X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשים נקטלים ברחובות והקהילייה המשפטית מתחבטת במילים, אבל מילים לא תגברנה את הביטחון ברחוב - אלא רק מעשים, רק החלטות ברורות ומעש חסר-פשרות
▪  ▪  ▪

בעשרת הדיברות שקיבל משה בסיני כתוב "לא תרצח", אין כל התייחסות לאיסור ההריגה. איסור ההריגה כפי שקיים כיום בחוק הפלילי, הוא יציר פיתוח מאוחר יותר, פיתוח ה"יסוד הנפשי" הנדרש בעבירה פלילית.
אין זה נתפש שאדם ששלף מבגדיו סכין והרג בדם קר אדם אחר, יואשם רק בהריגה. על-פי הפירוש המילולי זהו רצח – ולכן ראוי שהפתלתלות המשפטית תתאים עצמה לשפה ולא ההפך. הריגה נתפשת כשגגה, הריגה נתפשת אפילו כרשלנות שאינה פושעת, הריגה זה ודאי לא רצח, ורצח זה ודאי לא הריגה.
מה הם סממני רצח על-פי האינטרפרטציה המוצעת? בואו נאמר שראובן ושמעון נכנסים לחדר אפל, ואז מורם המסך - ראובן חי ושמעון מת. אלו אינדיקציות נחפש על-מנת להחליט אם היה כאן רצח?
1) אם ראובן החי נקט באלימות קיצונית מכוונת שלא נועדה להגנה עצמית וכתוצאה מאותה אלימות מת שמעון.
2) אם ראובן החי נשא על עצמו ביודעין כלי משחית, והשתמש בהם שלא באקראי ושלא לשם הגנה עצמית, וכתוצאה מאותם כלי משחית מת שמעון.
3) אם ראובן יזם את העימות או החריף אותו באופן קיצוני והיוזמה/החרפה היא זו שהובילה בסופו של דבר למותו של שמעון.
4) אם שמעון מת ישירות או בעקיפין מפעולות זדוניות שביצע ראובן ושאדם סביר היה מבין שאסור כך לפעול, ושעלולות לגרום למותו של שמעון, בין אם ישירות ובין אם בעקיפין.
5) אם ראובן נכנס לעימות עם שמעון במצב ששיקול הדעת שלו גבולי, או משתייה או מסמים או מסיבה אחרת, ולעובדה זו הייתה השלכה על מותו של שמעון.
6) אם היה בצד לוי, ולוי שידל או הסית או חימם את ראובן לפעול באלימות, וכתוצאה מאותה פעולה של ראובן מת שמעון, אזי גם לוי ייחשב כרוצח.
חברה לא יכולה ואסור לה לפעול לפי "שטאנץ" קבוע. היא חייבת להתאים עצמה למציאות, מציאות אשר לא מאפשרת עוד התייחסות של הריגה למצבי בריונות קיצוניים המובילים למותם של אנשים. אין לנו הלוקסוס הזה.
הבריונות הזו פוגעת בחברה באותה מידה, בין אם היה תכנון ובין אם לאו. לכן על המחוקק לשבת על המדוכה, ולהדביר או לפחות לצמצם ככל הניתן את מכת המדינה הזו.
חקיקה כזו ודאי לא תשפיע לאחור, היא לא תחזיר נשמות מעולם המתים, אך תהווה סכר מפני הישנותן של תופעות שליליות שכאלה.

תאריך:  17/05/2012   |   עודכן:  18/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
"המסע" של יהודי אתיופיה לא הסתיים והם עדיין נאבקים וכמהים להגיע לבית, שעליו הם חלמו כשהם חיו בגולה. יום הזיכרון לזכר ארבעת-אלפים מחברי קהילת יהודי אתיופיה שנספו בדרך לישראל יתקיים ביום ראשון הקרוב בהר הרצל בירושלים, ומעבר לכך שהיום הזה צריך להזכיר לכולנו את הנספים, היום הזה גם מסמל את העובדה שהקהילה הזאת עדיין לא באמת הגיעה "הביתה"
יוסף קנדלקר
הכסף שנכנס למדינה מקנסות לא הולך לשיפור תשתיות. הכסף שנכנס למדינה ממיסוי הסיגריות לא הולך לטיפול באנשים חולים. והמיסוי על הרכבים לא הולך לצמצום נזקי הזיהום ושיפור התשתיות. הכסף הולך... ובכן... אין לי מושג לאיפה, אבל יש תמיד מישהו במשרד הביטחון שיקבל אותו בשמחה
איתן קלינסקי
זו פעם ראשונה, שאלך לקלפי בתחושת סלידה ממי שמכהן כיום בתפקיד יו"ר הסתדרות העובדים. המדובר בעופר עיני, שהסתדרות העובדים רכשה דירה בת"א, המיועדת אך ורק לאפשר ליושב-ראש שלה לשהות בה. זו תעודת עניות למי שמתיימר לקרוא לעצמו מנהיג של ציבור עובדים
אלעזר לוין
פרשיות ביה"ס בפרדס חנה ומגרשי בית"ר ירושלים הן שתי דוגמאות לאנרכיה ההולכת וגוברת בעסקי הנדל"ן: יזמים "חשובים" מצפצפים על החוזים שעליהם חתמו    אז מה הפלא שגדולי היזמים אינם פורעים את האג"ח שהם חייבים
אורי אליצור
לאחר שוך הדרמה והמהומה הפוליטית שיצר עם הקמת ממשלת אחדות עם קדימה, המבחן הראשון של ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה שכונת האולפנה בבית אל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il