X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבי, אורי גץ, והאבן עם השמות [צילום: רותם לדרברג]
צנחנים נוטעים
אנשים שרצו מול תופת ואש, שמול עיניהם ראו אך ורק את טובת העם והמדינה, הגיעו בחג ט"ו בשבט להראות לנכדיהם ולדור הצעיר של עם ישראל מורשת של גבורה לאין ערוך
עירית לדרברג אשת חינוך, דוברת היישוב צופים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בטקס מרגש ומכובד, באתר האנדרטות "החץ השחור" - הוסר הלוט מעל אבן עליה חקוקים 52 שמות בעלי עיטורי הגבורה וציוני השבח מבין לוחמי הצנחנים, על מעשי גבורותיהם בפעולות התגמול ובמבצע קדש במהלך העשור הראשון למדינת ישראל.
באתר "החץ השחור" – הנקרא על-שם הקוד הצה"לי שניתן לפעולת עזה - 11 אנדרטות המנציחות את זכר הנופלים וסיפור הפעולות של יחידת 101 וחטיבת הצנחנים בשנים 1956-1953.
לוחמים בגיל הזהב על משפחותיהם התקבצו ועלו לאתר, נרגשים מהמפגש המכובד במעמדם של השר להגנת העורף מתן וילנאי, אלוף פיקוד דרום טל רוסו, קצין חינוך ראשי תת-אלוף אלי שרמייסר, קצינים ואישי ציבור נוספים והמשפחות השכולות.
לוחמים גיבורים, מלח הארץ
אנשים שהאמירה "מלח הארץ" היא בסיס מובן מאליו למהותם, לוחמים שמהווים סמל לאהבת הארץ, רעות אין קץ, נכונות למסירת הנפש על המולדת, נחישות ואומץ לב.
היה לי הכבוד להשתתף באירוע עם בני משפחתי, על תקן הבת של אחד מלוחמי הצנחנים – אורי גץ – שיחד עם חבריו ליחידה קיבל ציון לשבח על קרב המתלה במבצע קדש.
אבי נטע עץ בעזרת נכדיו וצנחן צעיר שהוצמד לו, לצד העצים של אהרון דווידי ומאיר הר ציון שנעדרו מהאירוע ובלטו בחסרונם כלוחמים שהפכו לאגדות חיות. את העץ של מאיר הר ציון נטע בשמו האלוף רוסו.
מעמיקים שורשים לדורות הבאים
במהלך האירוע ניגש אל אבי, צנחן צעיר, נרגש מאוד, אוחז בתיקייה של תפילין בידו, מבקש לשמוע ממנו על מאורעות פעילותו בקרב המתלה אשר בגינו קיבל את הציון לשבח.
המפגש הזה, חוצה המגזרים, בו צנחנים צעירים חווים את השראתם וסיפורי גבורותיהם של לוחמי החטיבה הוותיקים, היה יותר מאשר הקניית מורשת קרב. מפגש שכזה מהווה הנצחה של גבורה ועוז לעם ישראל כולו ומעלה על נס את רוח הלחימה של מיטב לוחמי הצנחנים, עליה יש לשמור ואותה צריך להחזיר ולהעצים גם היום.
אותה רוח קרב ואמונה בצדקת הדרך שאפיינו את אותה התקופה ובעיקר את אותם לוחמים גיבורים, אפשרו כיבוש וניצחון על אדמת המולדת ללא קשר ליכולות הצבאיות לעומת היכולת של האויב. אותה נחישות, גאוות יחידה של צנחנים וקריאת מפקדיהם - "אחרי!" הביאו אותנו למדינה חזקה ויציבה יותר.
אנשים שרצו מול תופת ואש – פשוטו כמשמעו - שמול עיניהם ראו אך ורק את טובת העם והמדינה, הגיעו בחג ט"ו בשבט להראות לנכדיהם ולדור הצעיר של עם ישראל מורשת של גבורה לאין ערוך. הם נטעו עצים באדמת המולדת, בחורשות מסביב לאתר המרשים, ובכך העמיקו שורש של ערכים למען הדורות הבאים.

תאריך:  10/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
אם כרמיאל לא הייתה קיימת, היו צריכים להמציא אותה. רק איפה העברית?
ד"ר מרדכי קידר
ארגוני חברה אזרחית, המפיצים רעיונות זרים לאיסלאם כמו דמוקרטיה וממומנים על-ידי ארה"ב, הם השעיר לעזאזל האידיאלי של המצרים הדתיים והמתוסכלים מכישלון המהפכה
נסים ישעיהו
התורה רומזת לנו שהצעד הקיצוני שנקט יתרו היה חף מכל אינטרס; כי לכאורה, הוא היה חותן משה שכעת הוא מלך ישראל, מה יותר טבעי מאשר לנצל את הקשר המשפחתי לטובתו - אבל יתרו לא שם, הוא חף מאינטרסים, רק האמת מדברת אליו
נסים גבאי
כדאי לנו מאוד להיזהר ממשטרת ישראל    מדינת ישראל נמצאת בסכנה קיומית לא בגלל אחמדינג'אד מטורף במזרח, אלא בגלל מנהלים בכירים ברשויות השונות במדינה – שלקחו כל זכויותינו לטובתם האישית, ומנגד אוחזים במקל ארוך בו הם מכים בנו ללא רחם
אלעזר לוין
מהנדסת התוכנה ליטל פיאלה הפכה בתוך 4 שנים למתווכת מובילה    חולשת על שוק הנדל"ן של ישובי קו התפר    7 עסקות ב-13 מיליון שקל בתוך חודש    איך נמכר בית ב-2.75 מיליון שקל
רשימות נוספות
חוזרים לשורשים  /  משה מאירסדורף משה
שושי זוהר חושפת את להיטי פורים 2012  /  לירון תקשורת
ט"ו בשבט - חג קק"ל שמח  /  לילך רז
אדם בעל צלם אלוהים הוא אדם הדואג לסביבה  /  הרב יובל שרלו
מנהג הבשישה בליל ט"ו בשבט   /  מרים גז-אביגל
מה למוסר אצל הצומח - לט"ו בשבט   /  חניאל פרבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il