X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסאגה של מגרון לא נגמרת. והפעם - הודעת דובר הישוב על רכישת הקרקע. ואני תוהה - זה לא קצת סותר את כל מה שהיה קודם?
▪  ▪  ▪
מגרון. אצל הימין מדובר בא''י השלמה[צילום: פלאש 90]

הייתי במגרון. הסתובבתי שם, בין הרים ובין גבעות. אזור יפייפה מצפון לירשלים. נוף נאה, אוויר נקי, פסטורליה של ממש. סיפור עצוב הוא הסיפור של מגרון. משפחות צעירות עברו לשם, בנו את בתיהן, החלו את חייהן. היה שם באמת משהו מיוחד. שקט אמיתי, כזה שאפשר למצוא רק במרחק מהעיר. גם כיום ניצבים שם כמו אנדרטאות ארבעת גושי יסודות הבתים שכבר נהרסו בישוב, מזכירים מאד את מה שקרה בעמונה.
מגרון פרצה לתודעה בזכות שלום עכשיו. שני הצדדים ניהלו מאבק איתנים על אמת, כשכל אחד מציג את גרסתו שלו בבג"ץ. השמאל טען כי השטח שייך לערבים, בתוקף של הקושאן הירדני מימי השלטון הירדני בשטח. הימין גרס כי המדינה שלחה את התושבים לשם, ועל כן הצדק עימה.
יצאו סרטונים של שני הצדדים, כשכל אחד פורס את טענותיו שלו, מפריך את הצד השני. בסופו של דבר, אחרי סאגה ארוכה סוכם עם הממשלה על פינוי הישוב ומעבר של כל הישוב לגבעה סמוכה, עם הבטחה שהמבנים בישוב לא יהרסו. מה שנקרא רציתם להרוס את מגרון - קיבלתם שתיים. פתרון ציוני הולם לכאורה.
קניית קרקעות
ואז לפני כשבוע הגיעה ידיעה מוזרה בישראל היום. מסתבר שיהודי עמיד רכש את קרקעות הישוב. למה? כנראה כדי לפתור את הסוגיה המשפטית הסבוכה. כשבעצם הוא מכניס ישוב שלם לאותו סרט בהם חיו תושבי בית המכפלה ובית השלום בחברון - רכישה שאינה חוקית, כיוון שלא עברה את כל התהליכים החוקיים באשר לרכישת קרקעות באיו"ש, כי יש מי שאמון על בדיקת עסקות - המנהל האזרחי.
הבעיה עם הרכישה היא שהיא לכאורה מוכיחה את טענות השמאל, גם אם בעתירות לבית משפט השלום סירבו ה'בעלים' להציג הוכחות לבעלות על השטח. אם היה צורך לקנות את השטח, כנראה שיש הסכמה שהשטח שלהם. ואם השטח שלהם, מה זה אומר על שאר המאבקים של המתנחלים - בגבעת האולפנא, בגבעת אסף. האם משקרים לצורך ריבוי ההתיישבות? הרי שלום עכשיו מציגים בכל מבנה עשרות פניות של המינהל האזרחי לפנות את השטח עם הקמת השכונה, מה שמותח את הקרקע מתחת לטיעון כי 'המדינה שלחה אותנו' ליישב את הקרקע, לפחות כשמדובר בסכסוך משפטי.
אם רוצים לשקר על-מנת לא להרוס בתים, לתרום לבניין הארץ באמצעות השקר - לגיטימי לחלוטין. רק כשהאמת תתגלה אל תתפלאו שזה יתפוצץ בפנים. מאז פינוי גוש קטיף כל פינוי מאחז הפך לאיום בנשק יום הדין ובתחינות על מותה של הציונות החילונית. כשזו הגישה, מה הפלא שהאמת אינה עומדת עוד בראש מעייניהם של הבונים החופשיים. ובגלל דברים קטנים כאלו, שמוכיחים שהאמת אינה תמיד חלה אצל אלו שאני בא מביתם, אני נאלץ להניח שלעולם לא יספרו את כל האמת, אלא רק את זו המסתדרת איתם. כשעמותות השמאל הן כבר בגדר חשוד מיידי מלכתחילה, וכעת גם הבונים הם בגדר חשוד מיידי מלכתחילה - אני יודע שהאמת כבר לא קשורה לזה, אלא רק האידיאל.
אצל הימין זוהי ארץ ישראל השלמה, אצל השמאל זהו סיום הכיבוש. לפחות כאן אין לי התלבטות באיזה צד אני. אני בצד של רוכש הקרקעות, שעשה מעשה ציוני אמיתי. עכשיו רק צריך ליצור תוכנית להגנת מוכרי קרקעות ליהודים, כי אפילו מישהו שקצת חסר לו כסף בבנק יודע שאי-אפשר להפקיד צ'ק בלי דופק.

הכותב הוא סטודנט למדעי המדינה וסגן יו"ר תא לביא גלעד באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  01/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום עכשיו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגרון חלקלק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומתי האמת כן היתה בראש מעיניהם
ע.ג.  |  3/07/12 04:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
ניצניה של המחאה החברתית חוזרים ללבלב כבקיץ אשתקד ומכונת ההשמצות, הדיכוי, הדה-לגיטימציה, החלה לפעול כמאכלת    זו מכונה משומנת היטב, מופעלת על-ידי כוחות איתנים המחזיקים בידיהם עוצמה אדירה שמטרתה לדכא כל סממן של התנגדות
חניאל פרבר
ימי בין המצרים - בהם אנו מציינים את תאריכי החורבן ויציאת עם ישראל לגלות    אלו הם שלושה שבועות שבהם אנו חווים מדי שנה בשנה, בעוצמה, את הצער והיגון של הגלות המתמשכת ואת הציפייה לגאולה
ציפורה בראבי
השפה התקשורתית היא הכלי החשוב ביותר היום    לא חשוב מה עשית    חשוב איך הסברת    אם לא הסברת טוב - אולי בעצמך לא הבנת?
נורית גרינגר
הגייס החמישי של ישראל מרים ומגלה את ראשו המכוער; רגע האמת הגיע. הערבים החיים בישראל הם לא ישראלים, הם חלק מהעם הפלשתיני
דניאל גיגי
נתניהו וממשלתו שוב מנסים להונות את הציבור, כשהפעם נתניהו בוחר לעשות מהלך נכון שהמטרות שלו הן פופוליסטיות    ביבי פעל נכון כשבחר להגדיל את הגירעון במקום להטיל עוד מיסוי על מעמד הביניים, אבל ייתכן שאם הוא היה בונה מערכת מיסוי צודקת יותר, ונלחם יותר בגזל הטייקונים, אז הוא לא היה צריך אפילו להגדיל את הגירעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il