שתסתדר עם הבוס הזה - אבל יש לך עתיד במחלקה אחרת.
בוודאי יש גם רעיונות אחרים, אך השורה התחתונה היא שיש לשמור על קור-רוח ולא לאבד תקווה, כי תמיד יש חיים אחרי...

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוס מציק ומנסה להפיל אותך? כמה עצות להתגוננות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הייתי רוצה לשמעו עצות אחרות
סתם_1  |  11/08/11 22:08
2
זאת עצת אחיתופל
איש הי טק לשעבר  |  11/08/11 22:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני דניאל
מצוקת הנדל"ן ומחירי הדירות ירדו רק אם יהיה פה ניעור רציני ביחס לפרויקטים של "פינוי בינוי" ותמ"א 38 אשר יאפשרו בניית מגדלים במקום בניינים ישנים כאשר מתוכם יקצו דירות ברות השגה למשפחות צעירות ואוכלוסיות חסרות דיור. מדוע בבניין בת"א בן 50 מתגוררות רק 4 משפחות במקום להרסו ולבנות 50 דירות הכוללות גם דירות ברות השגה הקטנות מ-4 חדרים?
עמיר סגל
המפלגות, גדולות כקטנות, מלאות באנשים שנמצאים שם רק בשביל הכוח, וגם אם לא, הם אנשים שלא מסכימים אתכם, אבל יאמר לזכותם, הם שם, הם משקיעים ומשפיעים. אפשר " או לומר עליהם שהם עסקנים" ואפילו "רודפי ג'ובים", ולפעמים הם גם "אידליסטים" או "בעלי ערכים". זה לא משנה, כי מי שלא מתפקד בטוח לא יהיה שם
חננאל ובר
המצווה קשה בהרבה מיראת ה' והיא - אהבה טוטאלית לה'. המעבר חד, מהיר, מסחרר ומהפכני כי לא נדרשנו אי פעם בארבעת ספרי התורה הקודמים לאהוב את ה' - רק ליראתו. השאלות המתבקשות הינן: מה קרה? כיצד מגיעים לרמה הנשגבת שזה עתה נדרשנו להגיע אליה? ובכלל, מהי אהבת ה'?
עפר דרורי
כיצד הפך יום תשעה באב, והאבל על חורבן בית המקדש לאבלו של הציבור הדתי בלבד?, מה ניתן לעשות על-מנת להפוך זאת לנחלת כלל הציבור בישראל וכיצד יש להנגיש את משמעות היום לכולם?
דרור לדרמן
עיריית קרית-גת והעומד בראשה בחרו לנהל מאבק מתוקשר עם אינטל, היזם הגדול ביותר והחשוב ביותר שידעה העיר מאז הקמתה, על תשלומי הארנונה. העירייה ניצחה, אבל העיר הפסידה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il