X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פיטרסון. סגנון מוזיקלי מיוחד [צילום: פלאש 90]
אמן הבלוז והרוק
רוני פיטרסון משלב באלבומיו בין מוסיקת בלוז עדינה למוסיקת רוק קצבית ומופרעת, דבר אשר מפרה את יצירתו המוסיקלית

בשבוע שעבר אירחו לונדון וקירשנבאום את הגיטריסט והזמר רוני פיטרסון אשר הוציא לפני כשבועיים את האלבום החמישי שלו שנקרא "לוחם רוקנרול". פיטרסון הוא מוסיקאי בלוז ואחד מגדולי הגיטריסטים אשר הגיע אלינו מארצות-הברית בסוף שנות השמונים.
רוני פיטרסון בן ה-54 נולד בגרמניה בשנת 1957. הוא התעניין בצעירותו במוזיקה שחורה בכלל ובבלוז בפרט. בגיל 11 החל להופיע כגיטריסט מקצועי. בהיותו בן 17 (שנת 1974) ניגן פיטרסון בלהקתו של זמר הבלוז והנשמה בני לאטימור.
ב-1993 נישא רוני פיטרסון לבחורה ישראלית בשם נועה, ולהם ילד אשר קרוי על שם שני המוסיקאים אותם העריץ פיטרסון: אריק קלפטון ובוב דילן. הילד קרוי "אריק דילן".
בשנת 1987 נבחר פיטרסון בצוותא עם אחיו ריי לנגן גיטרה בס באלבומו של שלום חנוך "רק בן-אדם" ומאז הוא מלווה אותו בפרויקטים שונים. ב-1991 עלה פיטרסון ארצה והחל להופיע עם אמנים ישראלים נוספים כגון: רמי קליינשטיין, ריטה, יזהר אשדות, מזי כהן, ריקי גל ועוד. ב-1993 השתתף פיטרסון בהפקת אלבומו של מאיר אריאל, "זרעי קיץ".
עוד באותה שנה, הקליט פיטרסון אלבום ראשון, אשר נקרא "מחשבה לא עוברת" אשר הוקלט בקיבוץ העוגן. חשוב לציין כי חברות התקליטים אליהן פנה פיטרסון כדי להוציאו, הביעו חוסר עניין באלבום, משום שנרתעו מהעובדה שהוא נכתב באנגלית. בסופו של דבר, הוציא פיטרסון את האלבום בהפקה עצמית, תחילה רק בקסטה בהפצת חנות התקליטים "גונג" ואחר כך בדיסק בהפצת "הד ארצי".
בין בלוז לרוק כבד
בשנת 1998 הוציא פיטרסון שני אלבומים, "העבר את זה הלאה" ו"רוני פיטרסון וחברים" שבו שרו זמרים כגון: זאב נחמה, שלום חנוך, אביב גפן, רונית שחר ואחרים עיבודים שכתב פיטרסון לשירים קיימים. וכן באותה שנה הגיש פיטרסון תוכנית בלוז ברדיו "רדיוס".
בשנת 1999 התארח פיטרסון באלבומו של יובל בנאי "רש"י דאב", וגם יצא לסיבוב הופעות מצומצם יחד עם מיכה שטרית. בשנת 2000 השתתף פיטרסון במופע הצדעה מיוחד שהפיקו גלי צה"ל במלאת 30 שנה למותו של ג'ימי הנדריקס.
בשנת 2002 כתב פיטרסון את המוזיקה לסרט הדוקומנטרי "גבעה באדום" ולסדרת הטלוויזיה "פרויקט מקום". ביולי 2003 נשלחו רוני פיטרסון ולהקת הבלוז, על-ידי משרד החוץ, לייצג את המדינה בפסטיבל המוזיקה מונטרו בשווייץ. ביוני 2004 הוציא פיטרסון את אלבומו הרביעי, "כפתור אדום".
ביצירה שלו משלב פיטרסון סגנונות שונים הנעים בין מוסיקת הבלוז למוסיקת הרוק הכבד. כך, למשל, האלבום הנוכחי "לוחם רוקנרול" משלב בלוז חזק ומלא אנרגיה חיובית.

תאריך:  10/03/2012   |   עודכן:  11/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ לא הורה לממשלה למנות את משה אשר למנהל רשות המיסים, וקרוב לוודאי שהוא לא יתערב בהחלטתה אם תדחה את המלצת ועדת האיתור. אבל לפי פרסומים בסוף השבוע, האימפריאליסט יהודה וינשטיין ממשיך להכתיב לממשלה לא רק את סדר יומה, אלא גם אם ההחלטות שתקבל
פרד כהן-קידר
כל ניסיון לטייח כשלונות רק מסבך את הטייח והמערכת. עתה שר התחבורה מנסה לסרבל את המערכת, לפצלה לשלוש רשויות ולא להטיל את האחריות על הנהלה מקצועית אחת
פנחס לבקוביץ
השמאל, המנותק לחלוטין מן המסורת, הלאומיות והמשפחתיות שלנו, נותר וחי את חייו ללא משמעות, ללא תוכן פנימי עמוק, ללא משהו שיאחד את מחשבתו, תחושותיו ומעשיו לכלל משהו השוכן עמוק בכל יישותו. כך, כדי לכסות על הריק הקיומי שלו, הוא יצר והתחיל לעבוד את דת השלום
אהוד פרלסמן
בשעה שהזרקור מופנה לקרב בין לבני למופז, מוצנעת העובדה שעל-פי קמיל פוקס, בחודשיים האחרונים עברו 10 מנדטים מגוש השמאל-ערבים לגוש הימין-דתיים, הזוכה לרוב חסר-תקדים של 74 מנדטים
יואב יצחק
שר האוצר מתמרד. נגד בית המשפט העליון, נגד ועדת האיתור, וגם נגד היועץ המשפטי לממשלה    שטייניץ מתמרד במיוחד מחמת מידע בעייתי שהובא בפניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il