X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו. נואם מעולה [צילום: AP]
בנט. נתניהו צעיר [צילום: פלאש 90]
יחימוביץ'. מראה שתלטני [צילום: פלאש 90]
לפיד. דגל היופי [צילום: פלאש 90]
אף אחד אינו קורא מצעים של מפלגות. הבוחרים - אינם מאמינים. הנבחרים - אינם מתכוונים לקיים. אז מה משכנע? מראה המועמד, כפי שהוא נראה בטלוויזיה
▪  ▪  ▪
בנימין אחר
סיפר לי כתב לענייני מפלגות, איש עתיר ניסיון בתחום הפוליטי: "בנימין נתניהו לחוץ, היסטרי, נרגש. אבל כאשר נדלקים זרקורי הטלוויזיה, פתאום יש אדם אחר: שקט, רגוע, מסביר בקול עמוק. זה מה שאתם, הצופים, רואים"

עוד יומיים לבחירות. להטוטני הפרסום עושים את התרגילים החביבים עליהם כדי להניע אותנו להכניס את הפתק ה"נכון" ולי היה זמן לחשוב מה באמת מניע אותנו לבחור ב"אדם הנכון"...
את תוצאות המחקר שלי, אביא כאן. לא, אין זה מדגם סטטיסטי וסקר שערכו בעלי מקצוע. זאת תובנה שלי, תוצאת שיחות עם ידידים בבתי קפה. לא מחקר מדעי ולא מסקנות מייצגות. אבל, נראה לי, שפיצחתי את הגנום של הבוחר. לא רק הישראלי. גם האמריקני משמש לי דוגמה טובה.
ובכן, המסקנה שלי: אנחנו בוחרים את מלכת היופי. לא חושבים על כך שהנבחרת שלנו תנהל לנו את המדינה ואת החיים.
אגב, למה אין בחירת "מלך היופי"?
מצטלמים מצוין
עוררה אותי למחשבה, בין היתר, תוכנית "המקור" ששודרה בערוץ 10 ובה התראיינו פרסומאים/יחצ"נים (הם מעדיפים שנקרא להם "יועצי תקשורת". זה נשמע מכובד יותר) שעסקו בעבר בהרצת מועמדים לכנסת וגילו טפח מן הטריקים שבהם השלו את הבוחרים.
אתחיל בסיפור שהגיע דווקא מאמריקה. רונלד רייגן, שחקן הוליוודי מזדקן מסוג ב' שהתמודד בבחירות. יועציו חשבו שצריך להציג את הקשיש הזה כבעל מרץ צעיר. לכן הורו לו לעלות בריצה קלה על בימות ההסברה שלו, וכדי להקל עליו בנו בכל בימה שתי מדרגות נמוכות במיוחד, שעליהן היה מדלג בקלילות. זה הצטלם מצוין.
נזכרתי בטריק האמריקני, כאשר ראיתי ב"המקור" את שר האוצר יורם ארידור מצולם כשהוא הולך בשוק, נעצר ליד דוכן חצילים, מתכופף ומרים חציל שנשמט. איזה יופי של שר אוצר עממי, שאיכפת לו מחציל שנפל. רק מה, הפרסומאי הניח את החציל מבעוד מועד על הרצפה והורה לשר "לגלות" את האבידה ולהשיב את הירק לדוכנו. זה היה פרסומאי אמריקני, שהובא לארץ. היה זה חידוש גדול.
מאז המשכנו ללכת בעקבות האמריקנים - לאו-דווקא בתחומים הטובים שלהם - ואנחנו מייבאים מהם את תורת השיווק וכמו חציל יפה, אנחנו בוחרים מועמד יפה.
נתניהו משכנע
אף אחד אינו קורא מצעים של מפלגות. הבוחרים - אינם מאמינים. הנבחרים - אינם מתכוונים לקיים. אז מה משכנע? מראה המועמד, כפי שהוא נראה בטלוויזיה.
אתחיל בראש הממשלה, בנימין נתניהו. איש שיודע להסביר, יודע לנאום, מצליח לשכנע. כל הפרשנים (הרשעים) יכולים למצוא בו דופי, אבל זה לא עובר את סף התודעה של הבוחר. כך, סיפר לי כתב לענייני מפלגות, איש עתיר ניסיון בתחום הפוליטי: "בנימין נתניהו לחוץ, היסטרי, נרגש. אבל כאשר נדלקים זרקורי הטלוויזיה, פתאום יש אדם אחר: שקט, רגוע, מסביר בקול עמוק. זה מה שאתם, הצופים, רואים".
להמחיש את הצורך בנראות, אזכיר את האירוע שפורסם לפני חודשים אחדים. נתניהו הלך במסדרונות הכנסת ועישן סיגר. לפתע הגיח מולו כתב גלי צה"ל. ביבי מיד הוציא את הסיגר הבוער מפיו והסתיר אותו בכיס החולצה. הכתב הנדהם ראה את הכיס מעלה עשן...
הפתעת בנט
הפתעת הבחירות הוא נפתלי בנט. איש צעיר, שהגיע, לכאורה, משום מקום. לא היה בתודעה הציבורית והעלה את המפד"ל הנעלמת למקום שלישי בסקרים. נפתלי בנט מופיע מצוין, מדבר בשטף, נראה טוב ואומר דברים משכנעים. יש פרשנים, שרואים אותו כתאומו של בנימין נתניהו, רק צעיר יותר.
הבוחרים מסתכלים, מלקקים את השפתיים ויש אומרים "אני מתלבט בין נפתלי בנט ויאיר לפיד". אלה, כמובן, אינם שואלים מה המצע של הבית היהודי ומי ברשימה של נפתלי בנט. אילו שאלו, לא היו מתלבטים.
יחימוביץ' שולטת
יש גם שלי יחימוביץ', האישה שקפצה בן-לילה מן הטלוויזיה אל הכנסת. האם הבוחרים מתייחסים למצע החברתי-כלכלי שלה? לפי סקר בתי הקפה שלי, לא! לא שמעתי איש מתייחס לעובדה שהרימה מפלגה גוססת למקום שני בסקרים. זה לא הנושא. חשוב, שהיא נראית שתלטנית. "לא אצביע בשבילה. היא לא נראית סימפטית לי", הייתה תגובה ששמעתי וחזרה על עצמה עוד ועוד.
לפיד המראה
אי-אפשר לסיים סקר קצרצר זה בלי להתייחס לכוכב הטלוויזיה, יאיר לפיד. כאשר החל במסע הבחירות לכנסת לפני כשנה, הכחיש שזו מטרתו. עמיתיו מאמצעי התקשורת השונים התנפלו על האיש שמנצל את במת הטלוויזיה שלו כאמצעי בחירות. אמרתי, וחזרתי ואמרתי, שכל מועמד מציג את יתרונותיו. מי שיפה - מתהדר במראהו. מי שיש לו ניסיון ציבורי - מציג אותו, ומי שיש לו כסף - משתמש בו. תמהתי על המבקרים, שרצו "תקופת צינון", כדי שהציבור ישכח את המגיש הפופולרי מן הטלוויזיה.
היום, כשיאיר לפיד מציג מפלגה פופולרית (בסקרים), הרי הוא מאשר, קודם כל, את דעתי שמראהו הוא הדגל. תשאלו את תומכי יש עתיד, מה מצע המפלגה - ישיבו בגמגום עמוק. לא המצע חשוב. המראה חשוב!
הבוחר והבחירה
כאשר נערכת תחרות יופי, מסתכלים על היופי. אף אחד לא מצפה ממלכת היופי להיות שרת חוץ, גם אם היא נוסעת בעולם ומופיעה בתחרויות אופנה. עובדה, שר החוץ שלנו איננו זוכה לפופולריות בגלל מראהו. זה לא נותן לו שיעורי הצלחה גבוהים במילוי תפקידו.
לנו, הבוחרים, זה כנראה לא כל כך חשוב. אנחנו בוחרים מלכת יופי ומתפלאים שאנחנו מקבלים שר חוץ כזה.
הו-הא מי זה בא... ראש הממשלה הבא. חבל.

תאריך:  20/01/2013   |   עודכן:  20/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ד"ר איתן לסרי
חולשתה של מערכת הבחירות לכנסת ה-19 מתבטאת בעיקר באחוז גבוה מאוד של קולות צפים יותר מבעבר. מערכת הבחירות הנוכחית על קמפיין התשדירים שבה משעממת. ההוכחה - אחוז גבוה מהרגיל מתלבט, ו"יושב על הגדר" מספר ימים לפני יום הבחירות. אסור שאותם מתלבטים לא יממשו את זכותם להצביע ומוטב שיתמקדו בנציגים מקרב מפלגות המזדהים איתם אישית
שולמית קיסרי
שקר הוא דבר טבעי לפוליטיקאי, אבל אצל בנימין נתניהו הוא סגנון השלטון ומהות אישיותו. אחד השקרים הגרועים ביותר שלו הוא השקר על מצבנו הכלכלי ה"מזהיר". גם בבחירות אלו נמשיך להאמין לשקריו?
דרור אידר
בוחרים יקרים, שבעי אוסלו וההינתקות, המתפוצצים בכל ערב מול המונוליתיות הפוליטית הברורה במסווה של חדשות: צאו והצביעו למחנה הנכון
משה שפריר
נרי אבנרי
היא מספרת לנו שזאת הפעם הראשונה שהנושאים החברתיים עומדים בראש סדר היום של הבחירות. בזכותה כמובן. שקר! הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il