X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חילול האנדרטה בגבעת התחמושת [צילום: פלאש 90]
גבעת התחמושת שוב מאוימת
אם לא די בחילול האתר הירושלמי המיתולוגי, המנציח את אחד הקרבות העקובים מדם של מלחמת ששת הימים - הרי שעכשיו גם מאיימת עליו סכנת סגירתו לצמיתות רק בשל...היעדר תקציב!

ערב יום העצמאות המר הגורל פעמיים לאתר ההנצחה המיתולוגי שבמזרח-ירושלים - אחד מאתרי מורשת הקרב הסימבוליים ביותר של ישראל במלחמת ששת הימים. אם לא די היה בהשחתת האתר בכתובות-נאצה בידי אלמונים בערבו של יום הזיכרון - הרי שמרחפת עכשיו גם סכנה מוחשית לסגירתו הקרובה מחמת...גירעון בתקציב.
האתר ההיסטורי מספר את סיפור המערכה על ירושלים במלחמת 1967 ומנציח את זכרם של 182 הלוחמים שנפלו במערכה עליו. השתתפו בה מיטב הכוחות, ובהם חטיבת ירושלים של אליעזר אמיתי, חטיבת השריון של אורי בן-ארי, ומעל כולן - חטיבת הצנחנים של מוטה גור. במערכה הזו גברו כוחות-צה"ל, בפחות משלושה ימים, על כוחות אכזריים של הלגיון, ובעקבותיה נסללה גם הדרך לשחרור העיר העתיקה, בתוכה הר הבית והכותל המערבי.
חרפה
את אל"מ (במיל.) ניר ניצן, בן כפר מעש וחבר-ילדותי, שפיקד בין היתר על הקרב ההירואי, פגשתי ביום העצמאות, כשהוא מזועזע כולו מן הבשורה המרה. ניצן, ממפקדיה המיתולוגיים והנערצים ביותר של חטיבת הצנחנים המפוארת ושזכה בעיטור המופת על אומץ-ליבו בקרב על שחרור הגבעה, הביע תקווה, מעומק-ליבו, שבסופו של דבר לא ייסגר האתר, באשר הוא אמור לשמש דוגמה ומופת לדור הצעיר, המבקש ללמוד באמצעותו אל מורשת הקרב ההירואי.
גבעת התחמושת הוא הכינוי שניתן למוצב הירדני בצפון-ירושלים, שבו התחולל אחד הקרבות האימתניים ביותר של מלחמת ששת הימים נגד אויב מאומן ואכזרי. המתחם עצמו הוקם על-ידי הבריטים עוד בתחילת שנות השלושים של המאה החולפת, בתקופת המנדט על ארץ ישראל. הוא שימש אז כבונקר לאחסון התחמושת של בית הספר לשוטרים, שעמד בסמוך למקום, על גבעה תלולה בגובה של 797 מטר מעל פני הים. לאחר מלחמת העצמאות נותר המתחם בשליטת ירדן, עד לכיבושו במלחמת ששת הימים, בלילה שבין ה-5 ל-6 ביוני 1967, וכיום ממוקם על שרידי המוצב אתר ההנצחה הממלכתי. תהיה זו חרפה ובושה להיסטוריה הצבאית של ישראל אם, אומנם, ימומש, בסופו של דבר, האיום על סגירת האתר.

תאריך:  27/04/2012   |   עודכן:  27/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
הַקְהֵל זה מעמד מיוחד שבו מכנסים את כל העם כדי לומר בפניהם את מה שצריכים לומר; שאף אחד לא יטען אחר-כך "לא ידעתי, לא שמעתי". והפרשה הזאת מיוחדת בכך שרוב גופי תורה תלויין בה
מנחם רהט
הרהורים למוצאי יום העצמאות: העוינות כלפי סא"ל אייזנר, חושפת שוב את עומק האיבה ההיסטורית כלפי הציבור הסרוג    האם הסרוגים קולטים את המסרים שמשדרות הממשלה והחברה האשכנזית-חילונית כלפיהם?
איתמר לוין
הבעיה מספר אחת של החברה בישראל עם כניסתה לשנה ה-65 לקיומה של המדינה, היא ששמירת החוק הפכה לאופציה בלבד ו/או לעניין לפראיירים. בכל תחומי החיים, הפרת החוק היא דרך המלך - החל מנהגים החונים באדום-לבן וכלה בשופטים שאינם נותנים פסקי דין בזמן. הנה כמה דוגמאות בולטות ואקטואליות
ציפי לידר
אפקט הפרפר: מה נלמד מהפֶּרד שטייל בתוך...הדלעת? ומה הן ההשלכות על פרשתנו?    ארץ בריאה בגוף בריא - המתכוֹן לחיים מאושרים    על כל אלה ועוד במאמר שלפנינו
איתן קלינסקי
השאיפה לחברה ערכית המעניקה לכל באיה ביטחון תעסוקתי לעובד וקיום בכבוד מהעבודה היא אחת מנכסי התרבות של מסורת ישראל    לכבוד האחד במאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il