X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצו הרשמי, הנושא את סמלי המדינה והצבא, הפך לנייר טואלט אצל הנמען. נראה, שנייר טואלט זוכה אצל הנמען ליתר כבוד במיוחד טרם כניסת השבת. המנהל האזרחי שולח מכתב ובמעלה כרמים ממשיכים לבנות עשרים מבנים
▪  ▪  ▪
מפעל ההתיישבות ביהודה ובשומרון מנצח [צילום: פלאש 90]

המנהל האזרחי ביהודה ובשומרון מוציא צו של הפסקת עבודה מידית לעשרים מבנים במאחז, הנושא את השם מצפה כרמים. הצו, שהוצא על-ידי המנהל האזרחי, מציין במפורש, שהמבנים במאחז נבנים על קרקע פלשתינית פרטית מוסדרת.
הצו הרשמי, הנושא את סמלי המדינה והצבא , הפך לנייר טואלט אצל הנמען. נראה, שנייר טואלט זוכה אצל הנמען ליתר כבוד במיוחד טרם כניסת השבת. המנהל האזרחי שולח מכתב ובמעלה כרמים ממשיכים לבנות עשרים מבנים. למעשה, המנהל משקיף מהצד. מסתפק רק בהנפקת מכתב, כדי לצאת ידי חובת המכתב הכתוב שחור על גבי לבן, המורה על הפסקה מיידית של עבודות הבנייה.
אל יוזמי הקמת המבנים במעלה כרמים מגיעים שרים, חלקם שרים בכירים בממשלת ישראל, הזקוקים לחמצן פייגלני במרכז הלכוד, הנאמד בעשרים אחוז.
לתומי, סברתי שלשרים יש מחויבות כלפי מוסדות שלטון. אסור להם לחזק ידי מפירי הוראות נציג השלטון וגם לא לדבר בגנותו. מה שנראה סביר, אינו נמצא בכוס התה של שר התחבורה, ישראל כץ, המרעיף על המתיישבים דברי שבח ומחזק את ידיהם בהפרת הוראות המנהל האזרחי, מוסד המשקיף מהצד על ההתרחשויות כמשקיף מהאו"ם.
עמידה לימין שומרי החוק אינה נראית כמחויבות עליונה של כל אזרח בעיניו של השר לענייני אסטרטגיה, משה יעלון, המכהן גם בתפקיד סגן ראש הממשלה. משה יעלון, האזרח מס' 2 אחרי בנימין נתניהו, תוקף בלי הרף את מי שמבקש לאכוף את החוק ביהודה ובשומרון . ואף מחליט שעדיף כאוס בישראל רק שלא יפונו בנינים בבית האולפנה על-פי צו בית המשפט ויחזירו את האדמה לבעלים החוקיים.
משה יעלון, סגן ראש הממשלה, תוקף בשבת תרבות בעיר באר שבע את הממשלה, בה הוא חבר. תשעה ימים לפני שהממשלה חייבת לקיים חוק שמחייב אותה בית המשפט, מאיים סגן ראש הממשלה בפרוק ממשלת ישראל.
משה יעלון אינו איש הספסלים האחוריים של הכנסת, שרף צעקות וקריאות לא אחראיות ככל שהוא גבוה יותר, עשוי להבטיח לו קבלת כותרת עיתונאית. למרות הכל מס' 2 לראש המשלה, השר משה יעלון, משחרר איום, המבהיר מה עלול לקרות במישוריות הפרלמנטרית ובמישוריות הממשלתית, אם יבצעו את פסק הדין של בית המשפט העליון.
העתירה נמשכת ו-20 משפחות כבר אכלסו את המבנים
כך באווירה כזו של התנהלות שרים בממשלה, מתנהלים להם המכתבים של המנהל האזרחי, שכאמור מושלכים אחר כבוד אל פחי האשפה. השמים לא יפלו אם המועצה המקומית של הכפר דיר ג'דיד הגישה עתירה לבג"ץ בתביעה לפינוי המבנים במעלה כרמים. העתירה בדיון נמשכת ועשרים משפחות כבר אכלסו את המבנים, שהוקמו על אדמת כפריי דיר ג'דיד. ועכשיו ימתין לנו סיפור חדש דמוי מגרון ודמוי בתי האולפנה.
שכונת בתי האולפנה בבית אל, שעניינה עומד באלו הימים למבחן ,ליתר דיוק המבחן הוא האם יש לנו בתי משפט בישראל , או שיש לנו שפע אבק של ניירות מלים , שיעשו דרכן למגירות ובמקרה המכוער לפחי האשפה.
האולפנה בבית אל זכתה לביקור של שר התחבורה, שהבהיר כי הבניה היא חוקית ואין מי שיעז להזיז מבנה אחד או איש אחד מבית האולפנה . הצהרה דומה לה הוא שיחרר גם במגרון.
אין זה מענינו של השר, שבית המשפט העליון אמר דברים שונים ופסק כבית משפט פסק דין שונה מהמלל המתלהם של שר לענייני הסתה , השר ישראל כץ.
העובדה, שהבנייה נעשתה על קרקע פלשתינית פרטית מוסדרת, אינה מעניינם של שרים וחברי כנסת , החורצים את הדין, כאילו אין בית משפט בישראל . וכשבית המשפט אמר את דברו בנושא מגרון או בתי האולפנה בבית אל , הם שולחים לעברו את כל חרצובות לשונם.
כשבית המשפט אומר שחמישה עשר מבנים בבית האולפנה בבית אל הם בלתי חוקיים , זה בכלל לא מעניינם של אותם שרים ואותם חברי כנסת היורים בליסטראות לשון בוטה לעבר בית המשפט העליון.
בכל בניין יש שש דירות , כלומר, גרות במקום 90 משפחות. הייתי מציג אותן משפחות נורמטיביות בהחלט , חדורות תחושת שליחות חזקה. הם אזרחים שבוודאי פועלים בהתאם לחוקי המדינה . המדינה היא זו הסוללת להם את כבישי הגישה , המדינה היא המחברת בתים לרשת חשמל , המדינה היא זו הדואגת לאותם אזרחים לחיבורים של מים זורמים לבתיהם.
אני נוטה לאמץ את הנחת המוצא, שכל המשפחות לא שמו לעצמן מטרה להתעמת עם החוק. הן ביקשו לתת ביטוי למאווים אידאיים, שהן מאמינות בהם, וזאת בידיעה שהם פועלים בהתאם רק לציווי החוק.
הזמן משחק לטובת המתנחלים
בפועל המתיישבים נוטלים חלק במשחק סהרורי של ימין פוליטי, ימין שהיום ממוקם במקום מכובד בכנסת ובממשלה. ימין שאינו מקבל, שקיימת במדינת ישראל סמכות של בית משפט, שיש לה זכות לקבוע, שאותן תשעים משפחות חייבות לפנות את הדירות עד סוף אפריל 2012, מועד שעומד עוד כמה ימים לחלוף לו.
אנשי מצפה כרמים, אנשי האולפנה בבית אל ו"אמנה", התנועה המיישבת, שואבים עידוד מכך שהזמן משחק לטובתם. את מצפה כרמים הם הקימו במרחק של כשבע מאות מטר מכוכב השחר, שהוקם גם הוא על אדמה פלשתינית לפני כשלש עשרה שנים.
כוכב השחר הוקם על אדמות כפריי דיר ג'דיד וכפר מאליכ. העובדה, שגם המנהל האזרחי מתייחס לאדמות האלו כאדמות של כפריים פלשתינים אינה מזיזה לאנשי כוכב השחר, אז מה הסיבה שלפתע יתרגשו במצפה כרמים. מדוע שירעדו אמות הספים בבתי האולפנה בבית אל או במגרון.
אז מה אם היה פעם ראש ממשלה בישראל, העונה לשם מנחם בגין שאמר: יש שופטים בירושלים", אבל היום יש פייגלין, ישנה "ישראל ביתנו", ישנם סהרורי הליכוד, מפלגת השלטון, שהבניה הבלתי חוקית ביהודה ובשומרון רוקדת בעוצמות רבות רק על-פי חלילם.
אל מול העיסוק המשפטי בבתי האולפנה, המכונה המשומנת של ההתיישבות בשטחים מצליחה בשקט ליצור עובדות בשטח, כמו הישוב החדש נחלת אבות, המוצג כהרחבה של אלעזר. ישוב שנבנה ברובו על אדמה פלשתינית פרטית על-פי דוח"ות של המנהל האזרחי. בעוד העתירות להחזרת האדמות לבעליהן ימשיכו להתגלגל באפס מעשה בין ערכאה לערכאה ובין רשות לרשות, בתי המידות יוקמו על תילם ויאכלסו מתיישבים חדשים.
במערכות המשפטיות הנוכחיות אנחנו נכנסים למיטת סדום של עיסוק מייגע בהתנחלויות שהוקמו על אדמות פרטיות. לצערי הרב, העובדות מדברות בעד עצמן, מפעל ההתיישבות ביהודה ובשומרון מנצח, ומנצח בגדול. ואנחנו נוחלים תבוסה מוחצת, הגם שצברנו מספר נקודות לא משמעותיות במגרון, במצפה כרמים, בבתי האולפנה בבית אל. בפועל לא הזזנו אפילו מריצה אחת.

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנהל האזרחי ביהודה ובשומרון משקיף מהצד
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שישנם עדיין כאלה הרואים
סובול עידן  |  23/04/12 12:44
 
- ובשטחי 48 אין מעשי נבלה?
איש עצוב  |  23/04/12 13:45
 
- גבולות אושוויץ???
סובול עידן  |  24/04/12 13:54
 
- לא הסברתי כנראה טוב
איש עצוב  |  24/04/12 15:35
 
- עידן אתה בטח מתגעגע לאושויץ
מקור חוץ  |  24/04/12 23:21
 
- שיא של שפלות וטימטום
לסלפן, גנב בדימוס  |  24/04/12 16:54
2
דוגמה רעה
צפורה בנאי  |  23/04/12 13:40
3
טהור הלשון קלינסקי והשנאה.
איש עצוב  |  23/04/12 13:43
 
- שיש לו חיבה למתנחלים
הצרה של איתן  |  24/04/12 10:27
 
- "איש עצוב" איתן אשם ?
סובול עידן  |  24/04/12 14:13
 
- מי שמדבר על דברים הזויים
איש עצוב  |  24/04/12 15:47
4
כאן אנרכיה ימנית פנאטית
58  |  23/04/12 18:30
5
המתנחלים הם ציבור נורמטיבי??
מה קרה לך?  |  24/04/12 09:40
 
- תגובה
איתן קלינסקי  |  24/04/12 11:36
 
- תגובה לאיתן
מה קרה לך  |  24/04/12 15:31
 
- אחוות האדם הלבן? אולי? ל"ת
איש עצוב  |  24/04/12 22:19
6
המערכה הוכרעה
המערכה הוכרעה  |  24/04/12 16:03
 
- אנו מדינה יהודית, אנו נוותר על
איש עצוב  |  24/04/12 22:31
 
- לא נוותר
לא נוותר  |  25/04/12 09:54
 
- תכניס לך לראש, נוותר
איש עצוב  |  25/04/12 11:02
7
המנהל האזרחי גוף אמפוטנטי
יהודה אנוש.  |  25/04/12 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מרדכי שחם
מאחורי ה"יומן" הטכני וה"יבש" לכאורה, ובתוך דפיו המרובים, מסתתר צד אישי-רגשי, וביטוי ממשי לגורל הקשה שנטל על עצמו דוד בן-גוריון, בתחושת שליחותו המיוחדת: בהנהגת היישוב בא"י במאבקיו לקראת הקמת המדינה, ולשמירת קיומה ועצמאותה לאחר מכן. מנהיג יחיד ומיוחד, אשר עם נטל הדאגה ליהודי א"י ולעתיד העם היהודי כולו, נאלץ לדאוג, בד-בבד, גם להכנת אמצעי-מגן לעצמו למקרה שיותקף בעתיד
עליזה כהן
שוק המשרדים בתל אביב עבר לאחרונה שינוי משמעותי כשאחת הדוגמאות הבולטות לכך היא מתחם רמת החייל, שהתאפיין בעבר במשרדים והייטק אך כיום ניתן לראות שינוי מגמתי באופי אכלוס הבניינים בו. אחד הגורמים לשינויים היה כניסתו של בי"ח אסותא, וכן גובה תשלומי הארנונה
איתמר לוין
חלק מהסעיפים בהסכם השלום עם ישראל לא קוימו בידי מצרים מאז נחתמו לפני 33 שנים, והשלום הקר הפך לקפוא    הלקח המתבקש הוא שאסור לשלם מחיר כבד תמורת הסכמים עם דיקטטורים, שהיום הם כאן ומחר על עמוד התלייה
יוסף שטח
המדינה הפקיעה מהאזרח את ניהול כספי הפנסיה, לכן עליה לדאוג שינוהלו נכון לטובת החוסך. עליה להקפיד על ניסוח כללים פשוטים וברורים לאחר חשיבה יסודית חכמה ואחראית. זה אינו התחום הראוי לניסוי מודלים. אם תוצאת הניהול שגויה, עליה לשאת בתוצאה כי היא האחראית
עו"ד אביגדור ליבוביץ
קיימות מספר סוגיות בהחלטה 979 המעלות שאלות ותהיות ביחס ליישום ההחלטה בעת מכירת הזכויות בנחלה. שאלה מרכזית שנשאלת היא מה קורה בעת מכירת הזכויות בנחלה כאשר הזכויות בחלקה א' אינן רשומות בטאבו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il