X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשעם ישראל במצוקה, במלחמה, הלכידות בו מדהימה, אך בתקופות שפע ושלווה, שוב צצות המחיצות, שוב מסתגרים בבתים גבוהים, מוקפים חומה קרירה. איפה הערבות ההדדית של כל ישראל ערבים זה לזה?
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית. האם עם ישראל איבד את הלכידות שלו? [צילום: פלאש 90]

השבוע מלאה הארץ קריאות של אנשים רבים, שהתגודדו בכיכרות, ומתחת לכל עץ רענן זעקו "העם רוצה צדק חברתי". הם צודקים במובן מסוים, כי אכן עם ישראל איבד את הלכידות המפורסמת שלו, את האחדות, את העזרה לזולת. את השוויון הערכי.
פרשתנו נפתחת בפסוקים הבאים: "אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ ... וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם".
הפשט כאן ברור מאוד, אתן לכם שלום ושפע כלכלי, ואחר כך תקבלו שלום ביטחוני, מדיני.ותחיו באושר ובעושר. כלומר המוטיב של השלום חזק כאן מאוד, שלום בין הכל, בין הנמר והגדי שירבצו יחד והזאב והכבש, שלום עולמי גדול.
אם נחפור מעט, נגלה פירוש מדהים לשלום האמיתי, אליו כיוון ה'. האבן עזרא אומר: "ונתתי שלום בארץ: ביניכם". כלומר, אולי דווקא מפני שאתם יושבים כבר איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו אז השלום ביניכם הולך ומתפורר קצת, אין אחדות, אין לכידות, חיי שפע ורווחה, מובילים להסתגרות, פיסית ונפשית, אתם תהיו עשירים, תבנו לכם כל אחד בית מפואר, עם גדר גבוהה שמקיפה אותו, איש לא יטריד אתכם, ואתם לא תשמעו את זעקותיהם של אחיכם המסכנים בחוץ. אתם ספונים בבתיכם, והבלי העולם הזה לא מעניינכם. איפה הערבות ההדדית הזאת של "כל ישראל ערבין זה לזה"? נמוגה בשפע הכלכלי. בשקט, בבטחה.
כשעם ישראל במצוקה, במלחמה, הלכידות בו מדהימה, אך, בתקופות שפע ושלווה, שוב צצות המחיצות, שוב מסתגרים בבתים גבוהים, מוקפים חומה קרירה.
והרמב"ן מוסיף: "ונתתי שלום בארץ, שיהיה שלום ביניכם ולא תלחמו איש באחיו". כלומר את כל מרצכם תשקיעו באהבה, בעזרה איש לאחיו, ולא תתעלו את יצרכם, הרע, הנמהר, למלחמה איש באחיו, כי שלום אמיתי, מתחיל בראש ובראשונה בין אחים.

תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  16/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום אמיתי מתחיל בין אחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בתנאי שמדובר באחים=ה0מול הקיצו
קורןנאוה טבריה  |  17/05/12 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
על-רקע אירועי קריית מלאכי ב', הייתי מציע לחוטובלי ויחימוביץ' לחשוב היטב ולהרחיב את הצעת החוק שלהן, בין השאר כדי שגם לא ידבק לה הכינוי הלא ענייני "חוק אריה דרעי". ברור כשמש שהצעתן באה מסיבות אישיות כמו אמפטיה לאריה דרעי, שהרי מוזר מדוע לא העלו את הצעתן לאחר שהירשזון הורשע
טל פירסט, יורם שוייצר, עינב יוגב
נראה כי הטלטלה בעולם הערבי שכונתה באופטימיות יתר "האביב הערבי", יצרה בעיקר חוסר יציבות שלטונית במרחב הערבי ובכך מאפשרת לאל-קאעידה ולשותפיו מרחב מחיה, כר נרחב לפעולה ואף אפשרויות להמשיך ולפעול למרות המכות שספגו בעשור האחרון
איתן קלינסקי
העיון בחוקת התורה מצביע על כך, שאחד הזיכרונות העמוקים של עם ישראל בראשית דרכו, הוא זיכרון היותו עם עבדים בארץ לא לו, בארץ זרה. יציאת עם עבדים לחרות נושאת בחובה את לידת רעיון החרות, היא גם נושאת בחובה ייעוד, שכל באיה של החברה יזכו להכרה בכבודם וחירותם. מכאן רגישות חוזרת ונשנית ביחס אל הזר, אל האחר
רפי פוירשטיין
פרשת השבוע לכאורה מפחידה אותנו במה שיקרה אם לא נלך בדרך התורה - אך מבט מפוכח מגלה שיש לנו הרבה מאוד סיבות לאופטימיות. אפילו מי שכלל אינו יודע זאת, הולך בדרך המוסרית של היהדות - וממילא נפשו בתוכן העמוק והאינסופי של אידיאלים
אברהם פכטר
מה שקורה בקרית מלאכי הוא סימפטום לא רק לחברה הישראלית אלא אלמנט אוניברסלי שעובר כחוט השני בין נבחרי ומינויי ציבור. מעמד שנותן כוח, עמדה, שליטה, יכולת להשפיע על גורלות של אחרים, משפיע על האיזון המנטלי-מוסרי של נבחרי ציבור, עד כדי מעשים שמפילים אותם מאיגרא רמא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il