X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי נתונים של משרד החינוך מספרם של בני הנוער, שנותרו מחוץ למסגרות הבית ספריות, מתקרב לשלושים אלף תלמידים מספר זה כולל נתון מדאיג, לפיו בין הנושרים נמצאים כחמשת אלפים תלמידי בית הספר היסודי בכתות א'- ו'
▪  ▪  ▪
לא כולם הגיעו היום לבית הספר [צילום: פלאש 90]

הממצא המצמרר הוא, שמתוך כשלושים אלף תלמידים שנפלטו נמצא הפתרון של מסגרת מסייעת ותומכת רק לכשליש מהתלמידים. הנתון של שלושים אלף תלמידים מתייחס רק לנושרים נשירה מוחלטת. אין לנו נתונים על נושרים חלקיים למספר שבועות, או למספר חודשים, או ביקורים ארעיים ורופפים במסגרת הבית ספרית, שלכתובתם לא פועלת שום מסגרת טיפולית.
הטיפול במערכת של התלמידים הנושרים - הטיפול בחולייה המכרעת והמשמעותית בין מסגרת בית ספרית מסודרת ובין גלישה לרחוב - ניתנה לידיה של חברת כוח אדם פרטית, שמניעי רווח הם בהחלט לגיטימיים, כשהם מנחים את סדר יומה כחברה פרטית, אך ללגיטימיות הזו יש תוצאה הרסנית למדינת ישראל.
הכיעור של משרד החינוך
שבע השנים האחרונות חשפו את מלוא הכיעור של פני משרד החינוך בנתינת יד לכינון מערכת מופרטת, הפוגעת בייעודים, המחייבים שקידה על טיפול בהשתתת מערכת חינוכית יציבה, בנויה על המשכיות ורציפות בעבודת העובדים החינוכיים.
העדר המשכיות ורציפות בעבודה מחטיאים את האפשרות לבצע עבודה חינוכית משמעותית. רק חשוב שנזכור, אנחנו דנים בילדי ישראל, העלולים להיפרד מטבורה של החברה אל עולם הפשע.
ביחסה לנוער הנושר - חברת כוח אדם, מטבעה, בונה עצמה על כוח עבודה ארעי. החברה רואה את ייעודה בתחלופה של כוח עבודה, כי זה חלק מסם החיים של חברת כוח אדם, כאשר זכויות סוציאליות - חופשות, קרן פנסיה, חגים, ימי מחלה, ימי השתלמות, קביעות בעבודה ותחושת ביטחון תעסוקתי - אינן מעוגנות באדני הפעילות החינוכית של אותן חברות ובזרימת החיים של מה שהיה צריך להיות עשייה ערכית.
חברות כוח אדם מוחלפות, כאילו היה מדובר בצורך להחלפת מערכת לבוש תחתונה. משרד החינוך אינו מחייב את חברת כוח האדם להשתית מערך עבודה יציבה, הקשורה למקום העבודה, ומקום העבודה המנוהל על-ידי חברת כוח אדם אינו מקרין על העובד ביטחון תעסוקתי.
כשם שהחברות מוחלפות. החברות עצמן מחליפות כוח אדם, כי אין להן עניין בכוח עבודה יציב, שהוא הכרחי במקרה של העבודה החינוכית המתוארת כאן.
ההפרטה על נגעיה ותחלופותיה יצרה מציאות, שרק כשליש מהנוער הנושר מטופל, שני שלישים מבני הנוער נעלמים לנו. התוצאה עבור כל אחד שלא הגיע למסגרת, יחייב את המדינה להוצאה, שעלותה מאה מונים כואבת יותר וזה יהיה מאוחר. הם יהיו פליטי מערכת החינוך, שלמרבה הכאב, צללו לעולם הפשע, כשניסיון לחלצם עולה מאות מונים יותר שקלים, לעומת מה שהיה צריך לממן כשהיו בטווח הידיים שלנו .
גורלן של החוליות החלשות
כשחברת כוח אדם חייבת למקסם רווחים, ותוך מניעים כלכליים לגיטימיים היא פועלת בשטח, בידיה הכוח לעשות צחוק מחוק לימוד ממלכתי ולהפוך את העיקרון וערכי השוויון שבו, לספירה שמימית עקרה של חוק החינוך הממלכתי הישראלי.
חברת כוח האדם - אך ורק היא הקובעת, שהשילוב הכרוך בלימוד מקצוע חדש, יהיה רק לשנה, במקרים בודדים לשנתיים ובמקרה נדיר - שלוש שנים. ככה זה כשהשיקול של חברה פיננסית קובע גורלות של ילדי ישראל בחוליות החלשות והפגיעות ביותר בחברה. מצער, שמשך ההכשרה המקצועית, כתחליף בונה לחיים לנער נושר, יהיה נתון לשיקולה של חברה פרטית ולא של משרד החינוך.
ולסיום, מורי הקבלן שעבדו במסירות רבה במשך כל השנה, כל נפש שהצילו - בבחינת הצלתו של עולם ומלואו, מורים אלו בחודש יולי ואוגוסט הגיעו ללשכת התעסוקה כדי לקבל עבודה אחרת ורובם בלית ברירה קיבלו דמי אבטלה. זה הפרופיל של כאלף חמש מאות מורות ומורים, המהווים את הסכר האחרון לפני ירידה לתהומות הביוב והצחנה של החצר האחורית של הפשע. מצער, שמערכת ההצלה של ילדי ישראל ממלתעות הפשע הופרטה על-ידי משרד החינוך.
זה המחיר שהחברה הישראלית משלמת עקב התנחלות האסכולה הניאו-ליבראלית, שעל יישומה עובדים שעות נוספות ביבי את שטייניץ.

תאריך:  27/08/2012   |   עודכן:  27/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר ההפרטה בחינוך
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אל תבלבל את הביביפילים
מזכיר_המדינה  |  27/08/12 20:02
 
- מזכיר המדינה והבנת הנקרא
י.ר...  |  28/08/12 16:06
2
ההפרטה אחראית גם על מזג האויר
איש עצוב  |  27/08/12 21:28
 
- רק שליש מהנושרים זוכה לטיפול
איתן ..  |  28/08/12 03:49
 
- אני מסיק שההפרטה גורמת גם
איש עצוב  |  28/08/12 08:52
 
- מגיב , שמגחך את עצמו .
איתן....  |  28/08/12 10:52
 
- איתן , מדוע אתה עונה לדביל? ל"ת
לא לענות  |  29/08/12 09:06
 
- זוהי הרמה של השמאל ההזוי
איש עצוב  |  29/08/12 11:21
3
איתן , אתה משחית את זמנך לשווא
כואב לי  |  28/08/12 15:23
4
יש להילחם בתופעת ההפרטה בחינוך
טבע  |  28/08/12 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
כל אמצעי התקשורת מרבים לפרסם ראיונות, תגובות ומאמרים של אלה הקרויים מומחים ופרשנים, מקרב העיתונאים, הפוליטיקאים, אנשי הביטחון ואנשי הרוח    כל החבורה הזו מזינה את ההמונים בתחזיות, הערכות ונבואות, על אשר עומד לקרות בארץ, באזור ובעולם, בתחומים מדיניים, ביטחוניים ואחרים    פולחן המומחים שהפכו לנביאים
טל הריס
הניסיונות להסיט את תשומת הלב הציבורית מהמחאה החברתית לטובת עניינים אחרים נכשלו    לכן שלי יחימוביץ' מצליחה להחזיר את הכלכלה לסדר היום הפוליטי    עם זאת, המאבק על הנושא הכלכלי-חברתי אינו יכול להיתפס במנותק מהמאבק המדיני    תפיסה אמינה של צדק חברתי חייבת להתייחס, אפוא, גם לפתרון הסכסוך המדיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מונחים, עב"ם, מורמים-מעם, משבית שמחות, סמיילי, בוגד וקצרות
עו"ד שרון פישמן
בית המשפט קבע כי בסמכותו להורות לתביעה לשאת בעלויות העתקה של חומרי חקירה, עלויות שעשויות להגיע לעשרות אלפי שקלים בתיקי גדולים רבי היקף
יהודה כסיף
הבוקר שמעתי את הקריין בקול ישראל מדווח לכל הסועדים את ארוחת הבוקר והמקנחים סעודתם בכוס של קפה: "השר בוגי יעלון לא החליט עדיין אם הוא בעד התקיפה באירן או נגדה    הוא יעשה זאת מיד אחרי התקיפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il