X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ניתן להכחיש את היות מגילת אסתר שקראנו בימים אלו כסיפור אכזרי. תליית עשרת ילדי המן על העץ - למה היא מחנכת אותנו אם לא לטבח והרג?!
▪  ▪  ▪
מגילת אסתר. מחנכת לאכזריות [צילום: פלאש 90]

בתנ"ך יש לא מעט סיפורים שמצדיקים מעשי רצח המוניים. הציווי להילחם בעמלק ולהשמידו מעל פני האדמה, כיבוש הארץ בידי יהושע, ועוד. ברשימה הקצרה הזאת אני רוצה להתמקד בחג פורים שנחוג ממש בימים אלה.
מגילת אסתר היא סיפור מזעזע. במיוחד סיפור תלייתם של ילדי המן. למה היה צריך לתלות את הילדים? לפי המגילה תלו עשרה ילדים על עץ. זה מזכיר ארועי זוועה במחנה השמדה נאצי.
זאת ועוד - לפי המגילה נתן אחשוורוש הרשאה ליהודים להרוג לא רק את שונאיהם אלא גם נשים וטף. בשושן הרגו היהודים 500 איש. נראה לכאורה שיש כאן לגיטימציה לרצח המוני, וכי בוצעו מעשי טבח והרג ללא הבחנה. זאת לא בדיוק מסורת שיש להתחנך לאורה.
אמנם כן, המסר הוא של רווח והצלה. היהודים חוגגים נס שנעשה, אבל הנס הזה שזור במעשי רצח כולל רצח מזוויע של ילדים. המגילה כתובה בסגנון של שמחה לאיד ובהומור אכזרי. ניכר בכותב שנהנה מאוד לתאר חיסול שיטתי של נוכרים.
מן הראוי לקום ולומר את האמת: מגילת אסתר היא סיפור סדיסטי ודוחה.
המפחיד בכל העניין, שהמגילה היא סיפור מקראי שמחנכים לאורו דורות של תלמידים. אנשי-רוח מרצים עליה ועל "מסריה" לציבור תוך התעלמות מהאמת. כמעט תמיד שמים את הדגש על הצלת היהודים, תוך התעלמות ממעשי הפשע הנוראים שמתוארים שם באור כל-כך חיובי.
תעמולה זאת עלולה להשפיע על הערכים של הציבור ולגרום להתנוונות מוסרית ולזלזול בחיי אדם - ובמיוחד בחיי הזרים, אלה שאינם יהודים ואשר מותר לכאורה לשפוך את דמם בגלל שאחד מהם חטא.

תאריך:  08/03/2012   |   עודכן:  09/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הריגת נוכרים ביהדות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמו כל סמולן טוב
פנחס  |  9/03/12 14:03
 
- חבל שלא קראת את המגילה
מיכאל ב  |  9/03/12 15:02
 
- אמנם ליהודים אסור להרוג
הג'וקר  |  10/03/12 11:14
2
המרחם על אכזרים...
אלון פלג  |  10/03/12 02:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם מ' פאלק
ספר השירים של אביחי קמחי "ללכת" כולל בתוכו את הלירי, היפה, יחד עם הסבל, ולצד המבט הישיר של הכותב מול גורלו. בכך הוא מצליח להביא להנאה אסתטית לצד זיכוך הנשמה. חלק גדול משירי הספר הזה מהווים סוג חדש של רומנטיקה מודרנית, המודעת לתחלואי הזמן
איתן קלינסקי
קיימת עוצמת פער בין שתיקה עם הבלחה של גינוי רפה ובין מרחץ דמים וטבח נורא שמתבצע באלו הימים בשכונת בורא עמר בחומס הנצורה
אברהם בן-עזרא
הבורר קיפח זכויות דיירים אשר על-פי חוק המכר (דירות) בכך שביטל את זכאותם הברורה לקבלת פיצויים בגין הליקויים, כולל אלה אשר הדיירים התנגדו לתיקונם. חוק המכר (שירות) לא מקנה לקבלן זכות כלשהי, ואין לקבלן זכות לתקן. במבחן המעמיד בצד אחד את החלטת בית המשפט להעברת הסכסוך לבוררות על סמך סעיף בהסכם ובצד שני את זכויות הדיירים אשר על-פי חוק המכר (דירות) - חוק המכר (דירות) - גובר
דן אלון
המחאה ברחובות פחתה לעת-עתה, אך הרעיונות והצרכים מתעצמים. המשמעויות העסקיות של תהליכי שינוי התפיסה הצרכנית, והמעבר למודלים של צרכנות "חברתית", מאורגנת, גלובלית, בצד המהפכות הטכנולוגיות ובמיוחד לאור המהפכה של הרישות החברתי, יצרו מציאות של קהלים בעלי עניין חדשים ומשמעויות מרחיקות לכת על מודלים עסקיים קיימים. שרה בכור (יועצת ארגונית) ודן אלון (אסטרטג עסקי), מספקים מבט עומק אל השינויים, ומפרשים מודלים חדשים המסייעים לתאגידים בתהליכי עיצוב ומיצוב מחדש
יצחק מאיר
האלוהים לא יכול היה שלא לסלוח. הוא עצמו בחר לגאול עם שלא רצה להיגאל, ולא היה בשל להיגאל, ולא היה עמיד בפני הבל עגלים ושאר מיני מסכה. הוא נתן ביד עמו את הזהב ממנו עשו את "הכאילו" הלא ייאמן. החטא היה כבד. המחילה הייתה כבדה אפילו ממנו. הלוחות השניים, היא מעתה עול שאי-אפשר להסירו עוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il