X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולנו משתאים לנוכח האדישות הפוקדת את אומות העולם מול איומי הטירוף העומד עלינו לכלותינו. כולנו תמהים איך זה שגם הנאורות שבאומות משכנעות את עצמן, ומנסות גם אותנו, כי לא צריך להתרגש יתר על המידה, ו'הכל דיבורים' בלבד. התשובה היא: זו הגדרת ה'עמלקיות' במירָעָה! והיא כוללת את העמידה מנגד
▪  ▪  ▪
מחמוד אחמדינג'אד. אובססיה רצופה, בדבקות חולנית [צילום: AP]

מאפייני 'עמלקיות'
ידועה המימרא המפורסמת בבית המדרש הטוענת כי 'עמלק' צורר היהודים איננו עם אתני מסוים אלא אידיאה, רעיון וחתירה להגשמתם. ראיה לכך היא מדברי הרמב"ם, אשר במצוות הורשת שבעת העממין מארץ ישראל כתב שאין מצווה זו נוהגת היום ש"כבר אבד זכרם" (הלכות מלכים פרק ה הלכה ד), ואילו במצות מחיית עמלק, הנזכרה בהלכה הסמוכה (שם הלכה ה), לא כתב שהעם העמלקי 'אבד זכרו'. אדרבה, מצוות איבת עמלק מודגשת ברמב"ם במילה 'תמיד': "מצות עשה לאבד זכר עמלק, שנאמר תמחה את זכר עמלק. ומצות עשה לזכור תמיד מעשיו הרעים ואריבתו, כדי לעורר איבתו... שאסור לשכוח איבתו ושנאתו". מכאן למדו גדולי הלכה והגות שזכר עמלק לא אבד, לא נמוג ולא שקע במצולות ההיסטוריה. ה'עמלקיות' חיה, קיימת ובועטת בכל דור ודור, גם אם היא לובשת צורה ופושטת צורה.
מהי הגדרת ה'עמלקיות'? היאך נדע האם לפנינו אויב עמלקי שנצטוינו להלחם בו ללא פשרות, או שמא מדובר רק בשנאה נקודתית, טריטוריאלית או אפילו אנטישמית אך ללא סממני עמלקיות מובהקים? דומה כי המילה 'תמיד' היא המגדירה והמאפיינת. 'תמיד' - לא במשמעות של נצח וזמן ארוך, אלא באובססיה רצופה, בדבקות חולנית, תמיד ללא הרף.
העמלקי המטורף מטהרן
עמלק-המן-היטלר-אחמנינג'אד מאופיינים לא רק בשנאה ללא פשר, אלא באיבת-אמוק. עמלקי 'אמיתי' שקוע ואכול בשנאת ישראל המזינה אותו 24 שעות ביום, בהקיץ ובחלום. עמלקי 'טהור' אחוז טירוף של שנאת ישראל תהומית המפרנסת את ימיו ולילותיו. היא-היא שאר-רוחו, משאת-נפשו ותשוקת-לבבו, ואין זולתה. ניתן להמליץ עליו את המשפט 'באיבתה ישגה תמיד', כמשקל נגד לפסוק הכל-כך חביב ונאצל: "אילת אהבים ויעלת חן, דדיה ירווך בכל עת, באהבתה תשגה תמיד" (משלי ה,יט).
(אהבת-תמיד זו מתוארת ברמב"ם (סוף הל' איסו"ב) כשאיפה הראויה כלפי התורה, בהשוואה ניגודית לאהבת עריות ועגבים הטורדת מן העולם: "וכן ינהוג להתרחק מן השחוק ומן השכרות ומדברי עגבים, שאלו גורמין גדולים והם מעלות של עריות... גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה. ובחכמה הוא אומר אילת אהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד".)
היטלר העמלקי ימ"ש השקיע, בטירוף שטני מוחלט, דוויזיות שלימות לאורך שנים, ומיליארדי מארקים, תוך פגיעה קשה במאמץ המלחמתי שלו, והכל-הכל כדי לממש את 'הדחף העמלקי' המפעפע בקרבו - ה'פתרון הסופי' ליהודי העולם. כמוהו בדיוק נוהג כיום המןינג'אד האירני האחוז באמוק עמלקי. מדי כמה שעות העולם שומע עוד ידיעה מרעישה על צנטריפוגה חדישה ועל אחוזי אורניום, על טיל בליסטי ועל יכולת שיגור, על תימרון ימי ועל חסימת צירי נפט, על איומי חורבן העולם ועל שואת המזרח התיכון, על השמדת הציונות ועל חיסול ה'מערב'. והכל-הכל בדחיסות יומיומית מחניקה, משל אין לו לעריץ מטהרן דבר בעולמו, ואין לו שום נושא-פנימי לעסוק בו, חברתי או כלכלי, פרט לאיבת ישראל וחיסול מדינת היהודים. זה טעם חייו וזו הקיומיות שלו. זו איננה איסאלמיות ולא שיעיות ולא פונדמנטליזם ולא מדיניות פאן-ערבית. זו עמלקיות!
העולם ניצב מנגד
העמלקיות מאופיינת בסימפטום נוסף - עמידת העולם מנגד. ולא בשל הסכמה או אדישות מרושעת לגורלנו, אלא פשוט מתוך אי-אמונה שבכלל יתכן דבר שכזה. אדרבה, עמידה מנגד זו היא הוכחה מובהקת לכך כי 'עמלקיות' לפנינו. גזירת המן "להשמיד להרוג ולאבד" לא נתקלה בשום אופוזיציה מצד היועצים "החכמים יודעי העתים" (אסתר א,יג), המשפטנים "יודעי דת ודין" (שם), השרים "רואי פני המלך היושבים ראשונה במלכות (שם יד)". אפילו לא מצד שגרירי מאה-עשרים-ושבע מדינות, הלא הם "הפחות אשר על מדינה ומדינה" (שם ג,יב). גם שליטי כל האומות המאוחדות תחת הדגל האחשוורושי, "שרי המדינות אשר מהודו ועד כוש" (שם ה,ט) השלימו עם הטבח המתוכנן ביהודי האימפריה, ללא ניד עפעף.
ובימינו, כולנו משתאים לנוכח האדישות הפוקדת את אומות העולם מול איומי הטירוף העומד עלינו לכלותינו. כולנו תמהים איך זה שגם הנאורות שבאומות משכנעות את עצמן, ומנסות גם אותנו, כי לא צריך להתרגש יתר על המידה, ו'הכל דיבורים' בלבד. התשובה היא: זו הגדרת ה'עמלקיות' במירָעָה! והיא כוללת את העמידה מנגד.
ואם כנים אנו בזיהוי הגדרת האויב, עלינו לפעול תוך התעלמות מאומות העולם. כוחנו בשילוב שבין אמונתנו ובין יכולותינו בשדה הקרב; "ויהי ידיו אמונה עד בא השמש. ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב" (שמות יז,יב-יג).

תאריך:  01/03/2012   |   עודכן:  01/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי (ישעיה) הורוויץ
העקרונות ה"חוקתיים" שגורמים לבג"ץ לבטל חוקים ולהביע עמדות מתאדים כלא היו כאשר מדובר בעתירות שהוגשו בשם זכויות אדם לצד הדתי-חרדי. זכויות היסוד שבהם הייתה הפסיקה אמורה להתחשב: חופש הביטוי, הזכות לשוויון, חופש הדת ואי פגיעה ברגשי דת אינם באים עוד לידי ביטוי. האג'נדה בבית המשפט העליון היא שעומדת מעל החוק. וכאשר החוק לא קיים, נכנסת לפעולה מכבסת המילים שתחת כנפיה ניתן להכניס כל החלטה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה פרסמה רשות המיסים הוראת ביצוע ביחס להרחבת הפטור ממס לפרויקטים של פינוי בינוי
ד"ר מוטי גולן
בניית ועשיית המשכן וכליו דרשו מיומניות מקצועיות ולא כל אחד זכה להימנות ביו האומנים הדגולים תחת פיקודם של בצלאל ואהליאב. אחד הדברים המיוחדים שנעשו היו בגדי הקודש לאהרון ולבניו לכבוד ולתפארת. במאמר אתחקה אחר המשמעות של הביטוי "לכבוד ולתפארת" ואטען שלבגדים אלה הייתה לא רק משמעות חיצונית, אלא ואולי בעיקר משמעות פנימית, רוחנית אשר יכולה לשמש לנו גם היום מודל לחיקוי
בעז שפירא
כל מי שעיניו בראשו רואה מיד ובבירור כיצד ההרתעה הישראלית הולכת ונעלמת, כיצד שלטון החוק מאבד מיעילותו וכיצד חיים שלווים של ביטחון הינם במקומות רבים מדי משאת נפש ולא מעבר לכך
חננאל ובר
הנביא, מתפקד כקטיגור לעם, כאשר הכהן מתפקד כסניגורו של העם. הראשון מחובר יותר לה' והשני מחובר יותר לעם. הראשון מוכיח את העם, והשני מבקש רחמים על העם. הניגודים מקשים על תפקידו של איש אחד, ולכן, מעטים היו גם נביא וגם כהן. זו הסיבה שהקב"ה הפריד בין שני התפקידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il