X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הולדתו ה-50 של נשיא ארצות-הברית ברק אובמה מהווה נקודת שפל בחייו בשל המצב הכלכלי הקשה הפוקד את ארצות-הברית. מסתבר שרק מהלכים חד-צדדיים יצליחו להחזיר את הכלכלה לאיתנה
▪  ▪  ▪
סיכויו להיבחר לכהונה שנייה לנשיאות ארה''ב שואף לאפס. ברק אובמה
[צילום: AP]

היום כולם יודעים שהמצב הכלכלי הקשה השורה בארצות-הברית וברוב מדינות אירופה אינו כורח המציאות, אלא תוצאה של ניהול מבולבל וכושל של המנהיגים.
המצב הכלכלי הקשה בארצות-הברית החל בתקופת כהונתו השנייה של ביל קלינטון, אשר בזבז כסף רב; העמיק בתקופת כהונתו של בוש, וכעת הגיע לפתחו של ברק אובמה. המצב הקשה מתבטא בכך שהאזרח הקטן לא מצליח למצוא את הכסף למלא דלק במכונית, או לחלופין לקנות תרופות/צעצועים לילדים.
אם לא יתחולל שינוי קיצוני בכלכלת ארצות-הברית, הסיכוי של אובמה להיבחר לכהונה שנייה בבית-הלבן שואף לאפס. השבוע ניסה אובמה לשכנע את הציבור האמריקני שחברת "סטנדרט אנד פורס" טעתה כאשר בחרה להוריד את דירוג האשראי של ארצות-הברית. הוא נשמע כמו מרצה באוניברסיטה המנסה לעודד את הסטודנטים שלו שהם יכולים להצליח בבחינה, אך הוא לא נשמע כמו מנהיג של אומה.
ב"ניו-יורק פוסט" פורסם מאמר של פרופסור לפסיכולוגיה, דראו ווסטון, אשר הביע חשש ממנהיגותו הכושלת של אובמה אשר לא התעמת די הצורך עם המפלגה הרפובליקנית בנוגע לתקרת התקציב.
חשוב לציין, שמדענים פוליטיים מצאו קשר הדוק בין מנהיגות כלכלית למנהיגות פוליטית. לפי מודל זה, שפותח על-ידי המדען דגלס היבס, רק כאשר מספר ההרוגים בפעילות צבאית הוא נמוך, או כאשר רמת ההוצאה הגולמית לנפש גדלה. בשני פרמטרים אלו הוכה אובמה קשות השבוע: הבורסה צנחה ודירוג האשראי ירד, במקביל למותם של 38 חיילים אמריקניים בהתרסקות מסוק באפגניסטן.
אובמה הוכה קשות בשיחות שניהל עם המפלגה הרפובליקנית כאשר הסכים להתפשר על העלאת תקרת החוב (ובכך העדיף את תועלת המדינה לפני תועלתו האישית), אך תנועת "מסיבת התה" בראשות מישל בקמן סיכלה את תוכניתו הנכונה של אובמה להעלאת המיסוי לעשירים.
הציבור האמריקני מתעב את המפלגה הרפובליקנית ורואה בה קבוצה של אנשים החושבים על תועלתם האישית לפני התועלת הלאומית מחד-גיסא, ומאידך-גיסא הם לא רואים באובמה מנהיג כלכלי ופוליטי שיכול לקבל החלטות נחושות ברגע האמת.
ואף על-פי כל האמור לעיל - אני מעריך את יושרו ואת כושרו האינטלקטואלי של ברק אובמה, ומעדיף אותו (על כל מגרעותיו הרבות) על פני בנימין נתניהו ואיווט ליברמן.

הכותב הוא בלוגר וסטודנט באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  14/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקיעתה של אומה במשבר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לסטודנט - צא ולמד
האזרח א  |  15/08/11 10:24
2
רק דבר אחד ברור עולה מהמאמר;
ירון זכאי 1  |  15/08/11 12:11
3
קשקוש שמאלני
ארז צ.  |  15/08/11 22:19
4
אין שקרן גדול מאובמה
פינוקיו  |  24/08/11 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
שליחי השמאל הפשיסטי בארץ ובעולם מנסים לפגוע במדינת-ישראל על-ידי ארגון סרבנות מבית ולחץ בינלאומי לטובת המטרות החמאסיות והפלשתיניות    השמאל הפשיסטי באוניברסיטת בן-גוריון כדוגמה
יובל לובנשטיין
האם אצלנו לא קיימת בעיית עובדים זרים? האם אנו לא עוצמים את עינינו ובמו ידינו מכינים את המתכון הבא לביזה ושוד? האם לא הגיע הזמן להיות פחות "נחמדים" ולהתחיל לשמור על העם היושב בציון?
מוני מרדכי
כדי שיהיה פה שינוי חברתי צריך להיות שינוי פוליטי. למחאה הזו אין כל תכלית אם הבחירות יתקיימו במועדן- גם אם הציבור ייזכר ויקרה נס ואנשים יצביעו פתאום על בסיס אזרחי. המחאה הזו תביא לשינוי רק אם הכנסת תחליט להתאבד ולהתפזר
יעקב קורי
אם תנועת המחאה תיגרר לאלימות ינצלו את ההזדמנות כל מתנגדיה לרסק אותה, ואם יהיה איום רציני על המשטר שלנו המבוסס על הון ושלטון והפך את ישראל מזמן לרפובליקת בננות לא ירחק היום ועלול לקום פה על-פי דוקטרינת ההלם משטר טוטליטרי נוסח פינושה בצ'ילה, או המשטרים ביוון, ארגנטינה, ספרד ופורטוגל
רפי לאופרט
הערכות לסיום המחאה במתכונתה הנוכחית, חייבת לדאוג שהנושא לא ירד מסדר היום הציבורי. לשם כך נחוץ שהשיח מול הממשלה ומול הציבור יהיה קונקרטי: באילו נושאים מטפלים טיפול מיוחד ומזורז ובאילו אין מטפלים באופן חריג. אני סבור שיש למקד את תשומת הלב בנושאים שהולידו את המחאה" דיור, יוקר מחיה, שכר הוגן וצימצום פערי ההכנסה במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il