X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם חתונה יותר צנועה היא גם פחות משמחת? אולי ההפך? אנחנו מרבים לבקר את הציבור החרדי, ופעמים רבות בצדק, אולם אפשר גם ללמוד ממנו כמה דברים. החתונות במגזר הזה צנועות מאוד אבל גם שמחות מאוד
▪  ▪  ▪
חתונה. להנאת האורחים אין קשר לתקציב
מי מרוויח מהחתונה?
אז מי באמת מרוויח מחתונה? המרוויחים העיקריים מהחתונה הם כמובן בעלי האולמות וספקי הצילום, מוזיקה ועוד. אך השאלה האם לא ניתן להוסיף למרוויחים האלו גם שני מרוויחים נוספים - הזוג עצמו?

אירועים בע"מ
יוסף קנדלקר
תעשיית החתונות בישראל מגלגלת יותר מ-8 מיליארד שקל בשנה, עם עלות ממוצעת של מעל 85 אלף שקל לחתונה
לרשימה המלאה

זוגות רבים מגדירים את יום החתונה כיום המאושר בחייהם (לפחות בשנים הראשונות- אחר כך לחלק מהם זה הופך להיות היום העצוב בחייהם) ומוכנים להוציא סכומים רבים בכדי להפוך אותו למושלם ולהנציח אותו. אחד הטיעונים בהם משתמשים המתחתנים להצדקת ההוצאה, הוא שברצונם ליצור חוויה מיוחדת לאורחים.
אז הינה עובדה - להנאת האורחים אין קשר לתקציב. האורחים שמגיעים ממקום העבודה של ההורים, לא מכירים את הזוג, ומגיעים רק כי הם חייבים. לא אכפת להם אם ירדתם ממסוק או עליתם מהמים, הם רק מחפשים רכב שיוצא מוקדם כדי לחזור איתו לבית.
למען האמת אם האורחים היו נשאלים, הם היו מעדיפים לוותר בחפץ לב על סידורי השולחן המפוארים שכוללים נרות וכיסוי לכיסאות (בתוספת סמלית כמובן), ועל הזיקוקים והאטרקציות. אבל מצד שני, זה לא אומר שצריך לשלוח אותם רעבים, רק כי לזוג בא לעשות ארוחה על בסיס טופו.
שמלה יקרה, עיצובי שולחן וחופה מוגזמים, כנריות ותוקעי שופר, זמר מהולל, רב מזמר ושושבין לא מוסיפים להנאה של האורחים. אירוע מכובד ונעים בתקציב מוגבל, כולל מזון טוב, אולם נוח ומרווח ומוזיקה טובה. כל השאר מבחינת כל המוסיף - מוסיף למינוס בבנק.
מומחים מסבירים כי התשובה לשאלה "האם כיסיתם את הוצאות החתונה?" ממשיכה ללוות את המתחתנים גם בשנים הבאות. והתשובה לעיתים כואבת.
זוג שמתחיל את חייו בהתחייבות, שסביר להניח כי יצטרפו אליה התחייבויות נוספות בדמות שכירת דירה (איזה זוג צעיר יכול לדבר היום על קנייה?), ריהוטה וגידול ילדים. במקרה כזה החתונה הופכת לטעות כלכלית ראשונה, שעשויות להוביל למתחים בזוגיות ואף לגירושין.
אז מי באמת מרוויח מחתונה? המרוויחים העיקריים מהחתונה הם כמובן בעלי האולמות וספקי הצילום, מוזיקה ועוד. אך השאלה האם לא ניתן להוסיף למרוויחים האלו גם שני מרוויחים נוספים - הזוג עצמו?
חתונה כבסיס לפשיטת רגל
"במהלך השנים אני נפגש עם תופעה הולכת ומתגברת: מגיע אלינו זוג צעיר, אנחנו שואלים אותם כיצד נקלעתם לחובות כאלו והם עונים בכאב: "מהחתונה". אומר אוריאל לדרברג מנכ"ל ארגון פעמונים. "זו מציאות בלתי נתפסת - מעבר להנחה המוטעית, שככל האירוע יקר יותר כך השמחה בו גדולה יותר, לצערי אנשים מגיעים לספור את מה שנותר מהאירוע ועומדים נבוכים מול שוקת שבורה.
האם חתונה יותר צנועה היא גם פחות משמחת? אולי ההפך? אנחנו מרבים לבקר את הציבור החרדי, ופעמים רבות בצדק, אולם אפשר גם ללמוד ממנו כמה דברים. החתונות במגזר הזה צנועות מאוד אבל גם שמחות מאוד. אם כי אני חייב לציין שהייתי בהחלט משפר משהו עם האוכל שם. שכן, לאור ניסיון החיים שלי בחתונות חרדיות, מי שמרוויח הכי הרבה שם, זה אותו בעל דוכן פלאפל שפתח ממש ממול לאולם, ואליו נוהרים כל האורחים הרעבים שלא הגיעו לעוף המסכן, שהיה אמור להאכיל יותר ממה שיש לו. אז נכון, לא צריך ללכת לקיצוניות סגפנית, אבל לפחות לנווט לדרך האמצע.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  24/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיית החתונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת להוסיף שהמגזר החרדי
אליקקו  |  23/01/12 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
שני ארגונים מקצועיים יציגים של רופאים ועיתונאים, מצויים בתהליך מואץ של התפוררות ואובדן מעמדם, כתוצאה ממרד פנימי של חבריהם, שאיבדו את אמונם בארגון ובהנהגתו. המחלוקות הפנימיות על-רקע האכזבות מהמדיניות, מההשגים ומהניהול, הפכו למרד גלוי
הרב אליהו קאופמן
רבי יוסף עזרן זצ"ל היה אולי מיחידי הסגולה האמיתיים, שהתקיים בו הפסוק שטוב להיות נעלב ולא עולב. האיש שסלח גם לאלה שאיימו על חייו בגלל מחלוקות פוליטיות. האיש שאויביו הגדולים ביותר הפכו בזמן קצר לאוהדיו. האיש שלחם על יהדות רדיקלית נגד פשרות רפורמיסטיות של חבריו לשעבר, אבל החילוניים אהבו אותו לא פחות משאהבוהו החרדים
אריה יצחקי
אם מאיר דגן טוען שהסבירות למלחמה נמוכה - ראוי שנתחיל לדאוג    ומכיוון שקיימת מחזוריות במלחמות בין התנועה הציונית והתנועה הערבית המסקנה היא ברורה
איתן קלינסקי
עובדת קיומה של רשימת האנשים המסוכנים לציבור הישראלי מצמררת אותי. זה מזכיר לי תקופות אפלות ממקומות אחרים. אך יחד עם זאת אני מלא גאווה, שאני נמצא ברשימה של אנשי רוח שפויים, הלוחמים לכינונה של חברה דמוקרטית בישראל
גורי גרוסמן
המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, בדבר מינויו של מפקד חיל האוויר על נימוקיה אינה במסגרת של "זכות הציבור לדעת". היא צריכה להתקיים בחדרי חדרים, דוגמת התוכניות האופרטיביות הסודיות ביותר של הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il