X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימרו שלום לשלום עם מצריים [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
מלחמה בדרום - שאלה של זמן
יותר ויותר הולך ומתברר כי צועדים אנו במעלה הזמן לעבר מלחמה נוספת בגבולנו זה, אם בקטן מול צבא החמאס בעזה בלבד ואם בגדול מול מצריים. אימרו שלום לשלום. זוהי מלחמה שהיא כמעט בבחינת הכרח היסטורי על-מנת לעצב ולייצב מחדש את האיזון המתבקש וההכרחי

אירועי הימים האחרונים, מתקפת הטרור על רכבים ישראלים בכביש 12 שגבתה מחיר דמים כבד של 8 הרוגים ועשרות פצועים וכן מתקפת הרקטות על ערי וישובי הדרום שגבתה עד כה הרוג אחד בב"ש וגם כן עשרות פצועים, חרחורי מלחמה אלה מצד האויב הערבי באים וטופחים על פנינו וכמו שבים ומזכירים לנו כי אכן טרם הגענו לאיזה 'שלום' של ממש בגבולנו הדרום-מערבי.
יותר ויותר הולך ומתברר כי צועדים אנו במעלה הזמן לעבר מלחמה נוספת בגבולנו זה, אם בקטן מול צבא החמאס בעזה בלבד ואם בגדול מול מצריים. אימרו שלום לשלום. ולא בכדי: שתי טעויות הרות גורל עשו ממשלות ישראל בעבר הרחוק והקרוב, שתי טעויות של הפרת איזון בין הפוטנציות שבהכרח מובילה בסופו של דבר למלחמה, שתי טעויות שהן ה'שלום' עם מצריים וההינתקות המרושעת והמזויפת, משמע הרס הישובים, גירוש היהודים וסיום הנוכחות הישראלית ברצועת עזה.
הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. אכן, כוונותיו של רה"מ מנחם בגין בחותמו על הסכם ה'שלום' עם מצריים של סאדאת היו לבטח טובות. ואולם בגין וממשלתו הביאו לישראל הסכם כניעה מביש מבחינת הכבוד הלאומי באשר הוא כלל את הרס כל הישובים בסיני, גירוש כל היהודים והחזרת חצי האי סיני עד גרגר החול האחרון למצריים, וכמו-כן הסכם עלוב וגרוע מבחינה מדינית-ביטחונית-כלכלית באשר לא היה בו מלכתחילה זכר לתוצאות מלחמת ששת הימים ולתוצאות מלחמת יום כיפור, משמע הסכם זה הפר לחלוטין את האיזון בין הפוטנציות שהושג במלחמות, במאמץ לאומי עילאי ובדמם היקר של אלפי החללים והפצועים, גיבורי המלחמות.
התנאי האחד לשלום אמת יציב וארוך טווח הוא מצב של איזון בין הפוטנציות, איזון בין סך-כל העוצמה הרוחנית-מוסרית-חברתית-כלכלית-מדינית-צבאית-גיאוגרפית של העם האחד לבין סך-כל עוצמתו זו של העם שמנגד. מלחמה היא תוצאת הפרת האיזון בין העוצמות הללו כמו גם האמצעי המדיני-צבאי ההיסטורי לשוב ולייצב את אותו איזון ואזי מוטב כמובן לגבות את האיזון שהושג בהסכם שלום שחייב להתחשב בתוצאות המלחמה אך יכול גם לשאת שינויים קלים.
לו רק שמר בגין בהסכם עם סאדאת על כשליש משטח סיני ומייצב את גבול ישראל-מצריים על קו שבין דרום-מערב פיתחת-רפיח לבין שארם-אל-שייך, הסכם שהיה כולל כתנאי בל יעבור את השארת הישובים הישראלים בסיני, יכול והיה זה הסכם שלום יציב לתפארת דורות רבים. ואולם בהפירו ברגל גסה ובשכל מבולבל המגובה בדמגוגיה זולה של 'שלום' את האיזון בין העוצמה הישראלית הכוללת לבין העוצמה המצרית הכוללת, חתם מנחם בגין על הסכם 'שלום' קצר-טווח מבחינה היסטורית, הסכם 'שלום' המתעלם לחלוטין מתוצאות המלחמות והישגיהן כמו גם מהשינויים הדמוגראפיים שחלו בשטח, הסכם 'שלום' הטומן בחובו את זרעי הפורענות של המלחמה הבאה עם מצריים העומדת כבר מעבר לפינה ההיסטורית ולו גם תתמהמה כמה שנים, בוא תבוא.
ומכאן לטעות ההיסטורית השנייה: הדרך הבטוחה לגיהנום סלולה גם בחשבונות רבים, בשיקולים זרים, ברשעות ובזדון. זו הייתה דרכו של רוה"מ אריאל שרון בהגותו את 'תוכנית ההינתקות' מרצועת עזה על-מנת למלט את עצמו ואת בניו מחקירותיה הנוקבות ומציפורניה הארוכות של כנופיית שלטון החוק, לנוכח החשדות הרבים על מעשי שחיתות בהם הייתה מעורבת שלישיית בנדיטים זו.
'עומק העקירה כעומק החקירה'. ואכן, ההרס הטוטאלי והברוטאלי של ישובי גוש קטיף והגירוש המרושע והציני של היהודים עד האחרון שבהם, אינם אלא השלמתה הסופית והמוחלטת של הפרת איזון כלשהו בין הפוטנציות הישראלית והמצרית שהושגה במלחמות כאשר בתווך נוספה גם הפוטנציה האיסלאמו-פלשתינאצית המתעצמת כתוצאה מהסכם הדמים של אוסלו, אותו הסכם הזוי ומטורף מבית מדרשם של צמד המשוגעים יצחק רבין ושמעון פרס בעל בשורת ה'קורבנות של שלום' אשר תחת שישפט על פשעי אוסלו ויושת עליו עונש מאסר לכל שארית חייו, נהיה לנשיאה של מדינה מבולבלת ונבוכה.
בכן, הפרת האיזונים המתמשכת בין הפוטנציות הישראלית והמצרית בתוספת כניסתה לזירה וטיפוחה של הפוטנציה האיסלאמו-פלשתינאצית ולנוכח הפיכת הפייסבוק והטוויטר במצריים, כל אלה מהווים את הרקע לאירועי הדמים של הימים האחרונים, לחרחורי המלחמה ולמתקפות הטרור, והם המסמנים לכל איש בר-דעת ולכל מי שעיניו בראשו את המשך הדרך וכי אכן מתרגשת ומתעצבת לה מלחמה כוללת יותר או פחות בגבולנו הדרומי, מלחמה שהיא כמעט בבחינת הכרח היסטורי על-מנת לעצב ולייצב מחדש את האיזון המתבקש וההכרחי בין שלוש הפוטנציות בזירה זו.
מלחמה שמדינת ישראל לא תוכל לטמון את ראשה בחול ולהימלט ממנה, מלחמה אשר דמם היקר של חלליה-קרבנותיה ייזקף לחובתם וירשם על שמם של בגין, שרון, רבין, פרס ושאר פושעי ה'שלום' אשר במעשיהם המטורפים זרעו את זרעיה. ואנו בנצח ישראל ונצחונו נבטח: חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלהינו וה' יעשה הטוב בעיניו.

תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה בדרום - שאלה של זמן
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כתבת. היינו צריכים לומר
שאול אבידור  |  21/08/11 10:16
2
שטחים תמורת הפסקת אש
סתם_1  |  21/08/11 10:19
3
רדידות ודמגוגיה נוסח בן אליהו
שמעון בר יהודה  |  21/08/11 10:39
 
- תירגע בר יהודה
צבי לביא  |  21/08/11 11:20
 
- התייחסות לצבי לביא האסטרטג
שמעון בר יהודה  |  21/08/11 12:55
 
- לשמעון בר יהודה
צבי לביא  |  21/08/11 14:44
 
- אדוני אנא שמור על פיך. גבול
שאול אבידור  |  21/08/11 12:26
 
- אני מסכים עם כל מילה שלך ל"ת
בן אליהו מקשקש  |  21/08/11 12:48
4
כנראה צריך להתפכח מאשליות
ראובן כהן  |  21/08/11 12:08
5
חרחורי מלחמה מהצד הערבי?
יריב א.  |  21/08/11 22:10
 
- אין ביטוי עז יותר לאי צדק
רפאל1 א  |  22/08/11 08:58
 
- ליריב המגניב
ראובן כהן  |  22/08/11 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
"טעיתי", אומר אלוף הפיקוד, "ההחלטה לפתוח את הכביש הייתה שלי" - כך ציטט יוסי יהושוע את אלוף פיקוד הדרום בידיעות אחרונות    טל רוסו, פשוט מדיך, טעית טעות איומה
איתן קלינסקי
עיני נתן ידו להפרטת מינהל מקרקעי ישראל. כנציגם של עובדים, הוא התעלם מהתוצאה של הפרטת המינהל שתיצור עושר חדש. בהתאם לחוקי המשחק של משטר ההפרטה ושל שוק חופשי, יהפוך העושר החדש הזה לחגורת תמיכה לגורמים פוליטיים שיאפשרו את ביזת הקרקעות
נורית גרינגר
לישראלים אין מקום לברוח, מולדתם היא הטירה שלהם. עכשיו הם צריכים לסיים את מה שהם התחילו - להשמיד את רוחות הטרור המנשבות לכיוונם
יוסי בלום הלוי
מדינת ישראל חייבת, אם חפצת חיים היא, לערוך רפורמה מעמיקה בתורת הביטחון הלאומית שלה, במערכת הצבאית שלה, ובמיוחד להקים בצה"ל, 63 שנים לאחר הקמתו, זרוע יבשה בעלת אחריות וסמכות מלאות למכלול נושאי בניית הכוח, הכשרתו, אימונו, הצטיידותו והפעלתו המבצעית בדומה לנהוג בזרועות האוויר והים בכל צבאות העולם
עמוס שריג
במוצ"ש האחרון נערכה בב"ש הפגנה רבתי    להפגנה הזו ציפו שיגיעו עשרות אלפים, אבל בפועל הגיע רק קומץ    מדוע? מפני שה"שותפים" התל אביביים נשארו ברוטשילד בואכה שנקין    לו אני נמנה עם מפגיני המחאה מהנגב ומהצפון, לא הייתי חובר לאלו שבמשך עשרות שנים לא ראו אותי ממטר, לא ספרו אותי ואת מצוקותיי ואף כינו אותי בכיין ובזו לי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il