X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה עדים אנו לריבוי תופעות מכוערות של הפקרת נפגעי תאונות דרכים שלעיתים נפטרים ואחרים נותרים עם ליקויים גופניים חמורים ליתרת חייהם נשאלת השאלה: האם הסיבה לריבוי המקרים הללו מקורה בדין המקל? או סיבות אחרות?
▪  ▪  ▪
החמרת ההרתעה והענישה למפקירים [צילום: פלאש 90]

לתפיסתי המצב הקיים בדומה למשוואה מתמטית בעלת מספר פרמטרים - חלקם נעלמים וחלקם ידועים; לפיכך יש לתקן את הידועים ולחקור את הנעלמים. בעוד אני מספר לכם על 'משוואות מתמטיות' בשל מוחי האנליטי, יושבות משפחות בוכות ואבלות - ליבנו עימן ולמען מתיהן, אלו שנספו בתאונות דרכים והופקרו לנפשם, למענם יהא מאבקנו ולא לשווא.
" עת לעשות לאדני הפרו תורתך" (על יסוד תהילים קי"ט) ובמילים אחרות: יש להתגייס לתיקון המצב שהתדרדר עדי הפקרות המגיעה לתחתית האנושיות. הפקרת נפגעי תאונות הדרכים משולה בעיני רבים מאתנו לרצח! אשר על כן יש להחמיר הן בהיבט הענישה והן בפן ההרתעתי.
עד כה קיימים מספר חוקים שהכנסת חוקקה בנושא ההפקרה: האחד- הכפלת העונש המקסימלי משבע ל-14 שנות מאסר; והשני - הטלת עונש חמור גם על היושבים ברכב המעורב בתאונת הפגע וברח, שלא מילאו חובתם לסייע לנפגעים, להזעיק כוחות הצלה ולדווח לרשויות החוק. חוק נוסף שאזכיר והמסדיר הכללת משפחות הנפגעים בחוק נפגעי עבירה.
מעשים ולא רק דיבורים
מבחינת המשפחות האבלות והמשפחות שכל חייהן סובבים בטיפול בפצועים ועולמם חרב עליהן, החוקים הם בבחינת 'פיטומי מילים בעלמא'; צריך גם ביצוע ומעשה ולא רק חקיקה שנותרת ללא פטרון בהיכלי בית המשפט וזאת מן המפורסמות ששופטי ישראל רחמנים בני רחמנים הם ולהוכחה, הא לכם הסיפור העגום, בלשון המעטה, של משפחת גרינשפן שבתם והיא רק בת 12, נדרסה על-ידי נהג פורע חוק שהיה בגילופין; בית המשפט רחמן ובמסגרת עסקת טיעון גזר על הנהג העבריין, שהותיר ילדה פגועה קשות והמתקשרת עם סביבתה רק באמצעות הזזת העפעפיים, קנס כספי, עבודות שירות ושלילה.
כושר ההרתעה נמדד על-ידי שני מרכיבים האחד הוא חומרת העונש אך השני, ולא פחות חשוב, הוא הסתברות התפיסה בביצוע העבירה. אנו נתמקד בנושא של חתירה להרתעה בתחום הנזיקין שתגרום להפחתה במספר התאונות. ישנן שתי סוגי הרתעה:
1. הרתעה ספציפית - אנשים יחששו לא רק לכך שהם אמורים לעמוד לדין פלילי, אלא גם לכך שהם אמורים לשלם פיצויים אזרחיים בין בצורה ישירה ובין בצורה של עלות מוגברת של דמי ביטוח. ישנה בעייתיות בשאלה אם כלי זה הוא יעיל, הרי אדם שמבצע עבירה מתעלם מהסיכון שהוא ייהרג או יהרוג אדם אחר ומכך שהוא ייכנס לכלא, האם הגדלת הפרמיה תרתיע אותו? התשובה היא כן, הכלי הזה נוסף לכלים אחרים ומשפיע על מאזן ההרתעה של האדם.
2. הרתעה כללית - הדעה המשפטית הישראלית תפסה את המערכת המשפטית ככלי שנכנס לתמונה רק אחרי שהתרחשה התאונה, דיני הנזיקין משמשים רק כדי לקבוע את הפיצויים אחרי התאונה. הדעה היום קובעת שדיני הנזיקין צריכים לשמש גם ככלי שינתב אנשים לפעולות שיקטינו את מספר התאונות ואת חומרתן.
לעניין הענישה לא אכביר מילים; יש להעלות את רף הענישה באופן התואם את המצב הקיים וזאת על-מנת להרתיע אולם גם למטרת ביצוע. דהיינו: להפסיק את 'אפנת עסקות הטיעון' ולחסום אך במעט את פרץ רגשי הרחמנות על הנהג העבריין ולגזור עליו עונש מקסימלי; למותר לציין, שאף אם נהג בגילופין ו/או תחת השפעת סמים, אין בזאת כדי להקל בעונשו מאחר שלמצבו עת הנהיגה האשם עליו - הוא שהכניס ביודעין את עצמו לשכרות ו/או להשפעת סמים.
עלינו לפעול בנחישות ובהחלטיות ולקרוא לבית המחוקקים ליזום חקיקה בהתאם לחומרת התופעה המכוערת של הפקרת פצוע תאונת דרכים. ברי לכולי עלמא שחקיקה בלבד לא תועיל למיגור התופעה; יש לקרוא את כל גופי האכיפה ובתי המשפט לנהוג בעבריינים שהפקירו את הפצועים וברחו, תחת הגשת עזרה ו/או הזעקת כוחות הצלה, בנוסח: "עין תחת עין" גרמת לתאונה בה הפקרת את הפצוע אשר נפטר כתוצאה מכך - משול אתה לרוצח ובית המשפט יעמידך על דוכן הנאשמים כמי שרצח, לא פחות מזה. אסור בתכלית האיסור "לשדר" לעבריינים הפוטנציאליים מסר ובו כרוכים עסקות טיעון מקלות יחד עם רחמנותם של שופטי ישראל. על העבריינים בפוטנציה לדעת היטב שסוף מעשיהם והענישה יהיו בנוסח של "עין תחת עין ו"שן תחת שן".
רשימה זו אני חותם בשליחת תנחומיי למשפחות האבלות ובתקווה שמקרים כאלו לא יקרו עוד.

תאריך:  21/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבוי תאונות פגע, הרג וברח - הצעה לתיקון החוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בכל זאת לפעמים מוצדק לברוח
ממקום תאונה  |  24/08/12 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק דין חדש של ועדת ערר מנסה להתוות קווים מנחים אימתי בית על מגרש גדול יפוצל לצרכי מס לשני נכסים נפרדים
יורם אטינגר
שמירה על חופש הפעולה של ישראל - למניעת איום גרעיני אירני - מתבקשת מלקחי ההיסטוריה היהודית/ישראלית, שכל ישר, יציבות אזורית ושדרוג אינטרסים אמריקנים    לעומת זאת, ויתור על הזכות הטבעית להגנה עצמית יכרסם בתדמית ההרתעה של ישראל ובריבונותה ויסכן את קיומה, יוסיף שמן למדורת הכאוס האזורי ויפגע באינטרסים אמריקנים
ראובן לייב
65% מהבנים ו-40% מהבנות, בגילאי 16-14, נוהגים לקיים יחסי מין חופשיים ועכשיו משוכנעים פרנסי התנועה הקיבוצית הדתית כי צריך להתמודד עם הממצאים האלה בגלוי
רפאל בוכניק
במקום לצפות לסממני פאניקה בחוצות טהרן, שהרי ישראל היא זו ה"מאיימת" להכות באירן, מנסים מעצבי דעת הקהל לייצר גל בלתי נדלה של חרדות על סף היסטריה דווקא בצידנו, תוך שהם מהלכים אימים בכל הקשור לצפי הנפגעים ולממדי ההרס והקטסטרופה הכלכלית. במילים אחרות, הרפתקה ישראלית נגד אירן תמיט עלינו חורבן, וכל זאת בשל שגיונותיה של הנהגה מופקרת, משיחית ובלתי אחראית
איתן קלינסקי
קשה לי להאמין, שבמדינת ישראל שישים וחמש שנים לאחר הכרזה על קיומה, "העיתון של המדינה" יוציא מהדורה שנייה, שיחטפו אותה ברחוב כלחמניות טריות, רק כדי לקרוא את הידיעה המבשרת להמוני בית ישראל מי היה הזוכה בחידון התנ"ך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il