X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הליכה רגלית נחשבת לספורט פופולרי ברחבי העולם. שני חוקרים ניסו לגמול את בני העם האמריקני מהרכב הפרטי וחייבו אותם להתחיל לצעוד קילומטרים ברחוב
▪  ▪  ▪
הולכים למען הבריאות הפיזית [צילום: AP]

בעיר דנוור חיים לא מעט בני אדם שנמצאים בכושר מצוין. ביום שבת נעים או אפילו בשעות בוקר מוקדמות וצוננות בחורף, מבליח צבא של מתעמלים כדי לרוץ ולרכוב על אופניים. כמו-כן, בצעידתם הנמרצת והמאיימת ובאוושה הנשמעת מסיבוב הגלגלים, הם ממחישים מדוע קולורדו היא המדינה שסובלת הכי פחות מבעיות השמנה בארה"ב.
דנוור, למרות היותה עיר בריאה שתושביה שומרים על כושר, איבדה, בדומה לרוב הערים בארה"ב, את התחושה שהליכה יכולה לשמש אמצעי תחבורה. האדריכלית גושיה קונג והקרדיולוג אנדרו פרימן מנסים לשנות זאת. הם פועלים בדרכים שונות, אולם שניהם בעלי מכנה משותף: הם רוצים להשיב לעיר את תרבות ההליכה.
"דנוור הולכת"
בשנה שעברה הקימה קונג ארגון ללא מטרות רווח בשם "דנוור הולכת", שבו היא מנסה להפוך את העיר ל"קהילה ידידותית להולכים". הארגון פועל לרווחתה של קבוצה גדולה שקולה לא נשמע בעבר – ציבור הולכי הרגל מן המניין. הוא לוחש לאוזני מתכנני הערים, מנדנד להם אם צריך, ופועל להעלאת המודעות בקרב התושבים.
לדברי קונג, מספר ההולכים הולך וגדל, בין אם מדובר במשוטטים או ברצים, מחזק את הרעיון הישן שערים רבות כבר שכחו: בריאות הציבור ושיפור מצב הכלכלה הולכים יד ביד. קונג, אשר גדלה בעיר קרקוב שבפולין, הושפעה מאוד מרחובותיה הצפופים והעתיקים. לעומת זאת, בארצות-הברית היא גילתה שרוב האמריקנים נוהגים לנסוע במכונית במקום ללכת ברגל.
"התהלך עם הרופא"
גם הרופא פרימן עומד בראש קבוצה שנקראת "התהלך עם הרופא", שמעודדת מטופלים לצאת, פעם בחודש או יותר, להליכה בערים עם רופאיהם. ההליכה האחרונה של הקבוצה, בחודש ינואר, משכה 135 בני אדם, בהם עשרה רופאים.
מתכנני הערים בדנוור קבעו לעצמם יעד, לפיו 15% מהתושבים יגיעו למקום עבודתם באופניים או ברגל עד 2020, זאת לעומת 6% היום. לדברי קונג, בשלב זה המטרה אינה להפוך את כל תושבי העיר לצבא של הולכי רגל, אלא ליצור את המבנים והמוסדות שיאפשרו בעתיד יצירה של צבא שכזה.
קונג עובדת למשל עם ארבעה בתי ספר כדי להתחיל בשנה הבאה תוכנית בשם "הסעה רגלית". בהתאם לתוכנית, ילדים ובוגרים יילכו הביתה יחד, וכך אולי ישרפו קצת קלוריות. אין ספק שמדובר ברעיון מקורי אשר רצוי שיונחל בערים ובמדינות נוספות ברחבי העולם.

תאריך:  03/04/2012   |   עודכן:  04/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב חגי גרוס
יש מקרים, כמו יציאת מצרים, בהם חובה לקבל החלטה מהירה ומיידית. דווקא ההמתנה עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים, בעוד ה"שליפה מן המותן" היא המוליכה לתוצאות חיוביות. את הלקח הזה על כל אחד מאיתנו לזכור בנקודות הכרעה במהלך חייו
מיקי פרי
שבוע נוסף עבר. שבוע מלא באירועים. שבוע שגם הכעיס לא רבים, אך גם התיר את דמם של רבים אחרים. שבוע בו ראש עיריית תל אביב החליט שיש לו חשבון פתוח איתי (ואיתי לא כדאי לפתוח חשבונות). שבוע שבו המדינה שוב שוכחת, ושוב נאלצת לעשות איפה ואיפה בחוסר טאקט מוחלט בנושאים שהכי כואבים לכולנו. וכל מה שלי נשאר לשאול זה: איפה הבושה?
חניאל פרבר
הבן צריך לשאול והאב צריך להגיד ולספר. רבותינו הוסיפו שבמקרה שבו הבן אינו שואל, תפקיד האב לעוררו לשאול בבחינת "את פתח לו"
קובי דנה
ברמה האינדיבידואלית הרי שאורח-חיינו הנוכחי אינו אורח-חיים של חירות כלל וכלל    הוא אורח-חיים משועבד    כן, אנחנו משועבדים בנפשנו לסטיגמות ולנורמות חברתיות (שאינן בהכרח נורמליות כפי שמצטייר בעיני חברתנו כ'נורמלי')    הרהורים על העבדות החברתית, פסח תשע"ב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לא להתראות, בריאות והנאה, תואנות מפוקפקות, פיצויי עתק, חינוך לרדידות, בריונות והערכה    וכנאמר במסכת ראש השנה (דף י"א, עמוד א'), "בניסן נגאלו, ובניסן עתידים להיגאל". אמן!    חג גאולה וחג אביב שמח!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il