X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אי-אפשר להתעלם מהעובדה כי זורם הרבה כסף-שווא בתעשיית המומחיות-לכאורה, המומחיות לשם מומחיות, המומחיות שאין מאחוריה שום דבר רציני והיא כולה מלים פורחות ברוח, מומחיות שכאשר היא מתקבלת ומוצאת ביטויה בפסק הדין - צד לדיון יוצא נבגד, מיואש, מרומה, וצד שני נהנה מההפקר ומההפקרות
▪  ▪  ▪
מומחיות שאין מאחוריה שום דבר רציני

לא מכבר קבע רשם המהנדסים לגבי מהנדס מסוים המתמנה השכם והערב כמומחה מטעם בתי המשפט במדינת ישראל בתור מומחה למבנים ותוך כדי כך גם כולל בחוות דעתו חישובי קונסטרוקציה - כי לאותו מהנדס אין ניסיון במבנים ועל כן אינו ראוי להיות מהנדס רשוי (ר' קמוצה). לאמור, הוא אומנם מהנדס רשום, בתוקף זאת שסיים חוק לימודיו, אך מעורבותו בתכנון מוגבלת למבנים פשוטים בלבד (כגון: קיר תומך בגובה המוגבל לכדי 2 מ'). מפאת כבודו של המהנדס, לא יוזכר כאן שמו.
נגד אותו מהנדס עומדת קובלנה של מדינת ישראל בגלל שימוש בתואר מהנדס רשוי (=מהנדס בעל רישיון) בחוות דעת מקצועיות אותן הגיש לבית המשפט.
מומחים ללא מומחיות
אירוע אחר, הוא ניצול העובדה כי לאורך שנים רבות לא סווגו המהנדסים למקצועות המשנה שלהם ברישומיהם אצל רשם המהנדסים, וכך עד למועד מסוים כולם נרשמו במדור מבנים, גם אלה שאינם מתאימים בכישוריהם למדור זה. בעת עריכת הסיווג למקצועות המשנה (הנדסת מבנים, תעבורה, ניהול הבניה, הנדסה סניטארית ועוד), פנה הרשם בחוזר אל המהנדסים וביקשם להכריז על כישוריהם כדי שרישומם יותאם לנושאי מומחיותם, ואכן היו מהנדסים ששעו לבקשת הרשם, אך היו גם היו מהנדסים שניצלו ניצול ציני את מצוקת הרשם בעניין זה ונותרו עם רישום ורישוי המנוגד לתחום עיסוקם.
כלומר - יש כיום מהנדסי בניין שאינם בעלי ניסיון בתכנון מבנים כלל והם גם ללא שום הכשרה בתחום זה, אך למרות זאת הם רשומים המהנדסים רשויים (בעלי רישיון) במדור מבנים והם כאילו מוסמכים לתכנן מבנים לרבות רבי קומות, וכאילו הם מומחים בתחום הקונסטרוקציות.
מהנדס הכלול בקטגוריה שלילית זו - ששמו לא יוזכר מפאת כבודו - מתמנה על-ידי בתי המשפט במדינת ישראל כמומחה השכם והערב, כולל בתחום הקונסטרוקציות, ואף שבית המשפט המחוזי פסל אותו באחד התיקים בטענה כי על-אף רישויו הפורמלי הוא אינו קונסטרוקטור, בתי משפט רבים אחרים משתמשים בחוות הדעת שלו כאילו הן חוות דעת של מומחה, ולא היא.
אחת הבחינות לרצינות חוות הדעת המוגשות לבית המשפט היא העמדתן במבחן המציאות. כאשר מומחה מתעסק בנושא בו הוא לא מבין, הדבר בא לידי ביטוי בפתרונותיו ובעלויות שהוא קובע בחוות דעתו. לא קשה לבדוק זאת. מכיוון שמומחה הממונה על-ידי בית המשפט מחווה דעתו נוכח חוות דעת נגדיות, וכאן נביא דוגמה שכיחה ביותר, הוא נוקב במחירים לשם ביצוע התיקונים ובשיטות ביצוע שאינם מציאותיים.
מהנדס בניין שאינו קונסטרוקטור קבע עלות תיקון קיר כולל תכנונו בסך כולל של 18000 שקלים. בית המשפט עשה מעשה והחליט כי הקיר יתוקן. בינתיים חלק מהקיר התמוטט (מדובר בקיר -גדר בנהרייה בשכונת וילות), והתכנון של הקיר החדש עלתה עד כה קרוב למאה אלף שקלים מבלי שרואים את האור בקצה הפתרון ומבלי שהוחל בביצוע... רק בדיקות הקרקע עלו כמו כל מה שה"מומחה" הקציב עבור ביצוע הקיר... אותו "מומחה" שהוא הדיוט בנושא בו הוא מונה על-ידי בית משפט נכבד במדינת ישראל - הוא שודרג במעמדו וכיום הוא שמאי-מכריע... הלקוחות שלו - התובעים והנתבעת - עדיין מתכתשים ומתדיינים בבית המשפט...
הנזק שנגרם בגלל המינוי הבלתי ראוי הוא ברור: אשליות לנתבעת - מצג שווא, כאילו היא נפטרת מהבעיה בגרושים, וחלום של ניצחון קל - שהתנפץ אל המציאות. הולכת שולל של התובעים ועינויי דין. התמשכות הדיונים בבית המשפט והטרדת המערכת המשפטית ללא תוחלת. הפעלת מומחים אחרים רבים, וריבוי הוצאות לכל הצדדים. הארכת הדיון עד כדי שנים בנושא שהיה אמור להסתיים תוך חצי שנה לכל היותר.
שמו של המומחה יתפרסם רק עם מתן פסק הדין בתיק זה. בכל המקרים הנ"ל מדובר במומחים מתחזים, המקבלים על עצמם מינויים מקצועיים בתור מומחים בנושאים שהם כלל לא מבינים בהם, ומידת ידיעותיהם אינה עולה על ידיעותיו של הדיוטות.
אי-אפשר להתעלם מהעובדה כי זורם הרבה כסף-שווא בתעשיית המומחיות-לכאורה, המומחיות לשם מומחיות, המומחיות שאין מאחוריה שום דבר רציני והיא כולה מלים פורחות ברוח, מומחיות שכאשר היא מתקבלת ומוצאת ביטויה בפסק הדין - צד לדיון יוצא נבגד, מיואש, מרומה, וצד שני נהנה מההפקר ומההפקרות.

תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות ממתחזים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עדת נוכלים
כלב מוכה  |  13/02/12 07:15
 
- ממש לא שכחתי קרא בין השורות
אב"ע  |  14/02/12 08:20
2
תופעה נפוצה המחזים לאדריכלים
קא  |  13/02/12 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
ממשלת ישראל קובעת עובדות בחו"ל    כעת, אין כל התארגנות נגדית למהלכים של ממשלת ישראל - לא מצד מועצת יש"ע ולא מצד כל גורם אחר במחנה הלאומי בארץ ובחו"ל
אופיר דודסקו
החלוץ הצעיר פורץ הדרך והאנרגטי של אמש ,הוא בעצמו הפנסיונר של מחר. וחוזר חלילה לנצח
משה חסדאי
הפחד מפני הכוח, הרדיפה אחר הכוח, השימוש בכוח - כל אלה יש להם סגולה עזה כמוות לשכנע אותנו שאין אמת בלתי הכוח עצמו. כאשר הכוח מרחיק לכת יותר מידיי, הוא מבטל את האפשרות להכרעה מוסרית אמיתית. זוהי אינה סגידה לאליל עשוי עץ ואבן, זוהי סגידה לאדם. מיגור עבודת האלילים, פירושו התגברות על הפחד
בעז שפירא
בקיץ תשס"ה בוצע ביהודי גוש קטיף וצפון השומרון פשע חמור של עקירה וגירוש, טיהור אתני אם תרצו. פשע זה שנוגד כל מוסר גרם לאסונות אישיים ולאסון לאומי עם השלכותיו החמורות אנו מתמודדים מאז וכך בעתיד הנראה לעין.
דניאל גיגי
בית המחוקקים הישראלי חגג השבוע את "יום ההולדת" שלו, אירועה שצריך לשמח כל ישראלי שמאמין בדמוקרטיה. למרבה הצער למרות שהכנסת היא סמל של הדמוקרטיה הישראלית, בשנים האחרונות אנחנו רואים שדווקא בבית זה מתרחשים דברים שמערערים את הדמוקרטיה הזאת, שהיא יקרה לכולנו. השתלטות של לוביסטים שמייצגים את בעלי ההון והקצנה בשיח הפוליטי, מייצגים התדרדרות של הכנסת והפיכתה לכלי ניגוח בערכים הדמוקרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il