X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרן ר' הועמד למשפט צבאי וזוכה כיוון שנקבע כי חייליו העלילו עליו עלילת שקר. השופט סולברג פסק שדיין לא הבהירה לצופים כי ר' טוען שחייליו מעלילים עליו, ואילו השופט ריבלין התעלם מנושא זה לחלוטין
▪  ▪  ▪
דיין. העיקר הפך טפל [צילום: פלאש 90]
הסתרת העובדות
דיין העלימה מצופיה את העובדה שהקצין טען שחייליו מעלילים עליו עדות שקר, טענה שאושרה בדיעבד על-ידי בית הדין הצבאי, והעיקר, השופט סולברג קבע: "כמסתבר, בעת הכנת הכתבה כבר ידעה אילנה דיין כי חיילים הודו בחקירתם במצ"ח כי שיקרו בתחקירים כדי לפגוע בתובע"

העליון: דיין זכאית להגנות מלשון הרע נגד ר'
איתמר לוין
קבע שהכתבה ששודרה ב"עובדה" התבססה על מידע שהיה נכון לשעת שידורה בנוגע לווידוא ההריגה שביצע ר' * טלעד חוייבה לפצות את ר' ב-100,000 שקל בשל הפרומו לתוכנית שכלל לשון הרע
לרשימה המלאה

העליון: דיין הוציאה לשון הרע על חיילי המוצב
איתמר לוין
הכתבה כללה תמונות של חיילים חוגגים, שצולמו בהקשר שונה לחלוטין אך יצרו את הרושם שאת חוגגים את הריגתה של הילדה הפלשתינית * ריבלין: חוסר טעם משווע מצד דיין
לרשימה המלאה

לא צריך להיות משפטן כדי להבין פסקי דין. צריך פשוט לקרוא אותם, ולעתים די בכך שנספור עמודים כדי שנבין את עצם העניין. אך לפני שנתחיל לספור עמודים, כדאי לדעת שכדי שתתקבל תביעת דיבה על השופט להשתכנע שאכן הושחרו פניו של התובע, ושהנתבע נכשל במאמציו להוכיח כי אמת דיבר.
28 עמודים מפסק דינו הקדיש השופט נעם סולברג להצדקת קביעתו כי אילנה דיין הוציאה לשון הרע על הסרן ר', וב-27 עמודים נוספים הוא נימק את קביעתו כי דיין לא יכולה להסתייע בטענה שאמת דיברה. על יחסו של השופט אליעזר ריבלין לפסק הדין של השופט סולברג אפשר ללמוד מכך שריבלין הקדיש שני עמודים לקבלת הקביעה שאכן דיין הוציאה לשון הרע, ושני עמודים נוספים כדי להפוך את קביעתו של סולברג, ולקבוע שדברי דיין היו דברי אמת.
מאליו מובן שבשני עמודים לא יכול היה ריבלין להתמודד עם כל קביעותיו של סולברג, ולאמיתו של דבר, התייחסותו של ריבלין מסתכמת בשתי שורות: "בית המשפט המחוזי החמיר ודקדק בפרטי הלוואי שבכתבה, באילוצי עריכה ובשיקולי יצירה – ובכך הכביד באופן משמעותי ופסול על חופש הביטוי".
גם משפטן מומחה יתקשה למצוא תקדים לכך ששופט עליון כותב על שופט העומד להצטרף לעליון שפסק באורח פסול, וגם הדיוט מושלם יכול לשער על נקלה שריבלין לא ממש התמוגג מנחת כששמע שסולברג ימונה לשופט עליון.
מה העלימה דיין מצופיה?
יקצר המצע מלתאר את כל פרשת תביעת הדיבה, ולכן יש לקצר ולהזכיר שדובר בנערה בת 14 שהתקרבה למוצב צה"ל שליד רפיח, נורתה על-ידי חיילי המוצב, והקצין ר' וידא את הריגתה. לאחר האירוע התקיים תחקיר צה"לי שקבע כי הקצין נהג כהלכה, אך לאחר שחייליו העידו עדויות שסתרו את גרסתו, הועמד הקצין לדין. הקצין זוכה כיוון שבית הדין הצבאי קבע כי החיילים העלילו עליו עלילת שקר, ומסתבר שחלקם הודו ששיקרו, ואחרים דבקו בגרסתם אך בית הדין הצבאי קבע ששיקרו.
ביום בו הוגש כתב האישום לבית הדין הצבאי הוקרנה תוכניתה של אילנה דיין, שבעקבותיה הגיש הקצין תביעת דיבה נגד דיין. ולמרות שריבלין פסק שבמשפט דיבה אין לדקדק בפרטים, כדי להבין מדוע הורשעה דיין, ומדוע זוכתה, יש להזכיר שלושה קטעים שהעידו על כוונת הזדון של אילנה דיין, שניים שוליים ואחד עיקרי. שני הקטעים השוליים הם תיאורה של הנערה כילדה קטנה שהייתה בדרך לבית הספר, בשעה שברור היה כי אין שום אפשרות שהיא אכן תעתה בדרכה לבית הספר, והצגת קטע בו נראים החיילים רוקדים בסיום האירוע, בשעה שהקטע צולם, ודיין ידעה על כך, מספר ימים לאחר האירוע.
אך בעוד שניתן לטעון ששני קטעים אלה הם אומנם מרושעים אך אינם מהותיים, לא כן לגבי הקטע השלישי, שהוא עיקר הסיפור. דיין הביאה קטע מדברי חייל המספר על הצרור שירה הקצין בנערה, כשדיין אומרת לפני כן: "אבל הפרשה הזו תסתבך באמת ברגע שחיילים מתוך הפלוגה יחליטו לספר מה ראו שם". משפט זה הוא משפט המפתח, כיוון שדיין מעידה בפני הצופה כי היא יודעת שהחיילים סיפרו בדיוק את מה שראו שם. וברור שמה שראו שם, סותר לחלוטין את מה שהקצין סיפר.
דיין לא הציגה את עדות החייל כגרסה אחרת למהלך האירועים אלא כאמת צרופה, דיין העלימה מצופיה את העובדה שהקצין טען שחייליו מעלילים עליו עדות שקר, טענה שאושרה בדיעבד על-ידי בית הדין הצבאי, והעיקר, השופט סולברג קבע: "כמסתבר, בעת הכנת הכתבה כבר ידעה אילנה דיין כי חיילים הודו בחקירתם במצ"ח כי שיקרו בתחקירים כדי לפגוע בתובע". יש לשוב ולהזכיר כי הקצין הועמד לדין בעקבות עדויות החיילים, וכי זוכה כיוון שנקבע שהעידו עדות שקר.
איפה קבור הכלב?
עתה נעבור לפסק הדין של השופט ריבלין. לגבי הקביעה כי הילדה הייתה בדרכה לבית הספר כותב ריבלין: "כך גם לעניין ציון היותה של המנוחה בדרך לבית הספר על-אף שלא הוכח הדבר". קשה להאמין, אך מסתבר שלדעתו של ריבלין דיין פשוט לא הצליחה להוכיח את האפשרות הסבירה שהנערה הייתה בדרכה לבית הספר, ולא שדיין שיקרה באורח זדוני ומרושע והעלילה על חיילי צה"ל עלילת דם על פיה הם רוצחים ילדים קטנים ההולכים לתומם לבית הספר.
לגבי הקטע של החיילים הרוקדים כותב ריבלין כי: "הצגת המסיבה בפלוגה, אשר מופיעה במקרה על אותה קלטת שנמסרה לדיין והכוללת את האירוע נשוא ענייננו – ואשר מסתבר כיום כי אין שום קשר בינה ובינו – היא סרת טעם, אם לומר את המעט". ובמקום אחר: "תמונות המסיבה אינן מתייחסות לסרן ר' באופן אישי ואינן מוציאות את דיבתו רעה אלא – ואין אנו נדרשים לכך כאן – את דיבתם של חייליו ושל רשויות הצבא". ולמי שיסיק ממשפט זה כי לו הגישו החיילים תביעת דיבה נגד דיין היה ריבלין פוסק לטובתם, נענה: אשרי המאמין.
לגבי הקטע השלישי, והעיקרי, של עדות החייל, לא אומר ריבלין דבר.
ולסיום בדיחה עצובה: משפטנית אחת צועקת על משפטנית אחרת: הכלב שלך נשך את הבת שלי, ואני אתבע אותך. המשפטנית השנייה עונה לה: למה ללכת לבית משפט, נתפשר על עשרת אלפים שקלים ונסגור עניין. המשפטנית הראשונה מסכימה, ולאחר ששולמו לה עשרת אלפי השקלים היא שואלת את השנייה: אבל לי אין בת, ולך אין כלב, אז למה הסכמת לשלם? עונה לה השנייה: נכון, אבל מי יודע על איזה שופט ניפול.
ולמי שיטען כי לו הייתה המשפטנית הראשונה אילנה דיין, הייתה הבדיחה עלולה להפוך למציאות, נענה: פה קבור הכלב!

תאריך:  09/02/2012   |   עודכן:  09/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוגיית אילנה דיין: ריבלין התעלם מהעיקר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
קביעה מוזרה ומגוחכת
משה, עורך-דין  |  9/02/12 13:20
 
- האזרח גם משלם מיסים, ואידך זיל
איש עצוב  |  9/02/12 17:47
 
- למה נבחר ריבלין לטפל בתיק דיין
ע_הראל  |  9/02/12 19:19
 
- אתה צודק, אבל יש בעיה.
אהוד פרלסמן  |  10/02/12 00:45
2
אם היא הייתה ימנית היו מכפילים ל"ת
את עונשה  |  9/02/12 14:08
3
אילנה דיין ומוחמד בכרי
רמי רצון  |  9/02/12 14:31
4
הראש של השופט - הסתייד !
פישלזון  |  9/02/12 19:38
 
- יפה!שופטים בירושלים=אמת לשעתה!
ע_הראל  |  9/02/12 20:15
5
ריבלין:דיין=חוקר+שופט+תליינית! ל"ת
על ריבלין  |  9/02/12 20:06
6
פס"ד ערעור אילנה דיין
ולדמיר   |  9/02/12 23:16
7
היה שידור חוזר של התכנית!
קראו את מתי גולן  |  10/02/12 08:26
 
- לצערי, גולן טועה ומטעה.
אהוד פרלסמן  |  10/02/12 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
סרן ר' (כיום רס"ן ר') – זכאי; אילנה דיין נקייה מלשון הרע; טלעד תשלם את נזקו (המופחת); לא יהיו התנצלויות. האם זה סוף פסוק? כן ולא, סוף פסוק לדיון המשפטי אך ודאי לא סוף פסוק לדיון הציבורי והאנושי
איתמר לוין
דוח האגף לביקורת פנימית במשרד המשפטים מלמד שוב, עד כמה חיוני להקים גוף חיצוני שיפקח על הפרקליטות    כאשר רק ארבע תלונות מתוך 96 נמצאות מוצדקות, וכאשר לפחות שתיים מהן עוסקות בנושאים טכניים לגמרי - מתעורר החשש שהציבור מוותר מראש או שהתלונות מטויחות
יוסי דר
עניינו העיקרי של המאמר הוא בחתירתו של השופט טימן תחת הלגיטימיות של שפטל כעורך דין כיוון שזה ייצג בעבר את ג'ון דמיאניוק. והוא עושה כן, השופט טימן, תוך ניצול בורותו של הציבור, או שמא תוך זריית חול בעיני הציבור, באשר למהות האמיתית של המשפט
דרור אידר
אולי אפשר להמשיך עם המנהג של הפירות היבשים כזכר לגלות. אפשר גם לזכר חלק גדול מיהודי העולם המעדיפים להישאר שם ולא לשוב הביתה. היובש הזה אינו מתאים לתקופת החורף. מים אנחנו מבקשים. משום כך, אל מול קדחת יובש הפירות נעטר את השולחן בפירות טריים, שעסיסם ניכר ונייחל לגשם
יהודה כסיף
פגישה מקרית עם ראש הממשלה, גולדה מאיר בסופרמרקט ברמת אביב שהניבה שיחה על טיבן של העגבניות של אז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il