X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושה דורות אחרי משה, כשהעם התיישב בארצו, קרה משהו שבעטיו פרצה מלחמת-אחים בה הושמד כמעט לחלוטין שבט בנימין, ומשאר בני ישראל נהרגו כחמישים אלף נושאי חרב. האם אנו קרבים לאירוע דומה?
▪  ▪  ▪
הלוי מגלה את גופת הפילגש על סף ביתו [תחריט של גוסטב דורה]

איש עברי שעשה ביקור עם פילגשו אצל אביה, ולאחר כמה ימים עשו דרכם חזרה מאזור בית לחם אל מרגלות הר אפרים שם גרו, הגיעו קרוב ליבוס (ירושלים בהמשך). האיש לא רצה ללון בלילה בעיר פאגאנית, והגיע לגבעה של בני שבט בנימין. אף אדם שראהו יושב ברחוב עם חמוריו, משרתו ובת זוגו - לא הציע לו לינה. רק זקן אחד נכמר ליבו והכניסם לביתו.
בהמשך, הגיעה לבית הזקן חבורת נבלים, ששמעו על האורחים, ודרשו מהזקן שיוציא אליהם את האיש כדי ש"יידעוהו" דהיינו - יתעללו בו מינית. הזקן הציע להם בתמורה את בתו ואת האישה המתארחת (כך העריכו את הנשים אז - כאובייקט מיני ותו לא). אך הזדים לא הסכימו. לבסוף, הוציא האיש את האישה החוצה אליהם, והם התעללו בה כל הלילה. בבוקר, כשהאיש קם - היא הייתה מוטלת חסרת רוח-חיים על סף הבית. הוא ביתר את גופתה לשנים-עשר חלקים, ופיזרם על כל שטחי אדמות 12 השבטים. למען יידעו כולם.
תגובת העם הייתה יציאה מאוחדת בלב אחד של כולם כנגד שבט בנימין, לאחר שאלה סירבו למסור את הנבלים מבני בנימין לישראלים על-מנת שייתנו את הדין בעד מעשיהם. וכך פרצה מלחמה עזה, בה כל שבטי ישראל מצד אחד, ובני בנימין מצד שני. השבט כולו כמעט נכחד, העם ביכה את השמדת השבט, והפרשה מסיימת את ספר "שופטים" בפסוק "ומלך אין בישראל, ואיש כטוב בעיניו יעשה".

החרדים עלולים להוביל את המדינה לפשיטת רגל
חולבים את המדינה [צילום: פלאש 90]

ללא דין וללא דיין
במקום לעשות סדר, לקבוע שחיילים בצה"ל בשירות חובה יקבלו משכורת ראויה, ולאחר סיום שירותם יזכו במלגות לימוד חינם, אנו מטריפים עדה שלמה של חרדים, שתגובותיהם עלולות להיות יותר היסטריות מכל מה שידענו. למה? כי הם לא מקבלים עליהם דין מלכות

את הסיפור קראתי אמש לגמרי במקרה. לפני השינה אני חייבת לקרוא. מכיוון שסיימתי את קריאת "המשפט" - פרשת רצח ארלוזורוב, עליו כתבתי כאן, לקחתי את ספר הספרים הכה אהוב עלי. לגמרי במקרה, נפתח הספר בפרשת הפילגש בגבעה, והסיפור טרף את שנתי. לא יכולתי להירדם, מהמחשבה על מה שעלול לקרות אותנו בקרוב.
כעת, במקום לעשות סדר, לקבוע שחיילים בצה"ל בשירות חובה יקבלו משכורת ראויה, ולאחר סיום שירותם יזכו במלגות לימוד חינם, אנו מטריפים עדה שלמה של חרדים, שתגובותיהם עלולות להיות יותר היסטריות מכל מה שידענו. למה? כי הם לא מקבלים עליהם דין מלכות. החוק במדינת ישראל לא נועד עבורם לדעתם, והם מעוניינים להמשיך ולחלוב את המדינה כפרזיטים שאינם עובדים, אינם בעלי מקצוע כלשהו, ואם המצב יימשך, תחזית הכלכלנים היא, שהחרדים עלולים להביא לפשיטת רגל של מדינת ישראל.
רבותיי, זוהי הבעיה ב-הא הידיעה שלנו היום. כל יתר הזוטות - יותר מיסים, פחות מיסים, כל זה בטל בשישים. כולם גרים בדירות, טובות יותר או פחות. כולם אוכלים, כולם מקבלים חינוך כמעט חינם, וזוכים להשכלה שממנה יוכלו להמשיך ולמצוא את דרכם בחיים, גם אם הדרך לא קלה. אך זוהי ארצנו הצעירה, וודאי קל לנו יותר, יחסית, מאשר להורינו. כמובן שבעיית הפצצה הגרעינית שמתעתדת ליפול עלינו אינה בגדר זוטות. אבל למה לדאוג? "חכמי הדור" מתעסקים בהבלי עולם, בצפייה בשידורי ריאליטי, ובמריבות פנימיות, ואחר-כך ייכתב עלינו שהלכנו כצאן לטבח. כי חלק גדול בעם לא רצה ליטול חלק בהגנה על המולדת.

מודל היהודי החרדי מברוקלין

אין עלינו להמשיך בהרגלים מגונים ונפסדים שנהגנו בגולה - כשבחורים צעירים היו מקבלים שידוך טוב עם בת הגביר, שמימן להם את שהותם בישיבה לכל חייהם, כאילו שבזה קנו את עולמם. האישה נשארה תמיד הוולדנית, יוצרת הילדים, ממשיכת הדור, המפרנסת היחידה, דואגת לניקיון, לבישול ולחינוך הילדים - בעוד הבעל יושב לו ומתנועע לקול קריאת המשניות, כאילו שבזה הוא ממשיך את בריאת העולם. העיקר שבערב שבת הוא שר לה את "אשת חיל מי ימצא".
התנהלות כזו לא קיימת בשום מקום אחר בעולם - בברוקלין, כל מיליוני היהודים החרדים עובדים. את לימודי הדת הם עושים אחרי שחזרו מעבודתם והביאו פרנסה למשפחתם. הממשלה האמריקנית לא מסבסדת אותם, ואינה מעניקה להם את מענקי החסד שמדינת ישראל מעניקה לכל הטפילים הללו. לו לא הייתי מכירה כמה "גאונים" שאימהותיהם דאגו להכניס אותם לישיבות עוד בגיל תיכון (שמעולם לא ביקרו בו, והיו בורים ועמי ארצות גמורים), רק כדי שיתחמקו מחובת הגיוס לצבא - לא הייתי אומרת זאת.

לא רוצים לשרת? שייצאו לעבוד!

כוח חרדי עצום
עצרת ההמונים בהלווית רב בירושלים לאחרונה, הייתה רק דוגמית קטנה, הפגנת כוח, למה שכל הדוסים מתכוונים לעשות בהמשך, לו ידרשו מהם למלא את חובתם

כדי שלא נגיע לידי מלחמת-אחים, ראוי לנהוג בשום שכל. במקום לחמם את הרוחות בגזירות של הפחדות במאסר וכיוצא בזה למתנגדי גיוס - כדאי וראוי להעניק את המענקים - במקום לחרדים הטפילים, לאלה שהתגייסו לצבא והקריבו שלוש שנים לשם כך; ובהמשך, יאפשרו להם, כפי שנהוג בצבא האמריקני, לקבל מלגות לימוד. בכך, ייצרו דור מלומד, מקצועי, שתורם למדינה לא רק בסיכון חייו, אלא גם בעצם עבודתו הפוריה.
עצרת ההמונים בהלווית רב בירושלים לאחרונה, הייתה רק דוגמית קטנה, הפגנת כוח, למה שכל הדוסים מתכוונים לעשות בהמשך, לו ידרשו מהם למלא את חובתם. לדעתי, אם אינם רוצים לשרת בצבא, יופי. אבל שיילכו לעבוד, ולא ימשיכו להתבטל על חשבון משלמי המיסים הנאבקים לשרוד את יוקר המחיה, עקב משכורות מנופחות למנהלי חברות ולטפילי יושבי הישיבות. לא חייבים לפתור את הבעיה בכוח ובמלחמה. הפתרון צריך להיות תבונתי.
אם יש עילויים בקרב החרדים - יש לנהוג בהם באותם קריטריונים כמו הצעירים שמתקבלים לעתודה האקדמית, אשר מחזירים את שנות השירות לצבא לאחר לימודיהם, כשהם כבר בעלי מקצועות נדרשים וחשובים לצבא. ויש לאפשר לחרדים ללמוד ארבע שנים, כמו באוניברסיטה, ואז לשרת בצבא. או שימצאו סידור אחר שלא יקפח את שני הצדדים - העם והשבט החרדי. ההחלטה החכמה הזו היא בידינו, ואם לא נעשה כך - הדרדור יימשך והאסון, חס וחלילה, יגיע.

גם הערבים אינם פטורים מחובות

ובהמשך לנושא מילוי החובות של כל אזרח - אני מוכנה לכבד את דעתם של הערבים שלא לשרת בצה"ל. אבל איני גורסת שיש לפטור אותם ממילוי חובתם האזרחית, במשך זמן שירות שזהה לשירות בצבא של החיילים. אם הם רוצים להמשיך ולהיות אזרחים של מדינת ישראל, שיישאו בחובות. תרומתם בעזרה בבתי חולים חשובה לא פחות משירות בצבא. וחסרון כוח האדם בבית החולים מדרדר את השירות הרפואי במידה שאין לשאת אותה. גם בעיה טעונה התייחסות. כי אם אינם מוכנים למלא את חובתם בשום אופן, יש להותיר אותם (כמו את החרדים) כתושבים, אך לא כאזרחים. דהיינו - ללא זכות בחירה לכנסת, וללא כל המענקים להם זוכים האזרחים.
השלום בין הפלגים חשוב יותר מכל. וכל ההפגנות ועשיית הרוח של פלגנים למיניהם לא יוסיפו אורך-חיים למדינה, אלא רק יחלישוה. יש להתמקד בעיקר - לפתור את הבעיה ב-הא הידיעה בפניה אנו ניצבים כיום, ובא שלום על ישראל.

תאריך:  02/08/2012   |   עודכן:  02/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבר לאומי כמו בעת פרשת "פילגש בגבעה"?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שירות חובה לכולם
ihuda55900  |  2/08/12 12:27
2
הנחת בסיס שגויה
רע אב   |  2/08/12 13:05
3
אהוב את המלאכה, שנוא את הרבנות
שמעיה  |  2/08/12 13:32
4
'טפילים', 'דוסים', 'פרזיטים
ריינהרד  |  3/08/12 11:45
5
רוצים שוויון
יצחק ח.  |  4/08/12 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
הבחירה בהנהגה עבור הבוחר האמריקני מעולם לא הייתה ברורה יותר: אם אתה רוצה שאובמה יחזיק במשרתו, כדאי שתהיה מוכן לאבד את זכויותיך, עבודתך, ובהמשך הדרך את המדינה שלך; ואם אתה רוצה לשמור על הזכויות שלך, החופש שלך והעבודה שלך, כדאי לוודא שאובמה יאבד את עבודתו בחודש נובמבר 2012.
יהודה דרורי
שר האוצר בפועל נתניהו ועושה דברו שטייניץ מחפשים את הפתרונות הקלים: עוד מיסוי ו/או קיצוצים בתקציב. שטייניץ מתעלם ממספר מקורות כספיים מאוד זמינים והגיוניים שיזרימו את הכסף הדרוש
ציפורה בראבי
משה רבינו, טרם מותו, מעניק לבני ישראל צידה רוחנית לדרך לפני היכנסם לארץ המובטחת להם. "לימדו מהמקרה שלי. עליכם, בני ישראל, להבין שלא תמיד הכל ייסלח לכם. אני נענש למענכם. מתוך מידת הרחמים של ה' עליכם"
אברהם בן-עזרא
הקיץ החם - היא העונה המתאימה ביותר לתכנון ולביצוע עבודות הכנת הבית או הדירה לעונת החורף הגשומה. אומנם אין מניעה לבצע שום סוג של עבודה בחורף, אך עושים זאת מתוך שיקולי נוחות גרידא ומתוך שיקולי חיסכון
הרב ישראל רוזן
בחודש האחרון מתלקח פולמוס לוהט סביב תוכנית חדשה ללימודי התנ"ך בחמ"ד. הגיעו הדברים לידי כך שרבנים מן הזן החרד"לי הכריזו כי "לנוכח תוכנית זו" מוטב לשלוח ילדים לבתי-ספר של ש"ס. מכאן גלש הויכוח לפולמוס ישן סביב תנ"ך 'בגובה העינים' או 'בגובה חז"ל' וקודי ביניים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il