X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מ-2000 עד 2010, עזבו את הצפון 88,000 צעירים למדינת תל אביב מאזור חיוג 04 אני מאמין לקיסינג'ר שלא נגיע ליום העצמאות השמונים אם נמשיך ככה נהי בעקבות סגירת כיתן דימונה
▪  ▪  ▪
מרכז הפיתוח של אינטל ומת"מ בחיפה
אישורי בנייה בתוך חודש
אני מבטיח אישורי בנייה בתוך חודש. הקמנו בעירייה ארכיון וקבלת קהל באינטרנט. 27 שקלים והכל שלך

הסיבה שאנו מדברים על מדינת תל אביב היא סיבה מאוד פרוזאית. למגזר העסקי, המילה רגולציה יכולה להישמע נוראית, שכן גם אני הגעתי מהמגזר העסקי והמילה הזו טומנת בחובה שינויים רבים. עם זאת, במובנים הציוניים, זה שהמדינה הזדכתה על המילה רגולציה מביאה אותנו לעברי פי פחת. כולנו זוכרים את הסיפור המפורסם על שר האוצר ספיר ועל פולק איש העסקים שתחמנו אחד את השני על-מנת להקים את מפעל פולגת בקריית גת.
כל האתוס הציוני מדבר על ביזור ופיזור משאבים ואמצעי ייצור אבל אנו לחלוטין נסוגים ממנו. המדינה כיום מתבססת על מרכז אחד. אין חיה כזו בעולם ואי-אפשר להבטיח קיום נצחי על מדינה שמתבססת על מרכז אחד. הממשלה הזו אומנם עשתה צעד טוב עם מעבר חלק ניכר מצה"ל לדרום אך יותר מזה מרכז התקשוב הצה"לי יעבור גם הוא ומה שיקרה בבאר שבע עקב כך הוא חזונו הלכה למעשה, של בן-גוריון. עם זאת, לגבי הצפון עדיין הפעילות היא אפסית. נאדה.
ניקח את סגירת כיתן. הנהי הזה שיוצא מדימונה הוא הסימפטום המובהק ביותר למהלכים אלה. לא סתם הנרי קיסינג'ר, אוהד גדול שלנו, אמר שאנו לא מגיעים ליום העצמאות השמונים אם נמשיך ככה.
מ-2000 עד 2010, עזבו את הצפון 88,000 צעירים למדינת תל אביב מאזור חיוג 04. רק כדי לסבר את האוזן, גודלה של רעננה הוא 77,000 איש. בתוך כמה שנים, תוך כדי בזיזת כלל המוחות המוכשרים בניהול וייזום תהפוך מדינת תל אביב לאזור הצפוף בעולם! יותר מהונג קונג. אנו נישא בתוצאות.
אז מה עושים? כותבים עוד טור דעה? שולחים עוד מכתב כועס לשר הביטחון על כך שמעולם לא מצאתי ולו סיבה אחת להימצאות גלי צה"ל ביפו?
לוקחים את העניינים לידיים
בהיעדר ממשל לוקחים את העניינים לידיים. אנו פחות פאסימיים מהכלכלה המצטיירת. העיר חיפה מגלגלת בשנים האחרונות 4 מיליארד שקל מהשקעות. אנו מפתחים בכמה כיוונים שונים עקב המציאות הקשה. אנו מפתחים למשל את העיר התחתית דרך מרכזי אקדמיה. אנו מקימים אוניברסיטאות במחסנים נטושים, ומעונות סטודנטים ב-800 שקל כולל אינטרנט חופשי במשרדי ממשלה נטושים גם הם. בחיפה תמיד האמנו שננצח לא על-ידי צבא אלא על-ידי המוח. במבצע האחרון בעזה ראינו את זה בצורה הטובה ביותר.
אנו העיר הקטנה ביותר בעולם, עם כמות פרסי הנובל במדעים הגדולה ביותר. אנו יוצרים חידוש עירוני על-ידי השכלה גבוהה. זהו הפרויקט היחידי מסוגו בעולם, שכן כל עיר ותיקה עושה חידוש עירוני, אך לא דרך השכלה גבוהה. חיפה היא היחידה שיש לה עיר תחתית מבין ערי ישראל. קיבלתי את העיר התחתית ב-2003, כעזובת פשע ואלימות עם מיליון מטר מסחר ריק. רק תבינו מה קרה בגלל ריכוז המדינה בכמה רחובות במרכז. היום, כל העיר התחתית הופכת לקמפוס אוניברסיטאי.
כיום יש חמש מסגרות אוניברסיטאיות וכ-6,000 סטודנטים. מה שלא עושה הרגולציה, עושה האיי-קיו. המטרה היא 65,000 סטודנטים בעיר. כיום יש לנו 40,000. כבר אוניברסיטת ברנדס והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור הביעו עניין לפתוח סניפים בחיפה.
כיוון נוסף הינו פיתוח היי-טק. מתחם מת"מ הייתה ההפרטה הראשונה והיחידה של תאגיד עירוני בהיסטוריה של חיפה. ביחד עם חברת גב-ים נוצר מרכז ההיי-טק המרשים בישראל. ממולו בימים אלה מוקם פארק מדעי חיים והרפואה, שם אנו בחיפה מאמינים שנמצאת הבשורה הבאה לעולם ובכלל על התעשיה הזו מניבה לחיפה שווי שוק חצי מיליארד דולר.
כיוון נוסף הוא התיירות. כיום, נבנים בחיפה 40 מלונות חדשים. זה הוא מספר חסר תקדים במונחים ישראלים. הדבר הזה הוביל לכך שאמנם ירושלים היא העיר הכי יפה בעולם אך אין ספק שחיפה היא היפה בישראל. הוקמה לשכת כנסים - שהביאה כ-4,000 כינוסים והשפיעה על תפוסת בתי המלון בצורה ניכרת ואפילו השוק טורקי המעופש הפך למרכז הסעדה ותיירות מהיפים שהארץ הולכת לראות.
למה אני מספר? קודם כל כדי להשוויץ וגם על-מנת לחשוב על כיווני השקעה. אני מבטיח אישורי בנייה בתוך חודש. הקמנו בעירייה ארכיון וקבלת קהל באינטרנט. 27 שקלים והכל שלך. תיקי בניין עיר - הכל ברשת. הכל על-פי קצובות זמן. אישורי בנייה בתוך חודש ועל כך תנופת בנייה היא קלה בעשרות מונים ממקבילותינו במדינה.
תחשבו צפון. הוא יפה מאוד. אם לא נחשוב צפון. הוא לא יהיה שלנו.

הכותב הוא ראש עיריית חיפה. הדברים נכתבו בכינוס כלכלי שנתי לתאגידים PWC ISRAEL ופורום CFO
תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחשבו צפון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד לקיסנג'ר שרק בגלל יהודוני
קורןנאוה טבריה  |  11/12/12 05:41
2
קיסנג'ר בתגובה:"אני מתכוון להב
קורןנאוה טבריה  |  11/12/12 05:48
3
יש לי כמה השגות
חיפאי  |  11/12/12 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
אני באמת לא מבין מאין יש ל"שרי החינוך" החילוניים את החוצפה לבוא ממערכת חינוכית רקובה, לדרוש ולהכריח ממש את מערכת החינוך התורתית הבריאה והמוצקה לאמץ את הערכים הקלוקלים שמביאים באופן יומיומי "נכות נפשית" וכו' למאות אלפי אומללים?!
עו"ד יניב כהנוביץ
האם הסכם פשרה שנחתם בין המשיבה לשכן מחייב את המערערים זאת למרות שלא היו צד להסכם ולמרות שהסכם הפשרה לא נרשם כהסכם שיתוף ואף לא נרשמה הערת אזהרה לגביו?
יחיאל אמיתי
האיסלאם הפונדמנטליסטי שונא את הנוצרים ואת היהודים באותה מידה, אולם מדינות אירופה, ברוב תמימותן או אולי ברוב טיפשותן, עוצמות את עיניהן ומעניקות ליותר ויותר מוסלמים אזרחות במדינותיהן
דן אלון
אין שמאל, אין ימין ובטח שאין מרכז. אין חרדים, אין חילונים, אין ספרדים, אין אשכנזים, אין כלום - יש רק פראיירים! 100 מנדטים של פראיירים! ובניגוד לאימרה הידועה, הפראיירים כן מתים. פשוט, בדרך אל מותם הם ממשיכים להיות פראיירים
אלישע פורת
משום מה, תמיד כשאני נזכר בשכר סופרים, אני נזכר בבנימין טנא, בנדיבותו, באקדח החלומות שלי שנדחתה קנייתו לשנים רבות, ובחנות 'משכית' בתל אביב. ולפעמים אני חושב לעצמי, שגם שכר הסופרים הראשון שלי ראוי לסיפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il