X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירות קרבות ובאות, ואיתן סקרים רבים אשר מנבאים את תוצאות הבחירות. הם הפכו לכלי משמעותי לפוליטיקאים וליועצים פוליטיים. עד כמה אנחנו זקוקים להם באמת ומה צריכה להיות השפעתם עלינו?
▪  ▪  ▪
הסקרים - נכונים לזמנם בלבד [צילום: פלאש 90]
הפריימריז חיזקו את הליכוד-ביתנו
איציק וולף
סקר 'הארץ' מנבא למפלגת התנועה בראשות לבני 7 מנדטים בלבד * יש עתיד והעבודה נחלשות ב-5 מנדטים כל אחת * קדימה מתרסקת ל-2 מנדטים ורשימת הליכוד-ביתנו מתחזקת בארבעה
לרשימה המלאה

כמדי בוקר, ישבתי לי על המחשב ופתחתי את אתרי החדשות השונים. באחד מהאתרים הללו, ראיתי סקר אשר נעשה ביום שבו הודיעה ציפי לבני על הקמת המפלגה החדשה שלה.
גרפים של עמודות, מספרים דו-ספרתיים רצים מכל עבר... באותו רגע ממש חזרתי ללימודיי האקדמיים וראיתי איך הקורס בסטטיסטיקה ומתאם פירסון (מדד מתחום הסטטיסטיקה) חולפים לי מול העיניים רחמנא לצלן.
הסקר הזה, הוא אחד מני רבים אשר נערכים בעת הזו. כל פוליטיקאי אשר מכבד את עצמו, מזמין לו סקר אשר בוחן את מצבו ביחס לשאר המתמודדים. כך יוכל לדעת האם לבחור בדרך פעולה כזו או אחרת, מה לומר ועל מה עדיף לוותר.
להגביל את מידת ההשפעה
כיום, השיטות להפצת ועריכת סקר השתנו והן משודרגות יותר מבעבר. עולם הסקרים יודע גם הוא להשתמש ולנצל בצורה נבונה את העולם האינטרנטי. וכך, חוץ ממכוני המחקר אשר עורכים סקרים טלפוניים בעזרת מוקדנים, קמו להן מספר חברות אשר מציעות לאנשים לענות על הסקרים בזמנם החופשי ואף לקבל תגמול על כך.
הסקרים חשובים ויכולים לתת לנו אינדיקציה באשר למצב הגושים והמפלגות, אך צריך לזכור שהם נכונים תמיד לאותו רגע נתון שבו הם נערכים. בעולם פוליטי כה דינאמי, מה שנכון עכשיו, לא יהיה נכון אולי בעוד כמה שעות.
על כן, גם מידת השפעתם צריכה להיות מוגבלת ובלתי מזיקה. כל עוד נדע להתייחס אליהם בצורה ביקורתית, נוכל לראות בהם עוד גורם אשר יוכל לעצב את החלטתנו ביום הבחירות.

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
נפתלי גוטמן
התקלות בבחירות הממוחשבות בליכוד בדומה לאלו שהתרחשו לפני ארבע שנים כנראה סותמות את הגולל על בחירות כלליות ממוחשבות בישראל, לפחות בעתיד הקרוב
שולמית קיסרי
מערכת הבחירות הנוכחית המתנהלת מולנו זהה בדיוק לביטוי באידיש: "כמו הצרות שלי". מחזה דוחה של "דמוקרטיה במיטבה" בסגנון ישראלי
אליקים העצני
בין ה-29 בנובמבר ל-22 בינואר יש כמעט חודשיים, שבהם הצמד נתניהו-ליברמן לא יוכל להתחמק מלהגיב על הצעד החצוף והמתגרה של אבו-מאזן. בתום שלושת השבועות האלה מתקיימות הבחירות הכלליות בישראל, שבהן האזרח הוא הריבון, והוא שישפוט את המבקשים את קולו על מעשיהם ומחדליהם בשעת מבחן עליונה זאת
נרי אבנרי
מבחינת העתיד, מופז הוא הכי לשעבר שיש. אחרי שהשקיע והימר על הסיסמה "ביבי יסבך אותנו", הוא מתנפל עליו בגלל שלא סיבך אותנו. דומה שמופז נעול על מטרה מוזרה: שבירת שיאי הפתטיות של עצמו    הלכתי לארכיון...
אבנר אביב
"באתי להילחם על ישראל, הביטחון והשלום" (ציפי לבני)    "על ראש ממשלה להיות בעל ניסיון וידע צבאי וביטחוני" (שאול מופז בקמפיין נגד לבני)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il