X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מדוע נסגר תיק ליברמן - האומנם החטאת וגם שוחררת? איפה הקמפיינים בעד בטיחות בדרכים לילדים? וגם מיהו מאושר? רגע של עברית נכונה ולקינוח: גל עלה על הגל הפרסומי הנכון
▪  ▪  ▪
ליברמן. אות קין לכל החיים? [צילום: פלאש 90]
הגרוע מכל
אם אכן פרשה פלילית תלויה מאחורי ליברמן, והוא ימשיך לכהן כחבר כנסת וכשר, הרי זה גרוע יותר משר שהורשע ושילם את חובו המלא לחברה, דוגמת דרעי

האם על ביצוע עבירות חל חוק ההתיישנות? לפחות כך נראה על-פי סגירת התיק נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן. אז מה אם עברו עשר שנים מאז פתיחת התיק? האם הזמן מסיר את החשדות הפליליים נגדו?
דומה שהדבר חמור במיוחד כאשר מדובר באיש ציבור. הציבור, הבוחר בו, רשאי לדעת אם יש בסיס לחשדות נגדו; ואם הוא אכן מורשע, הוא אינו ראוי לכהן בתפקידו. לא פחות זה צריך להיות עניינו של ליברמן, כאישיות ציבורית, שהמשפט יתנהל נגדו, כדי לנקות את עצמו מכל אשם, בהנחה שהוא חף מפשע. אחרת אות הקין ילווה אותו כל חייו.
אם אכן פרשה פלילית תלויה מאחוריו, והוא ימשיך לכהן כחבר כנסת וכשר, הרי זה גרוע יותר משר שהורשע ושילם את חובו המלא לחברה, דוגמת דרעי. היכן כל חברי הכנסת יפי הנפש, שהתנגדו למועמדותו של דרעי לכנסת? מדוע לא נשמע קולם נגד סגירת התיק של ליברמן?
נכון שיש לטפל גם בבעיה הביורוקרטית של הסחבת המשפטית, אך זה אינו צריך למנוע את העמדתו לדין של ליברמן. די לשחיתות השלטונית!
איפה הקמפיינים?
אם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על ירידה של כ-30 אחוז במספר ההרוגים המבוגרים השנה בתאונות דרכים, לעומת השנה שעברה, הרי לגבי ילדים הנתון הוא הפוך - חלה עלייה של כ-30 אחוז במספר הקורבנות.
נתונים מדאיגים אלה חייבים להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה ובמועצה למניעת תאונות. יש להגביר את הקמפיינים לזהירות בדרכים לילדים. מדובר בקמפיין כפול - לציבור הנהגים שיָשים לב לילדים החוצים את הכביש, שלא תמיד נראים, וקמפיין הסברה לילדים בהלכות זהירות בכבישים. כמו-כן יש להקדיש תוכניות מיוחדות לכך בגנים ובמערכת הלימודים. ייתכן גם שצריך להחזיר תלמידי תיכון למשמרות הבטיחות בדרכים (זה"ב). ראוי להתייחס במלוא החומרה לנושא, כי בנפשנו הדבר.
רגע של עברית
דומני כי בראש ובראשונה ראוי לציין ששגיאות יסוד בלשון העברית בתחום המספרים, ובכלל, הן לא רק נחלת ההמונים. למרבה הצער הן אינן פוסחות גם על שדרנים וכתבים. כך למשל, אחת הטעויות הנפוצות היא לומר אחת-עשרה אחוז, בלשון נקבה, במקום בלשון זכר. וכבר אמרה תורתנו "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי קיר?" אין ספק, על השדרנים לדבר עברית נכונה, ובכך לשמש מודל חיובי לציבור.
יתר על כן, לא סוד הוא שתיקוני לשון הם נושא רגיש. כדי לא לפגוע בדובר עברית שגויה, ועם זאת להעמידו על טעותו, על השומע לשלב בדיבורו הוא את הצורה המתוקנת של המספר, ושל ביטויים שגויים אחרים, וכך בעקיפין העברית התקנית תיקלט ברבים. כמו-כן, ראוי לברך את שר החינוך, גדעון סער, על ההחלטה לתגבר את לימודי הלשון העברית בבתי הספר. ובא ללשוננו גואל.
איזהו מאושר
טולסטוי, כזכור, אמר שכל המשפחות המאושרות הן אותו דבר, ורק המשפחות האומללות שונות כל אחת על-פי דרכה. דומני שמאז אותה אמירה מפורסמת, של הסופר הנודע, זרמו מים רבים בנהרות חיינו ונופצו מיתוסים לא מעטים, שרווחו בדעת הקהל. אחד מהם הוא שהעושר הוא מתכון לאושר, מיתוס שחוזר ומתנפץ על סלעי המציאות.
חז"ל כבר אמרו: "איזהו מאושר השמח בחלקו". מכאן שהאושר הוא תוצר של פנימיוּת האדם, ואיננו תְּלוי נסיבות חיצוניות, פוליטיות, כלכליות או אישיות. האושר תלוי ביחסו הסובייקטיבי של האדם, ובפרשנותו האישית, לנתונים אובייקטיביים. ייתכן אדם בעל-רקע מעולה, אך הוא אומלל נפשית, ולהפך - אדם מאושר למרות גורלו המַר.
לכן אני מפקפקת בתועלת של תעשיית האושר המסחרית, ובעצות ה'אינסטנט' למיניהן, בשיטת ה'עשה ו'לא תעשה' כיצד להיות מאושרים, ומאמינה בעבודה העצמית של האדם על מידת האושר. רק אז הטכניקות השונות, כגון דמיון מודרך, תרגילי הרפיה וכדומה, יכולות להיות כלים מועילים בדרך להקניית האושר.
בעברית כמו בעברית
מעלילותיו של רחוב חולוני קצר, רח' הופיין, שזוכה לשישה איותים שונים.
נכון שרצוי לשמור על אחידוּת הכיתוב של שם רחוב, אולם כל עוד מדובר בגירסאות לגיטימיות או באיותים שונים בעברית או באנגלית (דוגמת הקדמת שם פרטי לשם משפחה ולהפך, השמטת שם פרטי בפרט בשילוט דרכים, או באיותים מקובלים באנגלית ועוד) - אך לא בשגיאות - הדבר הוא בגדר הסָביר.
לעומת זאת, אין לקבל שגיאות בתוכן כמו לגבי תאריך הפטירה של האישיות המונצחת בשם הרחוב. כמו-כן ראוי לשים לב לכתיבה הנכונה של המידרוג המספרי, של שנות חיי האיש, על-פי הוראות האקדמיה ללשון העברית, מימין לשמאל, ולא כפי שרבים נוהגים לכתוב משמאל לימין. בעברית כמו בעברית כבר אמרנו?
שיעור חי
דומני שמהפרסומאי החוזר בתשובה, בני גל, לומדים שאין דבר העומד בפני הרצון, וכי אין לך אדם, כדברי חז"ל, שאין לו שעה. מסבָּל בנמל הוא טיפס בסולם המקצועי והגיע עד הלום. אחרי שהוביל את תחום הפרסום במגזר הדתי והחרדי, והיה החלוץ בתחום זה, הוא שידרג את עצמו לתחום הקואוצ'ינג (אימון אישי), ומוביל כיום את האימון היהודי.
כמו-כן גל הוכיח, כי בניגוד למיתוס שרווח בדעת הקהל, אפשר לעשות פרסום מודרני ומקצועי ביותר, תוך עמידה בקריטריונים הלכתיים. יתרה מכך, הוא הוכיח לא רק שאפשר לשלב פסיכולוגיה ביהדות, אלא שמקורות האימון האישי הנכון מעוגנים בתורה ובפרשנותה הקלאסית והחסידית. מבחינה זאת הוא ראוי לשמש שיעור חי ומודל אישי לרבים אחרים. כל הכבוד!

תאריך:  26/11/2012   |   עודכן:  26/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקול דיבורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את כותבת מבלי להבין את החוק
משפטן  |  26/11/12 14:25
 
- מיהו בור
ציפי לידר  |  28/11/12 07:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
ישראל נותנת תחושה של תקווה לעולם. כסף שנתרם ומוקדש למחקר יוליך לבסוף לגילוי התרופה לסרטן. הקרן לחקר הסרטן בישראל מובילה במתן כספים יקרים אלו
איתמר לוין
אהוד ברק מעדיף לפרוש מרצונו לפני שיתרסק בבחירות. בינתיים, כרגיל אצלו, הוא דואג רק לעצמו ומותיר מאחוריו את יתר חברי סיעתו שאיש לא יחזר אחריהם
אהרון שחר
גדולי האומה ניבטים אלינו מכל עבר כשהם מחייכים אלינו חיוך צנוע ומרומז העטוף בפנים רציניות ומרשימות. למה הם לא מוחקים את החיוך?
רו"ח יפעת שעיה, רו"ח אבי תסאת
הסיוע ניתן לצורך הגדלת מספר עובדים באזורי עדיפות לאומית, בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה, בירושלים ובקרב אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך
יעקב איציקוביץ
מהטרור המדיני, מההתחמשות המחודשת של החמאס ברצועה ומכוונות החיזבאללה בלבנון, ברור שה"טריגר" לסיבוב המלחמתי הבא הוא של "פתיל קצר" ביותר, הוא קרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il