X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מי שמתעמק בסכסוך הרופאים יכול לזהות שלושה זרמים עיקריים - מנהלי בתי החולים, המומחים, והמתמחים, כאשר על פניו נראה שהמתמחים פועלים בעצה אחת עם מנהלים בבתי החולים סביב שתי נקודות מהותיות מרכזיות – השר"פ, והתנאים של המתמחים
▪  ▪  ▪
יצחק פטרבורג [צילום: לואיז גרין]

האם מגשר אשר הביע דעה נחרצת בנושא שהוא בלב הסכסוך יכול לגשר?, האם המגשר ישתחרר מהכבלים הקושרים אותו מכל הכיוונים? - את השאלות האלה אנו צריכים לשאול את מי שמינה את פטרבורג למגשר בעניין סכסוך הרופאים. מה שברור הוא, שהנהגת ההסתדרות הרפואית היום (בניגוד לעבר) מלוכדת עם תורת עולמו של המגשר. לאורך השנים היא זנחה את תמיכתה בשר"פ ועברה לנוסחה הקיימת של עידוד השב"ן (שירתי בריאות נוספים, הניתנים בקהילה ולא בבתי החולים). גם האוצר מלוכד מאד עם תורת עולמו של המגשר.
אבל מה אתנו, מה אתנו צרכני מערכת הבריאות?, ומה עם דעתו של שר הבריאות, סגנו האחראים על מערך הרפואה בארץ?, ומה עם דעתם של מנהלים בכירים בבתי החולים?, ומה עם דעתם של המתמחים, אשר פתאום מצאו להם חברה נוחה מקרב מנהלי בתי החולים בבחינת השונא של השונא הוא ידיד?
ובכן לפני שנים היה המגשר הנכבד מנכ"ל של שירותי בריאות כללית. ובתפקידו, ראה את השר"פ מתפתח בבתי החולים הממשלתיים, ובלי כחל וסרק, עתר לבג"צ על-מנת לעצור את הסחף. טענתו הייתה שהשר"פ מנוגד לחוק, ומגיע עד כדי תשלום שוחד ואם נמשיך לחפור נגלה שההתנגדות של פטרבורג אינה רק על העדר הסדרה חוקית, אלא עקרונית, לדעתו השר"פ יפגע בשרות הרפואי לאזרחים.
בשנת 2002 הורה בג"צ בצו זמני לבטל השר"פ ובמקביל הוגשו עתירות להורות לממשלה לאפשר את השר"פ. הנושא הועבר להחלטת היועץ המשפטי רובינשטיין, נמשך כמה שנים עד אשר פסק הבג"צ שהשר"פ מנוגד לחוק.
בשורה התחתונה אומר בצדק כבוד השופט ג'ובראן "כפי שמציינות חברותיי, ההכרעה בסוגיה זו אינה פשוטה כלל וכלל, ועיקרה הינו הכרעה ערכית בדבר דמותה הרצויה של מערכת הבריאות בישראל".
כלומר שר"פ אינו שירה רבנית פולנית, וגם לא שולה ראתה פיל, שר"פ הוא נושא מרכזי ובסיסי במערכת הבריאות, אשר השפעתו בריאותנו היא יסודית ומהותית.
וראה זה פלא, את הסמכות להמליץ לנו ולגשר בין הגישות השונות, הפקיד עם ישראל, באמצעות בית הדין הגבוה לצדק, בידי אדם אשר דעתו בעניין ברורה ומובהקת, אדם שאם נעיר אותו באמצע הלילה ונגיד שר"פ? הוא יגיד לא!!.
ככה זה, עותר שאסור לו לעתור, עותר, בית משפט שאסור לו לקבל את העתירה, מקבל, שופטת (נשיאה) שאסור לה לדון, דנה, ואז מגשר שאסור לו לגשר, מגשר. נח בשבע שגיאות, שגיאות איומות שתעלינה לנו בבריאות.

תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטרבורג ופרשת השר"פ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תסביר את עצמך. אתה בעד שר"פ? ל"ת
העליון פסל שר"פ  |  17/08/11 13:52
2
דעתי לא מגובשת ולא רלוונטית ל"ת
ה.א.  |  17/08/11 17:41
 
- כמו כל המאמר שלך. חרטא.. ל"ת
צבי מוסקוביץ  |  18/08/11 00:34
 
- נמק!!! נמק!!! נמק!!!
איש עצוב  |  18/08/11 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
לא זכורה לי תקופה אחת מאז קום המדינה שהעם לא דרש. עם שדורש... זה טוב, בריא וצודק. אבל לזעוק: "העם דורש צדק חברתי" ולחשוב בתמימות שניתן לפתור את כל בעיות המחאה כבמטה קסם - זה נאיבי, לא רציני ולא בר השגה
נסים גבאי
באמצעות השבתת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר נאותת לממשלה שאנו נחושים להילחם עד הוסף. הכוונה היא להבהיר לנתניהו שנהיה מוכנים להשבית את מערכת החינוך אפילו לשנה שלמה
יהודה קונפורטס
הקמת האתר של ועדת טרכטנברג לבדיקת הדרישות של יושבי המאהלים היא הזדמנות לציבור להיות מעורבים באמת בתהליכי קבלת החלטות. ישיבה מהצד, ורייטינג נמוך ישחקו לידי אלו שנגדם יצאו האלפים לרחובות בחודש האחרון    ולמה טייקוני ההיי-טק שותקים?
רפי לאופרט
עד כה ישנה לבני שנת חורף, כשהיא מתעוררת מפעם לפעם לפרק זמן קצר, משמיעה נהמה נרגזת וחוזרת למאורת הדובים הישנים. כרגע היא לא רלוונטית ושאר מנהיגי קדימה רלוונטיים עוד פחות. אם כך תגיע קדימה לבחירות, היא בוודאי לא אלטרנטיבה לשום דבר טוב
אלון מרום
ברק אומנם בגד במצביעיו כשיחד עם חבורת אופורטוניסטים הוא נאחז בקרנות המזבח הלאומני והימני כלכלי; אך דבר אחד אי-אפשר לקחת ממנו, הוא הוא שהפיל את אולמרט. בכך מנע ממש ברגע האחרון את הפיכתנו הרשמית לרפובליקת בננות של שלטון ההון. אני כותב בשביל להדגים איך אזרח קטנטן יכול לשנות דברים גדולים. במאבק שמנהלים המוחים גם הם יכולים לקחת חלק משמעותי, ואל לזלזל בפעילות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il