X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: אהוד שוב ברח תורת המלך? סערה בכוס מים העלאת גיל הנישואין - גזירה שלא כל הציבור יוכל לעמוד בה עוואד כמשל וגם אמור לי מה הפסיקה, ואומַר לך מי השופטת ולקינוח: המין החזק במתמטיקה
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. בורח מהתמודדות [צילום: משרד הביטחון]

אהוד ברח
האם שר הביטחון, אהוד ברק, טומן ראשו בחול? כך נראה לפי הצעתו לנסיגה ישראלית חד-צדדית והקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון. יש לומר שההצעה אינה מפתיעה. ברק הוא שעמד מאחורי הנסיגה החד-צדדית של ישראל מרצועת הביטחון בדרום לבנון. אז מה אם זו גרמה למלחמת לבנון השנייה עם חיזבאללה, ואף מסכנת את ישראל מפני חדירה סורית, ולא פחות פגעה בכוח ההרתעה של צה"ל? ומה אם צעד דומה בעזה הוביל למטח טילים על ישובי הדרום ולמלחמת עופרת יצוקה?
זוכרים את הסיסמה 'אהוד ברח'? כמה סמלי: ברק בורח מהתמודדות מדינית וביטחונית בדרך הקלה, מבלי לראות את ההשלכות המסוכנות לישראל. ולאבו מאזן הוא פורש שטיח אדום. למה לראיס לרוץ לאו"ם, כששר יהודי מסדר לו מדינה ללא תנאי על מגש הכסף? מה צריך יותר מִזה?
ההר הוליד עכבר
זוכרים את הסערה הציבורית והתקשורתית, שפרצה בעקבות פרסום הספר 'תורת המלך'? מה לא אמרו אז על המחברים ואפילו על הרבנים שהעניקו הסכמות לספר? הכתירו אותם בתואר גזענים המסיתים לרצח ערבים ודרשו את העמדתם לדין. כבוד הרבנים דב ליאור, יעקב יוסף ויצחק גינצבורג נרמס בגלל פופוליזם זול.
והִנה מתברר שההר הוליד עכבר, ובסופו של דבר התיק נסגר מחוֹסר ראיות מספיקות. ומי מדבר? אלו המסיתים בלי הפסקה נגד מתנחלים וחרדים בביטויים שלא היו מביישים אפילו את האנטישמים. אז לפני שהם תובעים את הרבנים ומכפישים אותם, ראוי שיבערו את הקוצים מהערוגות שלהם. ובא לציון גואל.
חוק מיותר
הצעת החוק, שאושרה בקריאה ראשונה, להעלות את גיל הנישואין ל-18שנה אומרת דרשני. בחברה החילונית, כידוע, גיל הנישואין נמצא במגמת עלייה, ולכן לגביה שינוי החוק אינו משמעותי. לעומת זאת, בחברה החרדית החסידית מקובל מסיבות דתיות שבנות נישאות בגיל 17, ולכן לגביה דומני כי מדובר בהתערבות בוטה בחיי הקהילה ובנורמות הנהוגות בה, התערבות הגובלת בכפייה חילונית.
ראוי לציין כי בנות הקהילה, הגדלות על מסורת זו, ומחונכות לכך, בשלות לנישואין, וחיות באושר עם בעליהן ומקימות בתים לתפארת, ויכולות לשמש מודל לזוגיות ולחיי משפחה מאושרים. אין ספק שהחוק החדש יפגע קשות באורח חייה של הקהילה, בהרגליה ובמנהגיה המקובלים מדורי דורות, וזוהי אפוא גזירה שאין היא יכולה לעמוד בה.
ספק גם אם החוק יתן מענה לאותן בנות בשכבות החלשות, שנישאות בכפייה בגיל צעיר, משום שהן נרשמות לנישואין מאוחר יותר, בגיל החוקי. אז מה הועילו מחוקקים בתקנתם?
עוואד כסמל
האם ערביי נצרת הם ישראלים? לפחות לפי החרם שהטילו על הזמרת הערבייה, מירה עוואד, נגד הופעתה בפסטיבל בעיר, בגלל 'שיתוף פעולה' עם ישראל (עם הזמרת אחינועם ניני בארוויזיון לשעבר) נראה שהתשובה היא לא. כזכור, הם גם הביעו תמיכה פומבית בחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה.
למרבה הצער נצרת לא לבד. והחרם נגד עוואד כמשל. תופעה זו מייצגת מגמה פרו- פלשתינית ואנטי ישראלית, הגוברת והולכת בקרב ערביי ישראל, שרואים במדינת ישראל וביישות הציונית אוייב. הם נלחמים נגד המדינה מתוכה, ולא פעם מסכנים אותה. הפגנות המוניות למען הפלשתינים וסיוע למחבלים כבר אמרנו?
תקדים מסוכן
האם פיגוע ירי של מחבל אינו אירוע לאומני? לפחות כך נראה לפי פסיקתה של שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, מהא סמיר עמאר, שקבעה כי בני משפחתו של מחבל שנהרג במהלך פיגוע, יקבלו קיצבה חודשית מביטוח לאומי.
כולנו יודעים ששופטים אמורים להיות אובייקטיביים בפסיקתם, וכך הם מצטיירים בדעת הקהל. אולם מקרה זה מעלה חשד ברור, שבפסיקתה של השופטת הערבייה התערבו שיקולים זרים של הזדהות אידיאולוגית, והיא פעלה ממניעים לאומניים. מעבר לכך, פסיקה זו עלולה לשמש תקדים לתביעות נוספות לקבלת קיצבה מצד משפחות מחבלים. האומנם הרצחת וגם ירשת?
המין החזק
מי אמר שמתמטיקה היא מקצוע של בנים? לפחות האולפניאדה המתמטית העולמית,שנערכת לבנות דתיות, מוכיחה אחרת. האולפנות הדתיות לא לבד. גם נתוני מבחני הבגרות מצביעים על שוויון ואף יתרון לבנות.
אם ממוצע הציונים בבגרות, ברמת 5 יחידות, זהה אצל שני המינים (כ-84 ), הרי ככל שהיחידות נמוכות יותר, הפער גדֵל, כן ניחשתם, לטובת הבנות! בעוד הציון הממוצע של הבנים, ברמת ארבע יחידות, הוא 75.52, אצל הבנות הוא עומד על 80.16. ואילו ברמת שלוש יחידות, הבנים קוצרים ממוצע של 75.35, והבנות - 78.36.
ראוי לציין גם את המגמה הגוברת בעשור האחרון של שילוב נשים במתמטיקה ובמדעים. אז מי אמר שנשים הן המין החלש? לפחות במתמטיקה הן מוכיחות שהן חזקות.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  07/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו ישראלי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם ביילין,שריד,גלאון,טיבי,זועב
קורןנאוה טבריה  |  9/06/12 10:08
 
- אמור לי מי חברך
ציפי לידר  |  10/06/12 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
יהושע סובול אמר פעם שאין שום הוכחה שאנשי רוח קוראים את המציאות טוב יותר מנהגי מוניות. ההבדל ביניהם מתבטא ביכולת העודפת שלהם להתנסח. אני טוען שיש מספיק הוכחות שנהגי המוניות קוראים את המציאות טוב יותר מאנשי הרוח. למרות הנחיתות ביכולת להתנסח. יעקב איציקוביץ, זה בשבילך...
משה חסדאי
אין מחלוקת כי "הכוח הכתום", דהיינו הציבור החרדי לאומי, הדתי לאומי, ובעיקר המתנחלים שרבים מהם לאו-דווקא דתיים, הם, מזה זמן רב מדי, במצב של אנדרדוג. הם מוכים פעם אחר פעם - גירוש גוש קטיף, פוגרום עמונה ונפילת מיגרון
דמיטרי רייזמן
בחברה האנושית חוק הוא לא מטרה. חוק הוא אמצעי, אמצעי להשגת המטרות שהחברה מציבה לעצמה. השמאל החכם יודע זאת היטב ופועל בהתאם. החוקוס-פוקוס הגדול שהמציא השמאל החכם הוא סיפור כיסוי עבור הציבור התם: "חוק הוא המטרה"
עדנה כהן קדוש
היום לא צריך לעשות הרבה. שב בבית, תכתוב איזה ספר, אתה לא חייב להיות מוכשר ולהפיל אותנו מהכיסא. תלהג שטויות. והופ, הנה נולד עוד עאלק סופר שזועק לרווח ממטה לחמו
יהודה דרורי
המטרה המרכזית של הנהגת העבודה/מרצ/אנרכיסטים היא לבנות ולטפח מחדש את "המחאה החברתית", דרך ניצול בעיית המחירים הגבוהים למזון ושירותים, וכבר ראינו בשתי השבתות האחרונות כיצד ה"שמאל" מצליח לאסוף מאות אוהדים להפגנות רעשניות ו"ספונטניות" במספר ערים בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il