X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה יהא המחיר לאחר אישור הוראות האגף החקלאי המוכר יהיה מחויב לשלם את "דמי הרכישה" המהווים תשלום עבור מלוא זכויות הבניה הקיימות והעתידיות עבור הנחלה, כאשר הקונה לא יידרש לשלם למינהל עבור פיצול הנחלה וכן יהיה פטור מתשלום דמי הסכמה למינהל בעת המכירה
▪  ▪  ▪
תקופת מעבר היסטורית עבור בעלי הזכויות בנחלות [צילום: AP]
שוק של מוכרים
העובדה כי הקונה יקבל "נחלה משודרגת", הכוללת את כל היתרונות המפורטים לעיל, לרבות הסכם חכירה, הופכת את שוק הנחלות לשוק של מוכרים

בימים אלה אנו עדים לשינויים רבים המתחוללים בתחום של המגזר החקלאי ובייחוד בכל הקשור להסדר זכויות החקלאים בחלקות המגורים בנחלות. החלטה 979 (1155) הוכרעה בבג"ץ בחודש יוני 2011 וקבעה סדר חדש בכל הקשור למכירת נחלות.
בעלי הנחלות יתוודעו למונח החדש "דמי רכישה" אשר יחליף את המונח האנכרוניסטי "דמי הסכמה" אשר ליווה את מוכרי הנחלות שנים רבות בהתאם להחלטת מועצה 534.
עד ליום זה ולאחר שחלפו כשישה חודשים מיום שבג"ץ אישר את החלטה 979, לא הומצאו הוראות האגף החקלאי, המהוות את "התורה שבע"פ", להחלטה 979, ואשר יתנו את התשובות לשאלות, כיצד יחושבו "דמי הרכישה" בכל הקשור לזכויות בניה קיימות ועתידיות? האם "דמי הרכישה" יהיו פחותים מ"דמי ההסכמה"? והאם אכן קיימת השפעה ישירה של תשלום "דמי הרכישה" על-ידי המוכר על מחיר הנחלה?
במסגרת מכירת הנחלה, לאחר אישור הוראות האגף החקלאי להחלטה 979, המוכר מעביר את הזכויות בנחלה לקונה, כאשר המוכר מחויב לשלם את "דמי הרכישה" המהווים תשלום עבור מלוא זכויות הבניה הקיימות והעתידיות עבור הנחלה, כאשר הקונה לא יידרש לשלם למינהל עבור פיצול הנחלה וכן הקונה יהיה פטור מתשלום דמי הסכמה למינהל בעת המכירה.
העובדה כי הקונה יקבל "נחלה משודרגת", הכוללת את כל היתרונות המפורטים לעיל, לרבות הסכם חכירה, הופכת את שוק הנחלות לשוק של מוכרים, כאשר נכון להיום, מרוץ הזמנים למכירת הנחלה, התחיל ביום אישור ההחלטה בבג"ץ ויסתיים ביום אישור הוראות האגף החקלאי להחלטה 979. השאלה הנשאלת היא, האם כדאי למכור את הנחלה בטרם אישור הוראות האגף החקלאי או לאחר אישורן?
במכירת הנחלה בטרם אישור הוראות האגף החקלאי, המוכר ישלם את "דמי ההסכמה" והקונה יוכל לעשות "שימוש" בכספים ששולמו על-ידי המוכר על-מנת להשלים את הסכום שיידרש לצורך "דמי הרכישה", לאחר אישור הוראות האגף החקלאי. לכך יש לתת התייחסות בהסכם המכר, על-מנת שהקונה יוכל לעשות שימוש בכספים ששולמו על-ידי המוכר, כאשר ההתחשבות הינה עד לגובה של 20% מסך שווי זכויות הבניה הקיימות והעתידיות.
תקופת מעבר היסטורית
במכירת הנחלה לאחר אישור הוראות האגף החקלאי, ישלם המוכר "דמי רכישה", כאשר עבור הקונה מדובר במהלך דרמטי, הואיל והקונה יקבל זכויות בנחלה הכוללת את מלוא זכויות הבניה הקיימות והעתידיות, עם אפשרות לפיצול ללא עלות, חופשיה מתשלום דמי הסכמה בעת מכירה וכוללת הסכם חכירה.
נכון להיום, אנו נמצאים בתקופת מעבר היסטורית עבור בעלי הזכויות בנחלות, ולכן קיים מתח בין קונים למוכרים בכל הקשור לכדאיות הכלכלית הגלומה באישור הוראות האגף החקלאי וההשלכות ביחס לקונים ולמוכרים במכירת נחלה בטרם אישור הוראות האגף או לאחר אישורן.
מהמועד בו אושרה החלטה 979 בבג"ץ קיימות ספקולציות רבות בכל הקשור למחירי הנחלות, לעניות דעתי, מחירי הנחלות בעליה וימשיכו לעלות בייחוד לאחר אישור הוראות האגף החקלאי שכן אנו נכנסים לעידן חדש בו לאחר תשלום "דמי רכישה" רוכש הזכויות בנחלה איננו עוד שבוי של שמאי המינהל בכל פעולה של בניה או מכירה ועובדה זו משנה את המציאות של הנחלות.

הכותב מתמחה בעסקות ובמיסים במגזר החקלאי.
תאריך:  15/11/2011   |   עודכן:  15/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר הנחלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נחלות גדולות לפצל
פיצול נחלות  |  15/11/11 22:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני דניאל
ביריד הדירות האחרון הרוכשים עברו מהשלב הפסיבי של ישיבה על הגדר לשלב האקטיבי של בדיקות וגישושים, השלב הצפוי הבא מצד הקבלנים הוא תחילת המבצעים וההנחות ההמוניות שישווקו בעיקר לחברי מועדונים כמו "חבר" - ולקראת האביב הם ישובו חזרה למשרדי המכירות
ציפי לבני
כוונות המשטר האירני מנוגדות לאינטרסים של העולם החופשי    על הקהילה הבינלאומית לעמוד מאוחדת ולהתמודד עם האיום, מכיוון שהאיום הוא על כולנו. היא צריכה להבהיר לאירן שכל האופציות על השולחן
רן שורר
הפוליטיקאים שלנו אינם מסוגלים לגבש במשותף הסכם עם שכנינו - רעיון המלכד את העם. הגם שהעניין בנפשנו הם אינם מצליחים להתעלות מעל אינטרסים, ממש כבימי קדם. הסכנה מונחת לפתחנו והם תקועים במקומותיהם. אז מה? - לתת להם להחליט גם לגבי שופט בבית המשפט העליון?!
עו"ד משה גולדבלט
לבחירת שני נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים חשיבות רבה, שכן משקל עורכי הדין בוועדה, הוא, ככל הנראה, רב ממשקלם המספרי בוועדה    הגיעה העת להסדרה כוללת של נושא ייצוגם של עורכי הדין בוועדה. ראוי כי הדבר ייעשה על-ידי ועדה ציבורית רחבה שתבטיח כי רק נציגים ראויים של הלשכה יכהנו בוועדה
ציפי לידר
הכל פוליטיקה: מהעצרת הפוליטית בכיכר רבין ועד הפוליטיקה בבתי המשפט    אשנב ל'צוהר'    וגם, לא הכל דיבורים - מהפטפטת המיותרת של אפרים הלוי על החרדים, דרך הפטרנליזם של יוצר "עמוד האש" על עדות המזרח, ועד המלל על קצב האובדני    ומה סוד קסמו של הרב אלישיב?    ולקינוח טעם החלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il