הממצא המצמרר הוא, שמתוך כשלושים אלף תלמידים שנפלטו נמצא הפתרון של מסגרת מסייעת ותומכת רק לכשליש מהתלמידים. הנתון של שלושים אלף תלמידים מתייחס רק לנושרים נשירה מוחלטת. אין לנו נתונים על נושרים חלקיים למספר שבועות, או למספר חודשים, או ביקורים ארעיים ורופפים במסגרת הבית ספרית, שלכתובתם לא פועלת שום מסגרת טיפולית.
הטיפול במערכת של התלמידים הנושרים - הטיפול בחולייה המכרעת והמשמעותית בין מסגרת בית ספרית מסודרת ובין גלישה לרחוב - ניתנה לידיה של חברת כוח אדם פרטית, שמניעי רווח הם בהחלט לגיטימיים, כשהם מנחים את סדר יומה כחברה פרטית, אך ללגיטימיות הזו יש תוצאה הרסנית למדינת ישראל.
הכיעור של משרד החינוך
שבע השנים האחרונות חשפו את מלוא הכיעור של פני משרד החינוך בנתינת יד לכינון מערכת מופרטת, הפוגעת בייעודים, המחייבים שקידה על טיפול בהשתתת מערכת חינוכית יציבה, בנויה על המשכיות ורציפות בעבודת העובדים החינוכיים.
העדר המשכיות ורציפות בעבודה מחטיאים את האפשרות לבצע עבודה חינוכית משמעותית. רק חשוב שנזכור, אנחנו דנים בילדי ישראל, העלולים להיפרד מטבורה של החברה אל עולם הפשע.
ביחסה לנוער הנושר - חברת כוח אדם, מטבעה, בונה עצמה על כוח עבודה ארעי. החברה רואה את ייעודה בתחלופה של כוח עבודה, כי זה חלק מסם החיים של חברת כוח אדם, כאשר זכויות סוציאליות - חופשות, קרן פנסיה, חגים, ימי מחלה, ימי השתלמות, קביעות בעבודה ותחושת ביטחון תעסוקתי - אינן מעוגנות באדני הפעילות החינוכית של אותן חברות ובזרימת החיים של מה שהיה צריך להיות עשייה ערכית.
חברות כוח אדם מוחלפות, כאילו היה מדובר בצורך להחלפת מערכת לבוש תחתונה. משרד החינוך אינו מחייב את חברת כוח האדם להשתית מערך עבודה יציבה, הקשורה למקום העבודה, ומקום העבודה המנוהל על-ידי חברת כוח אדם אינו מקרין על העובד ביטחון תעסוקתי.
כשם שהחברות מוחלפות. החברות עצמן מחליפות כוח אדם, כי אין להן עניין בכוח עבודה יציב, שהוא הכרחי במקרה של העבודה החינוכית המתוארת כאן.
ההפרטה על נגעיה ותחלופותיה יצרה מציאות, שרק כשליש מהנוער הנושר מטופל, שני שלישים מבני הנוער נעלמים לנו. התוצאה עבור כל אחד שלא הגיע למסגרת, יחייב את המדינה להוצאה, שעלותה מאה מונים כואבת יותר וזה יהיה מאוחר. הם יהיו פליטי מערכת החינוך, שלמרבה הכאב, צללו לעולם הפשע, כשניסיון לחלצם עולה מאות מונים יותר שקלים, לעומת מה שהיה צריך לממן כשהיו בטווח הידיים שלנו .
גורלן של החוליות החלשות
כשחברת כוח אדם חייבת למקסם רווחים, ותוך מניעים כלכליים לגיטימיים היא פועלת בשטח, בידיה הכוח לעשות צחוק מחוק לימוד ממלכתי ולהפוך את העיקרון וערכי השוויון שבו, לספירה שמימית עקרה של חוק החינוך הממלכתי הישראלי.
חברת כוח האדם - אך ורק היא הקובעת, שהשילוב הכרוך בלימוד מקצוע חדש, יהיה רק לשנה, במקרים בודדים לשנתיים ובמקרה נדיר - שלוש שנים. ככה זה כשהשיקול של חברה פיננסית קובע גורלות של ילדי ישראל בחוליות החלשות והפגיעות ביותר בחברה. מצער, שמשך ההכשרה המקצועית, כתחליף בונה לחיים לנער נושר, יהיה נתון לשיקולה של חברה פרטית ולא של משרד החינוך.
ולסיום, מורי הקבלן שעבדו במסירות רבה במשך כל השנה, כל נפש שהצילו - בבחינת הצלתו של עולם ומלואו, מורים אלו בחודש יולי ואוגוסט הגיעו ללשכת התעסוקה כדי לקבל עבודה אחרת ורובם בלית ברירה קיבלו דמי אבטלה. זה הפרופיל של כאלף חמש מאות מורות ומורים, המהווים את הסכר האחרון לפני ירידה לתהומות הביוב והצחנה של החצר האחורית של הפשע. מצער, שמערכת ההצלה של ילדי ישראל ממלתעות הפשע הופרטה על-ידי משרד החינוך.
זה המחיר שהחברה הישראלית משלמת עקב התנחלות האסכולה הניאו-ליבראלית, שעל יישומה עובדים שעות נוספות ביבי את שטייניץ.