X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע על הציבור לממן את דמי החבר של דוברי הרשויות המקומיות ב"חטיבת ידידי אגודת העיתונאים תל אביב". החטיבה מיותרת, מביאה לבזבוז כסף ציבורי, בעייתית מבחינה אתית ומהווה מקור הכנסה מכובד לאגודת העיתונאים בתל אביב על חשבון הציבור
▪  ▪  ▪
חטיבה מיותרת [צילום אילוסטרציה: AP]

במסגרת אגודת העיתונאים בתל אביב, פועלת מזה כמה שנים "חטיבת ידידי אגודת העיתונאים של תל אביב" הכוללת דוברים, יועצי תקשורת ואנשי יחסי ציבור של ארגונים ציבוריים ומלכ"רים. כל חבר בחטיבה זו משלם לקופת אגודת העיתונאים דמי חבר לשנה בסך של כ-550 שקלים. אם נכפיל סכום זה של דמי החבר במספר חברי ידידי אגודת העיתונאים המוערך בכמה מאות, נקבל סכום בן שש ספרות המהווה מקור הכנסה מכובד לאגודת העיתונאים בתל אביב.
אל חטיבת ידידי אגודת העיתונאים הצטרפו, לפני למעלה משנה, חברי איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל, שהיא עמותה רשומה (מס' תאגיד רשום 580186971) המאגדת למעלה ממאתיים דוברי רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ.
גם דוברי הרשויות מחויבים בתשלום דמי חבר, בסך של כ-550 שקלים מדי שנה. מסתבר שהרשויות המקומיות הגיעו כנראה למסקנה שאין זה ראוי שדוברי הרשויות המקומיות ה"מסכנים" ישלמו דמי חבר אלה מכיסם הדל, ועל כן ציבור משלמי המיסים הוא שישלם את דמי החבר עבורם. וכך, בשעה שרשויות מקומיות רבות שרויות בגירעונות כבדים וכאשר השכם והערב ראשיהן מצהירים כי אין להם כסף או תקציב למימון שירותים חיוניים בתחומים שונים לתושביהם - מועברים מתקציב הרשויות המקומיות מכספנו ועל חשבוננו לקופת אגודת העיתונאים, עשרות אלפי שקלים רבים עבור תשלום דמי חבר של דוברי הרשויות ב"חטיבת ידידי אגודת העיתונאים".
מקור הכנסה טוב ונוח לאגודה
חטיבה זו היא גוף מוזר מהרבה בחינות: אני לא מכיר בארץ (ואולי קיימים כמה) איגוד מקצועי כאגודת העיתונאים, שלידו פועלת אגודת ידידים. מקובל שאגודות ידידים מוקמות ופועלות ליד אוניברסיטות, בתי חולים, תיאטראות וכדומה. תפקידן העיקרי של אגודות אלה הוא להתרים כספים עבור המוסדות שלידן - אבל אגודת ידידים ליד איגוד מקצועי הוא דבר חריג ולא מקובל בנוף הארגונים הישראלי. לא ברור מה נותנת בתמורה אגודת העיתונאים ל"ידידי האגודה" עבור דמי החבר שהם משלמים, מלבד זאת שהיא מאפשרת להם לקיים במסגרתה מספר כינוסים ומפגשים בבית אגודת העיתונאים, "בית סוקולוב", ופעם בשנה בכנס אילת לעיתונות.
דומה ש"העוף המוזר", הנקרא "חטיבת ידידי אגודת העיתונאים", נוצר בעיקר כמקור הכנסה טוב ונוח לאגודת העיתונאים. ראשי אגודת העיתונאים מכחישים את העניין והצהירו לא אחת, באמצעי התקשורת, כי "ידידי האגודה" מחזקים את האגודה ומוסיפים לה כוח.
שישה כינוסים בבית סוקולוב
אמנון יוסף (54), דובר עיריית באר שבע מזה למעלה מ-17 שנה, המשמש מאז ספטמבר 2010 גם בתפקיד יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל, מאשר בשיחה איתי שאכן מימון דמי החבר של דוברי הרשויות המקומיות בחטיבת ידידי אגודת העיתונאים תל אביב, בא מתקציב המדינה. הוא מדגיש כי התשלום לאגודת העיתונאים בתל אביב מאפשר לאיגוד דוברי הרשויות לקיים כינוסים ומפגשים בבית אגודת העיתונאים, בית סוקולוב, ופעם בשנה בכנס אילת לעיתונות. "קיימנו כשישה כנסים בבית סוקולוב בשנה האחרונה", אומר לי יוסף. סגן יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, שמעון (וילי) וילנאי, מעריך את מספרם של אלה בהרבה פחות - כשלושה כינוסים בשנה האחרונה.
כך או כך, לא ברור מדוע לא ניתן לקיים את הכינוסים של איגוד דוברי הרשויות באולמות תרבות עירוניים של הרשויות המקומיות, שחלק גדול מהם לא נופלים ברמתם מבית סוקולוב ואף עולים עליו ברמתם, ובכך ניתן לחסוך כסף ציבורי רב ולהעבירו לשירותים חשובים וחיוניים יותר.
אני שואל את אמנון יוסף מי ערב לכך שכספי המדינה המועברים לקופת אגודת העיתונאים עבור דמי החבר של "ידידי האגודה", ומשמשים מן הסתם למימון פעילותה השוטפת של האגודה - לא מממנים גם את משכורות עובדי אגודת העיתונאים? יוסף משיב: "זה לא ענייני מה הם עושים בכסף. חברי האיגוד שלי מקבלים שירות טוב ומשתלם מאגודת העיתונאים ואנחנו מרוצים".
עניין לבדיקת מבקר המדינה
מעבר לבזבוז הכספים המיותר, יש בהקמת חטיבת "ידידי אגודת העיתונאים" חשש לפגיעה באתיקה העיתונאית, לפחות למראית עין. שכן הישיבה בצוותא כחטיבה באגודת העיתונאים של עיתונאים, יועצי תקשורת, אנשי יחסי ציבור המייצגים ארגונים ציבוריים, וייתכן שחלקם בעבר ואולי אף בהווה ייצגו וייעצו לחברות עסקיות, לאנשי עסקים ולפעילים פוליטיים אינה בריאה מבחינה אתית וציבורית ואינה מוסיפה כבוד לאגודת העיתונאים. ראוי לפרק בשל כך, ולו בגלל מראית עין, כבר מחר, את "העוף המוזר" הנקרא "חטיבת ידידי אגודת העיתונאים בתל אביב". היא מיותרת, מביאה לבזבוז כסף ציבורי ובעייתית מבחינה אתית.
אין לי דבר נגד ראשי אגודת העיתונאים בתל אביב. הם מצאו דרך יצירתית חוקית ולגיטימית מבחינתם למקור הכנסה מכובד להעשרת קופתם. הטענה שלי מופנית לגורמים המאפשרים העברת כסף ציבורי מתקציב הרשויות המקומיות בקלות כזו לאגודת העיתונאים למטרה כל-כך מיותרת, שלא משרתת את הציבור בה בשעה שרשויות רבות "חוסכות" במתן שירותים חיוניים במיוחד לקבוצות חלשות. ראוי שעיתונאים יכתבו על הנושא הגם שמדובר באגודת העיתונאים.
אמנון יוסף אומר כי כל העברת הכסף מהמדינה באמצעות איגוד דוברי הרשויות המקומיות לקופת אגודת עיתונאים חוקית ומאושרת כדת וכדין. לא בדקתי את הצד החוקי שבעניין. ייתכן מאוד שאמנון יוסף צודק בדבריו אלה, אבל מבחינה מוסרית וציבורית, הגם שמדובר בכסף קטן יחסית, מדובר בשערוריה וראוי שמבקר המדינה יבדוק העניין לעומק ויעיר הערותיו.

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוף מוזר ושמו: חטיבת ידידי אגודת העיתונאים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השחיתות חייבת להיבדק. כנסו
מוחטאי צמרת  |  6/03/12 00:34
2
השחיתות חייבת להיבדק. כנסו
מוחטאי צמרת  |  6/03/12 07:42
3
"דמי סחיטה" של העיתונאים
מסריח ומושחת  |  6/03/12 08:57
4
פושעי ישראל חוברת למשטרת ישראל
יוד אלף  |  6/03/12 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
נתניהו שוב התבלבל. הוא הוזמן לבית הלבן לפגישה עם אובמה, והוא כבר משחיז סכינים לקראת הפגישה, כאשר מקורבים "לשעבר" משתלחים בנשיא האמריקני. שוב נתניהו מביס את נתניהו בכוחות עצמו, וגורם נזק לאינטרס הישראלי בבית הלבן. מזל ששמעון פרס נהנה מאמון בעולם בכלל ואצל הנשיא האמריקני בפרט
דניאל גיגי
פרשת ארד שנחשפה בסוף השבוע היא פרשה נוספת בשרשרות הפרשות, שחושפת את ההתנהלות הכוחנית של "משפחת נתניהו", שמנהלת בצורה כושלת את משרד ראש הממשלה. כמו בפרשות הקודמות שוב מתגלה לנו התנהלות לא ראויה של ראש הממשלה ומקורביו, שמנסים "לחסל" כל בעל תפקיד שפועל בניגוד לדעתם, או מבקר בצורה לגיטימית על התנהלותם
אלכס לוין
השר משולם נהרי מתייחס לבנות בגיל 14 כנשים. כלומר בגיל שאפשר להשיא אותן. ילדה בת 14. זאת תפיסת עולמו. ילדה בת 14 שמדברת על נישואין תינשא. היא כבר מותרת לבעילה, להריון, לנישואין ולדיכוי עד יומן האחרון בשם היהדות
איתן קלינסקי
הארגון מהווה היום את המסגרת היחידה בישראל, המשמיע ללא חת את קולה של המסורת היהודית בתחום זכויות האדם
דן אלרוד
המלצת הרפורמה תביא למערכת רק חסרי ניסיון ופנסיונרים. במקום לפשט את תהליך עבודות הועדות סרבלו אותן בחוק, הוסיפו עוד ועדות והגדילו את מספר חבריהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il