X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה חלפה מאז אסון הכרמל. האם האסון יחול לחזור על עצמו? - בחודשים האחרונים מסתובב מייל ברשת החושף את המשחק הכפול של הכבאים בישראל - הם מטרפדים כל כוונה להקים מערך כבאות ארצי במטרה להמשיך ולשלוט בכאוס הקיים כיום בתחום. הם עסוקים בכיבוי שריפות. אך השריפות הלא נכונות
▪  ▪  ▪
כיבוי אש. הכבאים משחקים משחק כפול [צילום: עומר שיקלר]

כשהייתי חייל, זה היה לפני למעלה מעשר שנים, היינו מדרגים את חברינו החיילים האחרים ברמת ה-"חיים הטובים" שהחיילים עושים. כמו שאצל לוחמים יש סיירות ויחידות עילית, אז גם לחיילים הלא לוחמים (ג'ובניקים בשפת העם) היו מדרגים. על פני כולם תמיד הובילו אלו שהיו שחקני כדורגל או כדורסל והסתפקו בלהגיע שעה בשבוע לבסיס להצטלם עם המפקד. זה היה גם ברור שעם הרכב שאיתו הם מגיעים אין להם שום כוונה אפילו לאסוף מישהו מהטרמפיאדה מחוץ לבסיס, שמא ילכלכו להם את הריפוד. מקביל אל החיילים האלו, היו אנשים לא פחות מסודרים. אלו היו החיילים שהכירו את נציגת הוועד לאגודה למען החייל שבעיר שלהם.
תמורת שני קומקומים חשמליים למפקד הבסיס מתנת נציגת האגודה למען החייל, היה מוכן מפקד הבסיס ובעיקר סגנו, ליפול לשלושים שכיבות סמיכה ומינוי של החייל הקומבינאטור לממונה על שירותי הארכיון ביחידה. בשום בסיס אגב, אין ארכיון אבל לא נתעסק בקטנות.
בהמשך המדרג, נמצאו אלו שזכו לרישיון צבאי על חשבון הצבא (את הטעות הם הבינו רק מאוחר יותר בשירות המילואים), משק"ים בתפקידים שונים ומגוונים (דואר, שק"ם, מזון, ועוד כל מיני.
על כל אלו תמיד ניצחו - תרתי משמע, הכבאים. אם מישהו היה אומר שהוא כבאי בצבא, ועוד יותר מזה, אם היה כבאי בחיל האוויר מיד הורדו הכובעים (או הכומתות) וקידה עמוקה קדנו להם. לא תמיד ידענו מה בדיוק עושה כבאי בצבא, אבל זה היה ברור שזה כיף חיים. אני מצידי ווידאתי בטיחותית, שאותו כבאי לא משרת איתי באותו בסיס. הקשר בין ה"כבאי" לכיבוי היה המקרי בהחלט ועל קורסים צבאיים עם כל הכבוד, אני לא סומך.
שירותי הכבאות - מקצועיות? קצת לפני דוח מבקר המדינה
שנה חלפה מאז אסון הכרמל. האם זה יכול לחזור על עצמו? בחודשים האחרונים מסתובב ברשת מייל עליו חתום אבי אריאל שהיה דובר נציבות כבאות והצלה בשנים 1993-1998. נתעלם מזהות הכותב כי לא ברור אם יש אדם כזה או שמא זה מישהו שלא רוצה להיחשף. התוכן הוא מה שחשוב.
והנה המכתב (ווי נט, 11.12.10): "נציבות כבאות והצלה הוקמה עוד בתקופת שר הפנים דרעי וראש הממשלה רבין, כחלק מלקחי מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 וכבר אז נתגלה מערך הכבאים במערומיו. אז היה מספרם 1,000 איש והיום הם מונים 1,500 איש (50%) יותר.
הכבאים בעצמם משחקים משחק כפול: הם מאוגדים בוועד לוחמני שמנע מאז ומתמיד את הרצון להקים גוף ארצי נוסח משטרה או מד"א וכל זאת תחת חסות ההסתדרות שנתנה להם גיבוי. לא תאמינו אבל מקצוע הכבאות מאוגד בהסתדרות החדשה תחת "הסתדרות הפקידים". ולמה הם כל כך מפחדים? כי בעצם אז ייצא וייחשף הסוד האמיתי - אין כבאי במדינת ישראל שזו עבודתו העיקרית!.
כבאי מועסק במשמרות של 24 שעות, אחרי זה יש לכבאי 48 שעות חופש, כלומר, כבאי בעצם עובד רק 10 ימים בחודש. לרוב הכבאים יש עסק נוסף: שרברבים, שרותי הובלה, מזגנים או שרותי ייעוץ לקבלנים בנושאי מיגון אש.
אופי העבודה מצריך ימי חופש וזה בסדר. גם עם עבודה נוספת אין לי בעיה. זה תמיד טוב לנסות לשפר את חייך, בייחוד לאור המצב הכלכלי. הבעיה מתחילה שהעבודה הצדדית הופכת לעיקר והכיבוי כבר לא מעניין. יש תופעה פסולה שבה, עובדים ממשיכים לנהל את העסק הפרטי שלהם מתוך התחנה.
הפיכת הכבאים ככפופים למשרד לביטחון פנים, יקביל את תפקידם ואופי משרתם לשוטר או לקצין צה"ל, שלהם אסור לעסוק במשלח יד נוסף. כבאי ייחשב לשוטר 24 שעות ביממה ותמיד אפשר להזעיק אותו.
ולכן הכבאים מדברים בשתי שפות: המפקדים מדברים בעד הקמת נציבות ארצית, ואילו הכבאים מטרפדים בפועל כל כוונה להקים מערך כבאות ארצי! מתוך הבנה שבמצב התוהו ובוהו הקיים היום יש להם שליטה מלאה.
מדובר בכאוס ארגוני שלפיו יש 24 רשויות של איגודי כבאות המדינה, שלכל אחד יש יו"ר, הממונה בדרך כלל ע"י פוליטיקאים, יש לו מנגנון מנופח המפרנס בכבוד עשרות אנשים. חלק מהיו"רים נוסעים במכונית פולקסווגן מפוארת בצבעי אדום-לבן עם הרבה אנטנות, פנסים מנצנצים, ומערכות קשר.
מפקדים עם פוזה זה תמיד טוב. הבעיה עולה כאשר צריך את "רכב השרד" שלו למטרת כיבוי והמפקד בדיוק נמצא בקניות. וזה לא הכול, לכל מפקד כבאות יש את הספקים שלו לציוד, יש האוהבים את הציוד הגרמני והם נוסעים תדיר לביקורים בגרמניה הממומנים על-ידי בתי החרושת המייצרים את הציוד היקר, יש האוהבים את האנגלים ויש כאלה שמאוהבים בארה"ב והביאו ארצה מכוניות כיבוי ענקיות מסוג A1 שיש להם מגבלות גישה קשות לרוב המקומות בארץ בגלל אורכן. אבל שיא השיאים הוא האבסורד שחלק מצינורות הכיבוי קוטרם באינטשים וחלק הצינורות הכיבוי קוטרם בס"מ... כך שבזמן חירום אי-אפשר בכלל לחבר ביניהם, אין תקן אחד, אין מערך אחד, אין רשת קשר ארצית! ".
עד כאן נוסח המכתב בשינויים קלים. האם שירותי הכבאות מוכנים לאסון הבא? הם יותר עסוקים בכיבוי שריפות. השריפות הלא נכונות.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלף כבאים לא יצליחו לכבות...
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואחר כך האשימו הממשלה במחדלים
זבלים פשוט זבלים  |  23/12/11 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
בחג החנוכה חובה לשנן לעצמנו את הלקחים של מרד החשמונאים ביוונים שהעניק לנו עצמאות מדינית במשך עשרות שנים, לעומת המרד המאוחר יותר ברומאים שגרם לאובדן עצמאותנו במשך אלפיים שנה
עו"ד אריאל לוין
מסתר שאבות רבים מחוייבים במזונות מעבר ליכולתם הכלכלית - אלו הם "אלפי האבות" שאינם משלמים מזונות. התוצאה הזו אינה מקרית. לא ההלכה, ולא החוק הישראלי אינם מתירים כלל לשופט לבדוק את היכולת הכלכלית של האבות טרם שהוא קובע את רמת המזונות בהם הוא יחוייב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הקטל בדרכים - השר כ"ץ, תתעורר    לתת (בסתר) את הנשמה ואת הלב, את הכיס וגם את השיער    עַם המסך?    יחי ההבדל בין השראה לגניבה ספרותית    די להכפשות החרדים    ומה הקשר בין ערוץ 10 ל'ביקור חולים'?    ולקינוח: לקראת שבת
איתן קלינסקי
חג החנוכה שלי הוא חג של חשבון נפש, מה עלול לקרות להתחלה אידיאית ערכית של חברה, המבקשת לבנות את ביתה הלאומי, כשהיא שיכורת כוח ומנכסת חוקים פוגעניים, ורואה בכוחנות הצבאית והמדינית את גולת הכותרת של קיומה במרחב
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ'
לתשומת לב נשיא האוניברסיטה: כנס, כביכול אקדמי, מתוכנן להיערך במכון רקמן. תוכניתו מדאיגה, שכן נראה כי הוא בא להוות ניצול ציני של הבימה האקדמית להפצת רעיונות מסוכנים, חסרי תוקף מדעי ושנויים במחלוקת קשה    ידברו בכנס: פרופ' הלפרין-קדרי (נגד המלצות ועדת שניט), ד"ר מקינטוש ("הורות משותפת יכולה להזיק לילדים") וד"ר הקר (פרחים ליו"ר ועדת שניט - ביטוי לאלימות גברית)    שם האוניברסיטה בסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il