X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התסריט אמור היה להיות דומה לימים האחרונים. התקדמנו עם הטנקים של גדוד 410 בחטיבה 600. בקשר נשמע קולו של שפס המ"פ ושל יהודה גלר המג"ד. התחלנו לנוע תוך כדי ירי. לאחר מספר דקות חטפנו מטר טילי נ"ט. רבים נפגעו. נסוגו או כפי שהדבר נקרא בשפת השריון "שיפרנו עמדות לאחור" . השארנו חברים, ראינו טנקים בוערים וכן הצלחנו להרחיב במעט את המסדרון
▪  ▪  ▪
[צילום: דוד רובינגר/לע"מ]

לפעמים זה נראה לי כי זה קרה היום. בדרך כלל, אני חש כאילו זה אירע לפני שנות דור. הפגיעה בטנק שלי במלחמת יום הכיפורים. היה זה שבת 20 באוקטובר. הבוקר התחיל כרגיל עם שטיפת הפנים מהג'ריקן וכניסה ל"כוננות עם שחר" וזאת אחרי לילה של הפגזה ארטילרית עלינו שבה נהרג אביחי ברגסון בטנק הצמוד אלינו בשעה ששנינו עמדנו בצריחון. נכנסנו איש איש בתאו. אילן קיטאי המט"ק, שרק לפני שבוע הכרתיו, משה משה הטען ויצחק אפו הנהג.
התסריט אמור היה להיות דומה לימים האחרונים. היינו אי שם על ציר לקסיקון (כך הוא נקרא במפת הקוד סיריוס) במאמץ מטופש ועקוב מדם להרחבת מסדרון הצליחה בגדה המערבית של התעלה. לא רחוק מ"החווה הסינית" וסמוך לאגם המר. מדי יום המתנו בעמדות עד אחרי שהשמש שהייתה מולנו עברה את קו הזניט וניתן יהיה לצפות באויב שעשה בנו שמות. התקדמנו עם הטנקים של גדוד 410 בחטיבה 600 . בקשר נשמע קולו של שפס המ"פ ושל יהודה גלר המג"ד. התחלנו לנוע תוך כדי ירי. לאחר מספר דקות חטפנו מטר טילי נ"ט. רבים נפגעו. נסוגו או כפי שהדבר נקרא בשפת השריון "שיפרנו עמדות לאחור". השארנו חברים, ראינו טנקים בוערים וכן הצלחנו להרחיב במעט את המסדרון. כך מדי יום. תסריט קבוע.
בשבת ה-20 באוקטובר התחלנו כרגיל. שוחחתי עם אילן בקשר הפנים של הטנק וקצת התלוננתי כי אנו מסתערים לפני הטנקים האחרים. "למה לפני כולם?" שאלתי קצת בהומור. ואילן, רציני להחריד, השיב כפי שרק קיבוצניק אוהב ארצו יכול להשיב: "השטח לפנינו נקי ועביר יותר. אם אנחנו לא נעשה זאת מי יעשה זאת". התשובה משכנעת. באמת נלחמנו על הבית ועל חיינו האישיים. לא חלף זמן רב ובקשר נשמע "2 ב טילים עליך". ביצענו מייד את התרגולת לה הורגלנו. אפו הנהג העביר להילוך אחורי ונתן פול גז, משה הטען הכניס פגז ואני תוך כדי נסיעה בזיגזג כאשר בעיניות הפריטלסקופ שלי אני רואה כדור אש מתקרב אלינו במהירות הצלחתי להבחין במשגר על ג'יפ ויריתי לעברו. איני יודע אם זו מיומנותי כתותחן (נחשבתי לצלף גדול) או המזל (סביר יותר) והפגז פגע בג'יפ וכדור האש צנח לקרקע במקום לפגוע בנו.
המשכנו בלחימה שעקרה מול חיילי חי"ר מצוידים בטילים אנטי טנקים ואנחנו מחומשים רק בפגזי חודרי שריון שביניהם לבין מלחמה נגד חיל רגלים אין ולא כלום. על זה נאמר "זה מה שצה"ל מנפק". גם המקלעים שיכלו להיות לעזר לא פעלו כראוי אלא באלתור מקומי כיוון שמדובר היה במקלעי המקור האמריקנים שיועדו ללחימת ג'ונגלים בויאטנם וטיפת חול סתמה אותם. גם כנות המקלע לא היו מתאימות הואיל ואלו הוחלפו לכנות עבור מקלעים ישראלים שטרם סופקו כאמור.
הקרב נמשך. עשינו דרכנו לכיבוש שטחים נוספים תחת אש כבדה. טילים שלהם התעופפו לעשרות באוויר ואנו השיבונו באש טנקים שברובה עשתה אבק ורעש (בגלל סוג התחמושת) אך בחלקה הייתה יעילה.
תוך כדי תנועה נשמעה שוב הקריאה:" תחנות לורה טילים עליכם". שוב אפו נוסע לאחור. אילן, משה ואני מנסים להוציא פגז. אפו מצליח תוך כדי התמרונים לתת לי מכה ברגל דרך החיבור בין תא הנהג לזה של התותחן וצועק בום. מצא זמן להתלוצץ. אני נבהל ומתכופף אינסטינקטיבית מפחד. ופתאום בום אמיתי. אני מרגיש שנפגענו. חטפנו פגז מאחור ישר בצריחון המפקד. אילן נופל פנימה ואני מושך עצמי מתא התותחן ובמכה אחת מוציא עצמי לסל הצריח מחוץ לטנק. עשן כבד עולה מהטנק. פתח הטען נפתח ופרצופו של משה מוצף בדם יוצא ממנו. "אילן הרוג בפנים" אומר משה "הוא נפל עלי." אפו היסטרי כולו יוצא מתא הנהג . כל זאת בלב האזור מוכה הטילים כאשר פגזים וטילים עפים מצד אל צד. וכך אני עומד על הצריח. משה מנסה לנגב דם ואמר כי הוא בקושי רואה ואפו עומד על תובת הטנק מחוץ לתאו ומלמל דברים בחוסר פשר. גם אני היסטרי לא מעט. פתאום אני באמצע שדה הקרב. רואה מסביבי טנקים שלנו נסוגים בבהלה ממטחי טילים. מבין שאיש לא יחלץ אונו וכי עלינו לסגת לאחור כן עם הטנק המעשן. אני צועק לאפו הנהג לחזור לתאו ולנסוע בפול גז לאחור.
כך אנו נוסעים: אני עומד מחוץ לטנק, משה על יד תאו ואפו נוהג. לפתע אני מסתכל אחורה ורואה כי אנו דוהרים למצבור מוקשים. אני רץ על הספון קדימה וצועק לאפו לעצור. זה עוצר סנטימטרים מהמוקשים. שובר את ההגה, עוקף את המוקשים ונסוג לאחור. כאן עובר לידינו טנק אחר . אנחנו מנופפים לו בידינו שיבוא לחלצנו. מפקד הטנק מסמל בידו -לא וממשיך בנסיעתו לאחור מפחד הטילים. אחריו עובר טנק נוסף. של דוד גינזבורג. זה אינו פוחד, עוצר ומחלץ את שלושתנו מהטנק העשן. אחרי כמה מאות מטרים אנו עוברים לזחל"ם של הרופא. שם מטפלים בפציעה בעינו של משה ומכאן לאזור ההתכנסות. שם אני פוגש חבר מהתיכון שהחליף כבר מספר טנקים. אבידור אבני שמו. הוא מעיר לי כי הסרבל שלי מלא בדם מאחור. אני מוריד את הסרבל המוכתם בדם וקובר אותו בחולות סיני. מישהו מעיר לי כי רסיס שרט אותי לכל רוחב הגב.
נראה כי ההתכופפות שלי מצעקת הבום של הנהג הצילה אותי . ממילא אינני מרגיש דבר ולובש סרבל חדש. בכיס הסרבל הישן היה מכתב של אילן קיטאי לאביו. מכתב שניהלנו ויכוח על שליחתו לילה קודם. הוא, אילן, הפציר בי לשלוח מכתב לאשתי שבבית. אני מסרב בטענה כי ברור לי שאם אכתוב מכתב ,הוא יגיע אבל אני לא. קיטאי צוחק ואומר : אתה רואה כתבתי מכתב , שמור אותו למחר אצלך ולא יקרה לי כלום. המחר הגיע והמכתב של אילן שנהרג נשאר אצלי. במבוכה, או ליתר דיוק בפאניקה, בה שהיתי באותם רגעים החלטתי לקבור גם אותו בסיני.

תאריך:  05/10/2011   |   עודכן:  05/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום הכיפורים שלי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מרגש
מיקי מיהוד  |  5/10/11 13:10
2
בקש סליחה מעם ישראל!!!
אריה פרי  |  5/10/11 15:44
 
- ובבקשה:
איתן בוקס  |  5/10/11 20:54
3
***** תודה, פשוט תודה
((((עסא))))  |  5/10/11 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עוד רעיון הזוי להגדלת היצע הדירות (בהמשך להזיות של טרכטנברג)    הדיירים לא יסכימו ולא יאשרו    מה בקשר לחניה, ממ"ד, הטל השבחה, ביוב    יו"ר לשכת השמאים: טעות חמורה שרק תזיק
חן בן אליהו
הלם, בלבול ומבוכה שרו בכל. ואף-על-פי-כן החליטה אימי כי את מסיבת יום הולדתי ה-15 יש לקיים כמתוכנן. זו נקבעה לחמש לפנות ערב. משפחה וחברים החלו להגיע, אולם טרם נפתחה המסיבה נשמעה צפירת אזעקה ורצנו כולנו למקלט הקרוב. כעבור כחצי שעה נשמעה צפירת הרגעה. אולי בכל זאת נוכל לקיים מסיבה. אז זהו, שלא. עם שובנו אל השולחנות מצאנו כי חתולי השכונה התקבצו כולם. סימן מלמעלה כי תם סדר ימי הולדתי
בעז שפירא
אסון הביאו עלינו יצחק רבין ואדריכלי אוסלו ואמת זו אסור שתישכח. מדי שנה ובכל ימי השנה התקשורת הישראלית מעלה על נס את דמותו של רבין כמי שיש לשמר את מורשתו למען הדורות הבאים. אנכי עבדכם בעד השימור ויהא מאמרי זה תרומתי הצנועה
אברהם פכטר
יש למגר ומהר את התופעה של בריוני "תג מחיר" - המביאים נזק עצום לתדמית ישראל ולממשלת ישראל. השב"כ נמנם וצה"ל והמשטרה ביש"ע פישלו עד עתה בטיפול בנוער הגבעות ובספחיהם שמהם יצאו קומץ מבעירי השטנה תחת מסווה של "תג מחיר"
איתן קלינסקי
מן הראוי היה לאפשר לפרופ' טרכטנברג להציג את משנתו בוועדה בצורה מסודרת. אך למרבה הצער, ראינו הופעה של שתי חברות כנסת וולגריות, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ומירי רגב, היורות כל רגע קריאת ביניים ומונעות ממנו לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il