כמדי בוקר, ישבתי לי על המחשב ופתחתי את אתרי החדשות השונים. באחד מהאתרים הללו, ראיתי סקר אשר נעשה ביום שבו הודיעה
ציפי לבני על הקמת המפלגה החדשה שלה.
גרפים של עמודות, מספרים דו-ספרתיים רצים מכל עבר... באותו רגע ממש חזרתי ללימודיי האקדמיים וראיתי איך הקורס בסטטיסטיקה ומתאם פירסון (מדד מתחום הסטטיסטיקה) חולפים לי מול העיניים רחמנא לצלן.
הסקר הזה, הוא אחד מני רבים אשר נערכים בעת הזו. כל פוליטיקאי אשר מכבד את עצמו, מזמין לו סקר אשר בוחן את מצבו ביחס לשאר המתמודדים. כך יוכל לדעת האם לבחור בדרך פעולה כזו או אחרת, מה לומר ועל מה עדיף לוותר.
להגביל את מידת ההשפעה
כיום, השיטות להפצת ועריכת סקר השתנו והן משודרגות יותר מבעבר. עולם הסקרים יודע גם הוא להשתמש ולנצל בצורה נבונה את העולם האינטרנטי. וכך, חוץ ממכוני המחקר אשר עורכים סקרים טלפוניים בעזרת מוקדנים, קמו להן מספר חברות אשר מציעות לאנשים לענות על הסקרים בזמנם החופשי ואף לקבל תגמול על כך.
הסקרים חשובים ויכולים לתת לנו אינדיקציה באשר למצב הגושים והמפלגות, אך צריך לזכור שהם נכונים תמיד לאותו רגע נתון שבו הם נערכים. בעולם פוליטי כה דינאמי, מה שנכון עכשיו, לא יהיה נכון אולי בעוד כמה שעות.
על כן, גם מידת השפעתם צריכה להיות מוגבלת ובלתי מזיקה. כל עוד נדע להתייחס אליהם בצורה ביקורתית, נוכל לראות בהם עוד גורם אשר יוכל לעצב את החלטתנו ביום הבחירות.