X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הדימוי של מקצוע ההוראה פרס ישראל ליובב כץ אגד לא חזרה בתשובה ולקינוח בריא וטעים
▪  ▪  ▪
אגד מנסה לא להפסיד לקוח חשוב [צילום: עידן יוסף]

הטובים להוראה
נכון שיש פערים חברתיים ולימודיים במערכת החינוך. אך אי-אפשר להתעלם גם מהחדשות הטובות.
אין ספק כי, מעֵבר לפתיחת שנת הלימודים כסידרה, ראוי לברך על האקדמיזציה של המערכת, כאשר מספר המורים בעלי תואר שני ומעלה נמצא במגמת עלייה ניכרת, ובשנת 2011 עמד שיעורם על כ-30%. למוֹתר לציין, שלאיכות ההוראה יש השפעה משמעותית על איכות הלמידה והמוטיבציה שלה, כמו גם להעלאת הדימוי החברתי של המקצוע.
עם זאת חבל שהדור הצעיר מתנער ממקצוע ההוראה. דומה, שלמרות הסכמי השכר שהביאו ליציבות המערכת, והאתגר שֶבָּה, עדיין הצעירים אינם עומדים בפני הפיתוי של מקצועות ההייטק הרווחיים ומעמדם הגבוה בחברה. מה לעשות, עם כל הכבוד לאקדמיזציה, ההוראה נתפסת כמקצוע נחות יותר. על משרד החינוך להרים את הכפפה, ולצאת בקמפיין הסברה, להעלאת המוּדעות למקצוע בקרב הצעירים. וּבא לציון גואל.
מִפעל של איש אחד
דומה כי לרגל ציוּן שידור האֶלף ברדיו של התוכנית המיתולוגית "שנינו ביחד וכל אחד לחוד", ראוי ביותר להמליץ על קבלת פרס ישראל ליובב כץ, המַנחה את התוכנית ביד רמה, שהיא מפעל בן 20 שנה של איש אחד.
למי שעוד לא יודע, מדובר בתוכנית פסיכולוגית בעיקרה, ובתוכנית נוספת של דינמיקה קבוצתית, שאלפי ציפורי לילה מִדֵּי שבוע מאזינים להן בשקיקה. יובב כץ, שהפך לפסיכולוג לא רשמי של התוכנית, ראוי לפרס בזכות אנושיותו יוצאת הדופן, מקצועיותו, יכולת ההקשבה הפנומנאלית לאנשים, והסיוע להם, התובנות המיוחדות, הסבלנות והסובלנות שהוא מצטיין בהן. מה לומר, האיש שמעולם לא הרים קול, גם בנסיבות מרגיזות, הוא מופת בתחום יחסי אנוש. המרגיע הלאומי כבר אמרנו?
והדובדבן שבקצפת: אפילו שידוכים מאושרים יָצאו מהתוכנית הזאת. כל הכבוד!
אסטרטגיה עסקית
תהיו בטוחים שאגד, המדירה תמונות נשים (ולאחרונה, מטעמי שיוויון, גם תמונות גברים) מהאוטובוסים בירושלים לא חזרה בתשובה. היא פועלת מטעמים כלכליים מובהקים.
הציבור החרדי בבירה, המהווה כשליש מהאוכלוסיה היהודית בה, הוא אחד הצרכנים החשובים של התחבורה הציבורית. ולכן, אגד כאסטרטגיה עסקית, עושה הכל כדי לא לפגוע ברגשותיו, על-מנת לא להפסיד לקוח מגזרי כל כך חשוב, המשלשל כסף רב לקופת החברה ומהווה נתח ניכר מרווחיה. אין מדובר אפוא בכניעה לחרדים.
לתשומת לב האירגונים הפמיניסטיים וכל החרדים לצביונה של התחבורה בעיר.
בריא וטעים
דומה שהעידן החדש בחיינו לא פסח גם על תחום התזונה. אם בעבר חשבו שאוכל בריא הוא לא טעים, ורק המזון עתיר השומן והקַצפת עָרב לחיכֵּנו, הרי כיום התפיסה השתנתה.
והעוגות לא לבד. מגוון המוצרים הרחב המיובאים במיוחד מיפן - הסויה, הטופו וכד', כמו גם שפע הדגנים, הפירות והירקות האקזוטיים, חוללו מהפכה קולינרית בריאה וטעימה במטבח הישראלי. לכך ניתן להוסיף את כל תחליפי הבשר של הסויה בטעם זהה ועיבודי מזון בריאים אחרים.
אין לשכוח כמובן גם את הדגש הרב שניתן לעיצוב המזון הבריא, המגרה אף הוא את בלוטות החיך. מה הפלא שהשינוי הקולינרי התקבל באהבה בצה"ל, בכנסת ובמוסדות ציבור. וּבא לחֵך גואל.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף מישל דוד
במעבר הזהות הקשה שבין היהודי הגלותי וליהודי הישראלי העצמאי, הלאומי, יש לפעמים געגועים למעמד הגלות. רבים בישראל רוצים להיות תחת כנפי הגויים, להישמע להם, להתקבל אצלם. לכן, לא פלא שרואים את השמאל הישראלי, עומד מצד אלו שרוצים שנתקוף "ביחד עם ארה"ב"
איתן קלינסקי
השנאה התירה לעצמה לרגום את החיים כאן, חיי יהודים וערבים, ולכתובתה עלינו לומר אמירה נחרצת, השנאה לא תעבור!!!
שיבולת ברזני
יתושי הנמר האסיאתי האכזריים ממררים את חייהם של ירושלמים רבים ואין מושיע
יוסף פנדריך
נשיא המדינה בישראל הוא תפקיד ייצוגי    הנשיא מייצג את המדינה    הוא מייצג את ערכיה    הוא סמלה האנושי של המדינה    הנשיא הוא המדינה   זוהי התפיסה שמאחורי חוק יסוד נשיא המדינה, וחזר עליה ביהמ"ש העליון
יהודה קונפורטס
המגזר העסקי נעדר הכוונה ופיקוח על היערכותו לתפקוד בשעת חירום    דרוש מבוגר אחראי, "אבא", שינחה מגזר זה כיצד להיערך למצב שבו מערכות ה-IT במשק תמשכנה לפעול בשעת חירום    לתשומת ליבו של אבי דיכטר, השר החדש להגנת העורף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il