X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מימין לשמאל: ג'ון ברנן, ברק אובמה וצ'אק הייגל [צילום: AP]
מינויי אובמה ל-CIA ולפנטגון - פגיעה בארה"ב
תפישת עולמם של ברנן והייגל מקובלת על הנשיא אובמה, אך מייצגת מיעוט של הציבור האמריקני, בכל הקשור לסוגיות ביטחוניות קריטיות. הדבר אינו מבשר טובות ליציבות העולם ולביטחון הלאומי של ארה"ב והדמוקרטיות המערביות
רן דגוני
שר ההגנה הבא של אובמה - עוין לישראל

ריבלין: מינוי הייגל ישנה המאזן האסטרטגי העולמי
איציק וולף
יו"ר הכנסת מעריך כי תפיסותיו של שר ההגנה האמריקני המיועד הבא צפויות לשנות את עמדותיה האסטרטגיות של ארצות הברית וממילא להשפיע על המאזן האסטרטגי העולמי ועל ישראל * "לא ניתן לנתק את ביטחון ארה"ב מיציבות במזרח התיכון"
לרשימה המלאה

הצבעת הסנאט על מועמדי אובמה לראשות ה-CIA (ג'ון ברנן) ומשרד ההגנה (צ'אק הייגל) תעצב את תדמית ההרתעה של ארה"ב, רמת היציבות הגלובלית, המלחמה בטרור האיסלאמי והנחישות למנוע מאירן יכולת גרעינית.
ג'ון ברנן, יועצו של אובמה ללוחמה בטרור, ביטא את עמדתו כלפי אירן במהדורת יולי 2008 של ה-The Annals of the American Academy of Political and Social Science: "הפסקת התעמולה האנטי-אירנית, ששירתה אינטרס פנים-אמריקני קצר-טווח אך פגעה באינטרסים אסטרטגיים ארוכי-טווח, הוא צעד קריטי לשיפור יחסי ארה"ב-אירן".
ברנן תמך ב-2007 בדוח המודיעין האמריקני שטען כי אירן הפסיקה את הפיתוח הגרעיני מאז 2003. הוא טען שהדרך היחידה למנוע את התגרענות אירן היא דיפלומטיה, והטיח ביקורת בלחץ שהפעיל הנשיא בוש על אירן.
באוגוסט 2009 הוא פרש את משנתו על הלוחמה בטרור בהרצאה ב"מרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים", "A New Approach to Safeguarding Americans": "הנשיא אובמה אינו מתייחס [למלחמה בטרור האיסלאמי] כמלחמה בטרור מכיוון שטרור הוא רק טקטיקה... הנשיא אינו רואה בכך מלחמה גלובלית כדי לא ליצור את הרושם שארה"ב נלחמת נגד העולם... הנשיא אינו רואה בכך מלחמה בג'יהאדיסטים, מכיוון שג'יהאד הוא תהליך טיהור לקראת מלחמה למען יעד מוסרי...".
הערפול/בלבול רעיוני של ברנן בכל הקשור לטרור האיסלאמי, וההצגה המטעה של הג'יהאד והתעלמותו מדומיננטיות החינוך לשנאה במזרח התיכון המוסלמי - תורמים לערפול/בלבול מבצעי בלוחמה בטרור האיסלאמי.
ברנן, הייגל ויחסם לאירן
בתחילת כהונתו השנייה של קלינטון, בלם הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד שלבי את כוונת הנשיא למנות את יועצו לביטחון לאומי, טוני לייק, לראשות ה-CIA. הוא הפעיל את נשק ה-Hold היות שראה בלייק אידיאולוג ולא איש ניהול וביצוע כנדרש ב-CIA. כל סנאטור יכול להפעיל את ה-Hold כדי למנוע דיון במינוי נשיאותי, ודרושים 60 סנאטורים כדי להתחיל בדיון.
לפי מאמר מערכת של ה"וושינגטון פוסט" הליברלי, ברנן והייגל מתייחסים לאירן באופן דומה: "עמדות הייגל בנושאים קריטיים כגון תקציב הביטחון ואירן הן שמאלה מהנשיא, ומציבים אותו בשוליים של הסנאט... הוא התנגד להטלת סנקציות על אירן, ואפילו על 'משמרות המהפכה' שתקפו את הכוח האמריקני בעירק. הייגל טען שמו"מ ישיר, ולא סנקציות, היא הדרך לשינוי מדיניות אירן".
תמיכה בחאפז ובבשאר אסד
הייגל רואה בעניין הפלשתיני את לב זעזועי המזרח התיכון, הטרור האיסלאמי האנטי-אמריקני ובבת-עין של מנהיגי ערב. הוא מתעלם מהתפרצות "החורף הערבי" הסוער שאינו קשור כלל לעניין הפלשתיני וממחיש את משקלו המשני בזירה הבין-ערבית.
הסנאטור הייגל היה - יחד עם הסנאטור קארי המיועד לתפקיד מזכיר המדינה - אחד מהסנאטורים הבודדים שתמכו בחאפז ובבשאר אסד. באוקטובר 2009 אמר הייגל: "אני מאמין שקיימת אפשרות לשינוי בחשיבה האסטרטגית של אסד... אם נצליח לשכנע את דמשק לשנות את עמדותיה כלפי אירן, חיזבאללה, חמאס וארגונים פלשתינים קיצוניים, נחדיר קידמה למזרח התיכון. סוריה שואפת לנהל מו"מ ברמות הגבוהות ביותר, והכל נתון למו"מ... הסכם השלום הבא יהיה בין ישראל לסוריה".
כיו"ר "המועצה האטלנטית" מטפח הייגל את התפישה שהאו"ם - המהווה זירה עוינת לארה"ב - הוא הציר המרכזי בעיצוב יחסים בינלאומיים. הוא אינו מכיר בייחודיות אמריקנית בזירה הבינלאומית ומאמין בעליונות האופציה הרב-לאומית על פני אופציית הפעולה העצמאית החד-צדדית של ארה"ב (למשל, נגד אירן).
תפישת העולם של ברנן והייגל מקובלת על הנשיא אובמה, אך מייצגת מיעוט של הציבור האמריקני, בכל הקשור לסוגיות ביטחוניות קריטיות. הדבר אינו מבשר טובות ליציבות העולם ולביטחון הלאומי של ארה"ב והדמוקרטיות המערביות, ומחייב את ישראל לשנס מותניים ולהעמיק את דו-השיח עם שני בתי הקונגרס - מבצר אהדה שיטתי לישראל.

תאריך:  09/01/2013   |   עודכן:  09/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מינויי אובמה ל-CIA ולפנטגון - פגיעה בארה"ב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נשיא מוסלמי ושני אנטי-יהודים..
ירון זכאי 1  |  9/01/13 18:15
2
ברנן והייגל מייצגים את השקפת
חשדנית  |  9/01/13 20:08
 
- מתי קיסינג'ר אמר את זה?
אהוד פרלסמן  |  11/01/13 02:38
3
זה הכל חיוני עבור האביב הערבי ל"ת
אסד הרע במיעוטו  |  9/01/13 22:50
4
המענה למוסלמים והאנטישמים הוא:
יום הדין  |  10/01/13 14:31
 
- להעביר לפורום בדיחות...
חשדנית  |  10/01/13 21:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
ביצועי ומחדלי ממשלות הליכוד, מוכיחים שאין שחר לסיסמה הירחמיאלית 'דתי לאומי מצביע ליכוד'    בעוד ימים ספורים נצטרך להכריע בין ממשלת נתניהו-רמון או נתניהו-בנט
אברהם שרון
הגשם שפוקק כבישים ראשיים בארץ הוא פסק זמן שכופה עלינו, התקועים בפקקים, להיכנע לעליונתם המוחצת של איתני הטבע לפני שנשוב לחרף נפשותינו בתנועה הזורמת בהם
יבגני פטישמן
עלה ירוק - הרשימה הליברלית כבחירה השפויה בבחירות הקרובות: פנייה לאזרחים המגדירים את עצמם כימין קלאסי - מדינית וכלכלית
נסים גבאי
נניח שנישאר חשופים בעולם ללא ראש ממשלה, לא חלש, לא חזק, ואפילו לא... נתניהו. מה יקרה לנו אז? האמת, שום דבר מיוחד
שי דנות
מוטת השליטה שלו בכנסת תיחלש. גם אם אפקט העמדת ליברמן לדין לא יוריד את מספר המנדטים של מפלגת נתניהו-ליברמן לפחות מ-30 מנדטים, הרשעתו הצפויה תקטין את מחויבותם של הח"כים מישראל ביתנו לליברמן ובוודאי גם לנתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il