X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מלחמת ששת-הימים הייתה אמורה להפוך אותנו לחברת מופת ולהשיל מאיתנו את כל תופעות האלימות שהיו קיימות ושרירות לפניה? ממש לא. אז חסידי תיאוריית "הכיבוש" נא להירגע ולהשתדל שלא לנופף בדחליל הכיבוש אך ורק לצורך הוכחת האג'נדה הפוליטית שלכם
▪  ▪  ▪
החברה פורקת כל עול [צילום: פלאש 90]

כולנו עוסקים לאחרונה באלימות הקשה שמתחוללת לנגד עיננו, מוקרנת מכל צג רענן ונטחנת לאוזנינו בפי כל פרשן, מחנך ובעל דעה. ואכן התמונות קשות. משחקי הכדורגל שמסתיימים בהתגוששויות בסגנון חופשי של שחקנים ומאמנים, הצגות תיאטרון שמלוות בבריונות של נוער נבוב שכל ומגובות במכתב טרוניה ל..שחקנים, מכתב שחתום על-ידי איזו רכזת אינטליגנטית, שלא לדבר על רציחות מעשה יום-יום ובריוני כבישים שמפקירים את קורבנותיהם למוות. סדום ועמורה.
וכמו ברפלקס פאבלוב צצים מיד אותם בעלי האנג'נדות שממהרים להצהיר - הכל בגלל הכיבוש.
אז בואו נבחן את העובדות:
"הכיבוש" בהגדרתו השמאלית החל בשנת 1967. המדינה (למי שלא זוכר, השבוע הוא יקבל על כך תזכורת) הוקמה בשנת 1948. את אותן 19 שנים עשיתי כאן, כמרכיב בחברה שמתהווה במדינת ישראל ומאחר שזכרוני עדיין לא התערפל לחלוטין, יכול לספר לכם על הדברים הבנאליים של אותן השנים, דברים שלא נדונו בכותרות העיתונים.
נתחיל בבית הספר. מכות בהפסקות? מעשה שגרה. הצקות למורים? חלק מובנה מיום הלימודים. נמשיך ב"מלחמות" בין השכונות במהלכן הפגזנו איש את רעהו בגושי עפר,חבטנו אחד בשני בחרבות עץ ,חפרנו מלכודות-אדם בפרדס שמהם היו מוציאים ילדים שבורי גפיים, במכוניות שסחבנו ובחארקות השבועיות שהתקיימו בדרום ת"א (ואני גדלתי בהרצליה, מושבה רדומה של אנשי העבודה),נמשיך במשחקי הכדורגל בין קבוצות ערביות ליהודיות שבאופן מסורתי היו מסתיימות במכות רצח.
נזכיר איך המשטרה הצעירה השליטה סדר ופיזרה הפגנות שלא היו מביישות את משטרת דניה,איך הם כיסחו את הצורה של מפגיני ואדי סאליב כדוגמא, את הטרטורים שהיו מנת חלקנו בטירונות שהסתיימו לא פעם בחייל מיואש שירה לעצמו ברגל או בראש, את "הפגנות השבת" שמשתתפיהן חזרו הביתה(או לבית החולים) כשפאותיהן גזוזות, הקפוטות מרוטות ופנסים כחולים מותקנים בארובות עיניהם כמו במלחמה. ואלו רק מעט דוגמאות שאפיינו את חיי היום-יום שלנו לפני "הכיבוש", שאגב, איש לא הכתיר אותן בתואר "אלימות" כי הן היו מובנות מאליהן.
אובדן ערכים והרתעה בחברה
האם מלחמת ששת-הימים הייתה אמורה להפוך אותנו לחברת מופת ולהשיל מאיתנו את כל התופעות שהוזכרו לעיל? ממש לא. התופעה נותרה והתפתחה בד-בבד עם גידול האוכלוסיה, חשיפה הולכת וגוברת לסצנות ותמונות של אלימות קשה בתקשורת, העדר רצון או יכולות סינון של החומר הקשה מפני הילדים, הזנחה של מערכת החינוך והפניית היעדים להישגיות בלתי מתפשרת על חשבון חינוך לערכים והתנהגות תרבותית בכלל.
כישלון מוסד ההורות שמעניק גיבוי חסר פשרות לילדים מול כל מי שמעז לקרוא לגאון שלהם לסדר (באוזני עוד מצלצלת הסטירה שחטפתי מאמי על כך שקראתי בנוכחותה למורה שזימן אותנו לשיחה "הוא"), כישלון מערכת המשפט לקיים הרתעה באמצעות ענישה הולמת ולמעשה תרומתה המהותית של מערכת זו לבריונות ולפשיעה בכלל ואני יכול למנות עוד שורה של גורמים שתרמו נכבדות לרמת האלימות השורה במחוזותינו ואף אחד מהם לא קשור ל"כיבוש".
אז חסידי תיאוריית "הכיבוש" נא להירגע ולהשתדל שלא לנופף בדחליל הכיבוש אך ורק לצורך הוכחת האג'נדה הפוליטית שלכם.זה לא עובד.ואם רוצים באמת ובתמים למזער את תופעת האלימות אז צריך לטפל בגורמים האמיתיים והמוכחים ולא לחפש אותם בכוח תחת פנס "הכיבוש".

תאריך:  25/04/2012   |   עודכן:  25/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האלימות כתולדת "הכיבוש"? - קצת פרופורציות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בנוסף, יש להשוות למדינות אחרות
קורא מאירופה  |  25/04/12 11:11
2
שלח את זה ל"מחנך"דגני
אברהם מערב השומרו  |  25/04/12 16:29
3
רואים שאתה לא מבין כלוםדבר
רני  |  26/04/12 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף עברון
באותה שעה הרת גורל של ערב ההכרעה שאב בן-גוריון עידוד מאדם אחד, חיים ויצמן. בעוד מגעים מתנהלים סביב השעון ודיפלומטים בכל העולם ממתינים בדריכות להתרחשויות אשר יחרצו את גורל המזה"ת, בחדרו של ויצמן במלון 'וולדורף אסטוריה' בניו-יורק צלצל הטלפון. על הקו היה מאיר וייסגל שנשלח ע"י ב"ג לברר את דעתו בשאלת הכרזתה של המדינה. ויצמן אחז בשפופרת: "למה הם מחכים האידיוטים האלה?"
מיכאל הרשקוביץ
כמה אקטואלי כל שנה... כמה נכון, כמעט, לכל הלום קרב... ימים נוראים לפני... בלתי נסבל ובלתי אנושי היום עצמו... מזוויע לחלוטין אחרי עם המולת השמחה של יום העצמאות
ראובן לייב
על-אף ההשפעות הזרות הוא לא נטמע בהן ועלה בידיו לשמר את ההווי הלאומי הייחודי, מבלי לגרום נזק לתרבות העצמית שלו וגם מבלי להתבודד ולהתבדל מן התרבות הזרה. הרהורים אופטימיים, בפרוס יום העצמאות, על נוסחת הקסם להישרדות המופלאה
אברהם שרון
שסועים, מפוצלים, פרועים, אלימים, חסרי סבלנות, אנוכיים, אדישים ייצאו מחר המוני בית ישראל אל הטבע ויותירו בו ערימות של אשפה, שאריות הזבח
רועי אורן
בצ'ילה הבינו שכדי שהאזרחים ייהנו מפרי הצמיחה הם חייבים להתמיד במאבק איכותי ויעיל. בעוד שבישראל השדרה ריקה, אנשים מנומנמים והממשלה ממשיכה להעלות מחירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il