X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה לי לקבל שדברי הקומץ, אליו התייחסו כאל הזוי ומצורע הפכו באיחור ובאיטיות רבה לחלק מתפיסה אותה מבטאים מנהיגי ימין, מי במידת שכנוע רבה יותר ומי במידה מגומגמת כמו בנימין נתניהו, וגרוע מכך ללא כל כוונה, שנעבור משלב האמירה לשלב של עשייה למען אותה אמירה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. החליט לנהוג באיטיות מסַכֶּנת בנתיב השמאלי בכביש אוניברסיטת בר-אילן [צילום: פלאש 90]

נהיגה איטית בצד השמאלי של הכביש מהווה סכנה לא רק לנהג, אלא זו סכנה שעלולה להביא תוצאת קטלנית לכל הרכבים הנעים בכביש ולכל הנוסעים באותם רכבים. נראה שמנהיגי הימין בשנים האחרונות הם בבחינת נהגים הנוהגים ברכב המדיני באטיות בלתי נסבלת לעתים בצד השמאלי של הכביש באופן המסכן את שלום הציבור. באטיות רבה מגיעים נהגי-קברניטי הימין לעמדות, שהשמאל התעקש כבר לפני שנים רבות להציגם בפני הציבור.
קשה להסביר מדוע באיחור של עשרות שנים ובאיטיות מעצבנת אנו מוצאים חלקים לא מעטים בימין מוציאים בלשון רפה את האמירה - "שתי מדינות לשני עמים". אמירה שהשמאל, שהשתחרר מהאופוריה של המלחמה ב-1967, עשה הכל כדי להנחילה בלבבות. היו גם אנשי שמאל, הקומוניסטים, שאמרו זאת טרם אותה מלחמה.
פתאום קפץ לכביש נהג-קברניט, בנימין נתניהו שמו, שהחליט לנהוג באיטיות מסַכֶּנת בנתיב השמאלי בכביש אוניברסיטת בר-אילן ולחש בלשון מגמגמת לעבר כל הנהגים והנוסעים בכביש - "שתי מדינות לשני עמים". וזאת רק כאמירה נבובה ובלתי מחייבת, ללא כל כוונה לאפשר את יישומה.
חבר טוב הסב את תשומת לבי למאמר, שכתב הרצל רוזנבלום, עורך העיתון ידיעות אחרונות, לעברו של חבר הכנסת הראשונה ממפלגת ה"לוחמים"1, פרידמן ילין מור, שאמר כי יש עם פלשתיני, וישראל חייבת לתמוך בהקמת מדינה פלשתינית לצידה של מדינת ישראל .
תגובת הרצל רוזנבלום במאמר מערכת בעיתון ידיעות אחרונות הייתה כי יש לדאוג שחוגי שמאל הזויים כדוגמת ילין מור יהיו מה שיותר קטנים. הם בבחינת סכנת מגיפה שעלולה להביא אסון על החברה. יש לבודדם כמו שנוהגים עם מצורעים. במאמר זה הוא תקף גם את חבר הכנסת תופיק טובי, ממנהיגיה של מק"י, באותה לשון ארסית ואף יותר, מזו שנקט כלפי ילין מור.
קשה לי לקבל שדברי הקומץ, אליו התייחסו כאל הזוי ומצורע הפכו באיחור ובאיטיות רבה לחלק מתפיסה אותה מבטאים מנהיגי ימין, מי במידת שכנוע רבה יותר ומי במידה מגומגמת כמו בנימין נתניהו, וגרוע מכך ללא כל כוונה, שנעבור משלב האמירה לשלב של עשייה למען אותה אמירה .
האיטיות הזו גבתה בינתיים מחירי דמים יקרים ומיותרים במלחמות מיותרות. התנהלות זו עלולה להוביל את נתיבי חיינו אל מה שמזהיר ישעיהו ליבוביץ בספרו "על עולם ומלואו" עמ' 27 - "אם נמשיך בדרך בה אנו הולכים - חורבנה של מדינת ישראל - (ההדגשה במקור, א.ק.) הוא בטווח של שנים ואפילו לא של דורות".
נהגי-קברניטי הימין חייבים לשמור על כללי הנהיגה. עליהם להימנע מנהיגה בהילוך נמוך של לשון מגומגמת, רפה, מאולצת, כשרק שברירי גמגום פוליטי סוחטת אמירה של נאנסים בדבר הכרה בקיומן של שתי מדינות לשני העמים.
אותם נהגים מסוכנים משחררים מעט גז, מאיצים מהירות, אומרים אמירות כביכול אמיצות בדבר הצורך להגיע להסדר שלום, אך מייד חוזרים לסורם בהזדחלות איטית מסוכנת לכולנו. העיניים לוטשות מבט ימינה להמשך בניה לא חוקית בהתנחלויות ומתן גיבוי בדיעבד באמצעות חקיקה לבניה פרטית וממשלתית שבוצעה על אדמות של תושבים פלשתינים.
הבעיה של נהגי-קברניטי הימין, שהם דוהרים במהירות מסחררת ומסוכנת בנתיב הימני. כשהם עוברים לנתיב השמאלי הם נוהגים בנהיגה הכי איטית שאפשר, תוך כדי הפקרת חיינו, החיים בארץ הזו - ארצם של שני העמים.
הפתרון היחיד הוא שתי מדינות לשני העמים. לא מדינה פלשתינית מבותרת על-ידי עשרות רבות של התנחלויות, כדוגמת ההתנחלויות המנתקות את מזרח ירושלים מגב הר חברון, אלא מדינה פלשתינית עצמאית לצידה של מדינת ישראל בגבולות 67.

הערות:

1. יוצאי לח"י הקימו את מפלגת "לוחמים", שקיבלה את האמון של 5363 אזרחים בבחירות לאסיפה המכוננת, שזיכו אותה במנדט אחד. פרידמן ילין מור היה נציגה של מפלגת "לוחמים" באסיפה המכוננת, שהוכרה ככנסת הראשונה. לקראת סוף כהונתה של הכנסת הראשונה התפרקה המפלגה . בעוד שני חברי הנהגת הלח"י, יצחק שמיר ואלדד שייב, היו מזוהים כבעלי תפיסות ימניות רדיקאליות, פרידמן ילין מור הציג בנושאים מסוימים תפיסות של איש שמאל.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהימין נוסע לעתים באטיות בצד שמאל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עובדה
יואל ק  |  25/10/11 07:20
2
שמאל הזוי=0 בקלפי
איש עצוב  |  25/10/11 07:53
 
- אני מוכן להיות 0% בקלפי ולא ..
בן אדם !!!!  |  25/10/11 19:47
 
- המשך לרדת! רד והצלח!! ל"ת
איש עצוב  |  25/10/11 23:27
3
המסכן את הנוסעים בכביש
לעצור את הנהג  |  25/10/11 08:36
4
תודה לאיתן ל"ת
מורה לנהיגה  |  25/10/11 08:39
5
תפנים,העם אוהב את המסלול הימני
לאיתן יקר  |  27/10/11 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עפר אטיאס
העובדה שמאות רופאים מתמחים צעירים בוחרים להתפטר ולוותר על שנים של השקעה עצומה בלימודים ובעבודה, כיוון שקצו בתנאים המחפירים והמשפילים בהם הם נאלצים לעבוד, חייבת לנתץ את האטימות השלטונית ולהעביר את נערי האוצר מתחושת שכרון הכוח והניצחון האופפת אותם מאז נחתם הסכם הכניעה של הרופאים
ד"ר שלמה פרלה
עם התגברות המשבר הפיננסי באירופה נראה כי תעלת לה-מנש מתרחבת עוד יותר. המפלגה הקונסרבטיבית הבריטית שדחתה כל ניסיון בשנים האחרונות לקידום התהליך הפדרטיבי של אירופה נמצאת עתה בשלטון, ומנהיגה, ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון עומד בפני לחצים הולכים וגוברים של חברי פרלמנט ממפלגתו לערוך רביזיה בכל הנוגע להמשך חברותה של בריטניה באיחוד האירופי
דרור אידר
לפתע השתחררו חרצובות האלם שכפו על הדיון הציבורי ושמענו לראשונה איזון בשידור, דיון הגיוני בסוגיה החשובה של השלכות עסקת השחרור על החברה והמדינה. לפתע החלה התקשורת למלא את תפקידה. לפתע. משום שגם דבר העסקה נפל עלינו לפתע. לאחר שהפרטים סוכמו, מותר היה להפגין מראית עין של דיון ציבורי
אורי גנני
גלעד אינו גיבור. הוא אולי גיבור טרגי בעל כורחו. הוא נקלע שלא מרצונו בנסיבות שלא היו לו שליטה עליהן לסיטואציה של שבי ממושך בתנאים קשים. מה המסר אשר הוא ומשפחתו יכולים לשדר לנוער? - לדעתי, המסר הוא שעדיף אולי ליפול בשבי מאשר להלחם עד הסוף
פרד כהן-קידר
על התגייסות התקשורת כולה לקמפיין לגלעד שליט    איך הפך גלעד מחייל קרבי לילד    העלייה לרגל למצפה הילה היא התגלמות הרגשנות הקיצונית של העם, זו שתתהפך מיד עם הפיגוע הראשון על-ידי מי מהמחבלים שישוחררו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il