X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשתות המזון וגם רשתות הפארם, יוצאות יותר ויותר במבצעי מחיר "ברורים ופשוטים", אשר לכאורה עושים לנו סדר רב בראש ומקלים עלינו את הקנייה. האמנם?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשתות המזון, בעיקר במחלקות טואלטיקה וגם ברשתות הפארם, יוצאות יותר ויותר במבצעי מחיר "ברורים ופשוטים", אשר לכאורה עושים לנו סדר רב בראש ומקלים עלינו את הקנייה, האומנם?
בדיקה של מחירי המוצרים ללא מבצע ואחר מבצע, מראה שבחלק מהמקרים מוצרים שניתן לרכוש אותם במחיר רגיל של 8.99 שקל, לפתע סווגו למדור 10 שקלים או במילים אחרות - מחירם התייקר. אומנם "רק שקל", אך באחוזים לא מבוטלים.
הרשתות, אשר מתכננות את הפעילות שבועות ולעיתים מראש, דואגות לייקר את המוצרים, כך שבעת הפעלת המבצעים, אנו הצרכנים אכן נראה ונחוש ב"הפחתת המחיר". אולם זהו בעיקר תרגיל של התחכמות, אשר מייקר את המוצר לפני, על-מנת להורידו אחר כך.
הרשתות אשר יוצאות בפעיליות שיווקיות אלה, מארגנות כמות גדולה ומכובדת של מוצרים לכל קטגוריית מחיר, כך שיוצא שבמבצעים אלה לוקחים חלק מאות פריטים אשר ברגע נתון מקבלים מחיר "אחיד".
האם באמת נראה לך שהרשתות מפסידות כסף ממבצעים אלה? שהרי אם התשובה היא חיובית, מדוע הן ממשיכות בו?! מבצעים אלה הפכו את מוצרי העשרה שקלים למוצרים יקרים יחסית, שהרי כמה זה עולה? רק 10!
במציאות לוקחת הרשת מספר קטן של פריטים ומורידה להם את המחיר, לפעמים גם ב-50%, ו"משכנעת אותנו" שכל המוצרים אכן במחירים מדהימים, דבר שכמובן אינו תואם את המציאות.
כמו תמיד, ישנם מבצעים כדאיים, אך יש לזכור שהם במיעוט ושרוב המוצרים קיבלו בדרך "פוש קטן" ועליית מחיר בדרך למבצע. מבצעים "פשוטים" אלה, מדליקים אצלי נורת אזהרה שמזהירה אותי שלא להתפתות בקלות ל"מבצע".
היום, יותר מתמיד, אני נזהר ובודק היטב את כדאיות הקנייה, לא מתרשם ממחיר המוצר על גבי תווית המחיר, מה שנקרא מחיר לפני ולא משיעור ההנחה. מה שאני בודק, זה את המחיר נטו בהשוואה למחיר המוצר במקום אחר והכי חשוב - האם בכלל המוצר נחוץ לי בבית, או שזה עוד מוצר אשר מצטרף למחסן הקטן שיש לי במזווה ואשר כמעט תמיד 25% מיותר, נזרק ואינו בר-שימוש.

תאריך:  26/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים - מבצעי 10, 20 ו-30 שקל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הם רגילים לרמות את הציבור
ישראלי זועם מאד  |  27/08/11 01:42
2
מבצע קניות
רוזי  |  27/08/11 11:13
 
- תברחי לחו"ל וספרי איך היה
מיכאל ב  |  28/08/11 09:34
3
טריק אך לא מלוכלך
סתם_1  |  28/08/11 00:12
 
- בכל זאת הטריק מלוכלך
ישראלי זועם מאד  |  28/08/11 01:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
מקימים משטרה בטירה    המכתב שאין לאספנים    רכבת הכסף    הסוס הטרויאני של העילוי מווהלין    פזצט"א אזרחית
אריאל מונין
150 שנה לסלילת הרחוב והתמורות העסקיות-מסחריות שחלו בו מתקופת העותומאנים ועד הרכבת הקלה שהחלה השבוע לפעול בתוואי הרחוב    קווים לדמותו של מי שטוען לכתר הרחוב הראשי של ירושלים
ציפי לידר
האגודה לתרבות הדיור    לתת את הנשמה. לתת את הלב    עגל הזהב? לא במחוזותינו    לא על המזל לבדו    וגם על אקולוגיה רוחנית    פרשת רְאֵה
אברהם בן-עזרא
אין שום בסיס מוסרי ליצירת קשרים עם רודנים כדוגמת קדאפי, אסד או מובארק, שכל אחד מהם עריץ ושליט בדרך הטרור וההרג כלפי בני עמו, לא רואה את עניים ומצוקתם כבני אדם ממטר, וכל מעייני רוחו מתרכזים ומתכנסים להנאותיו, לעושרו הפרטי, לכבודו, ולהנצחת דמותו על חשבון המון בני אדם רעבים ונשלטים
אביתר בן-צדף
"מנהיגי" המחאה יותירו אחריהם אדמה חרוכה, אכזבה והרבה אנשים מנוצלים, שהלכו אחריהם בעיניים עצומות, מבלי לבדוק בציציות ה"מנהיגים" הללו    לנין דיבר על השוטים השימושיים - התמימים, שאינם מתעניינים מי מנצלם לצרכיו    כל מהפכה צריכה שוטים שימושיים כשמן לגלגליה    היינו עשרות שנים במשטר כלכלי קוואזי-קומוניסטי, שהותיר אחריו ארץ זרועה במלח    כיוון ששמירה על מסגרת התקציב חשובה, כדי למנוע את הפיכתנו ליוון מספר 2 - יש לקצץ בביטחון בצורה חכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il