X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוץ משלי יחימוביץ' הדוברת אמת כאשר היא אומרת "נלך לאופוזיציה" מגובה על-ידי כל נבחרי מפלגתה המאוכזבים, כל האחרים שמכריזים "אין בעיה, נלך לאופוזיציה" משקרים
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. היחידה שבאמת תעמוד בדיבורה ותלך לאופוזיציה [צילום: פלאש 90]

יש הרבה נבחרים חדשים בכנסת ה-19. מנהיגי מפלגות חדשות וחברי כנסת בתוליים. חסרי הניסיון והוותיקים, כולם גם יחד משמיעים טיעונים שונים, חסרי מקוריות, כדי לנסות ולהשיג את מבוקשם בדיוק לפי מה שדמיינו לעצמם לפני שנבחרו. האופנה הרווחת בימים אלה היא משפט המפתח - "אין בעיה, נלך לאופוזיציה".
בעבר, הכרנו את הפזמון הזה מפיה של ציפי לבני מלכת האופוזיציה בכנסת ה-18, שאיימה ואף הלכה לאופוזיציה, ואתם מכירים את ההמשך... היום זהו יאיר לפיד שמשמיע את הפזמון הזה לחרדת מצביעיו הנלהבים המתכווצים באימה.
נפתלי בנט הציף את המדינה בשלטי תעמולה לפני הבחירות שהראו אותו ואת נתניהו כתף אל כתף. כרגע לא ברור מה המצב בכתפיים. ביבי הכריז בהפתעה מרגשת: אחת ממטרותיי - "שלום עם הפלשתינים" ושלי יחימוביץ' סגרה עניין: "אנחנו הולכים לאופוזיציה".

שיח סוחרים
לבני. תומכיה לא למדו לקח [SODAVIDEO]

7 מנדטים תמימים
חישבו על כל אלה שזרקו לקלפי את הפתק "קדימה" לפני ארבע שנים וקיבלו כלום. 27 נבחרים ישבו באופוזיציה, חלקם ניסו כמיטב יכולתם להשפיע ורובם שתקו כדגים, כולל המנהיגה. שבעת המנדטים שקיבלה ציפי לבני בבחירות האחרונות נראים לי כשייכים לאנשים תמימים שלא לומדים דבר וחצי דבר מהחיים

להוציא את שלי יחימוביץ' הדוברת אמת כאשר היא אומרת "נלך לאופוזיציה" מגובה על-ידי כל נבחרי מפלגתה - המאוכזבים - שמעדיפים באופן אלגנטי להפגין דעה אחידה ונאמנות הדדית - כל האחרים משקרים.
ביבי מעולם לא הצהיר לפני הבחירות האחרונות כי ילך לשיחות שלום. שלום זה לא משהו שהליכוד חרת על דגלו, לא משהו שסימנים לקיומו נראו במשך ארבע השנים שחלפו. שום שלום ושום שיחות. ביבי אומנם הכריז לפני ארבע שנים על "שתי מדינות לשני עמים", אבל המציאות הוכיחה לכל אזרח ישראלי או אזרח אחר בעולם שהוא "רק אמר".
במקביל - לפיד, בנט, שס (וגם שלי יחימוביץ') לא ביקשו את קולות אזרחי ישראל עם הכרזה "נלך לאופוזיציה". כבר היה לנו את מקרה ציפי לבני, פוליטיקאית שטעתה טעות עצובה כאשר בחרה ללכת לאופוזיציה עם לא פחות מ-27 נבחרים. חישבו על כל אלה שזרקו לקלפי את הפתק קדימה לפני ארבע שנים וקיבלו כלום. 27 נבחרים ישבו באופוזיציה, חלקם ניסו כמיטב יכולתם להשפיע ורובם שתקו כדגים, כולל המנהיגה. שבעת המנדטים שקיבלה ציפי לבני בבחירות האחרונות נראים לי כשייכים לאנשים תמימים שלא לומדים דבר וחצי דבר מהחיים.

למה מצביעים?

להצביע עבור המועמד או המועמדת שלך בקלפי רוצה להגיד: "אני רוצה שתילחמו בשבילי, שתשיגו לי חיים טובים וערכיים, תשמרו על זכויותיי, ביטחוני, עתידי ורמת החיים הראויה לי כאזרח ישראל והעולם במאה ה-21".
בדרך כלל מעוניין הבוחר שנציגו יהיה בצד הפעיל של השלטון, שתקופת חיי הכנסת אחרי בחירות חדשות תצטיין בהישגים, שינויים לטובה וכולי. אלה שהצביעו עבור בנט, לפיד, שס וישראל ביתנו, מעוניינים לראות את נציגיהם עובדים קשה לטובת האזרח והמדינה, ולא עובדים קשה באופוזיציה. לכן ההודעות של הנבחרים השונים כי "ישבו באופוזיציה", הן שיח סוחרים בשוק בסגנון "לי זה עלה יותר".

אחדות העם

גם משפט זה מוצא מן הנפטלין בכל הזדמנות בה מפלגה או אישיות פוליטית כלשהי רוצים להשיג נקודות. שס אוהבת את המשפט הזה, ואריה דרעי, האיש עם ההיסטוריה הארוכה של שתיקה בבית המשפט, מר "הוא זכאי", אוהב להשתמש בטיעון המחץ הזה בכל הזדמנות. משהו כמו "אם שס לא תהיה בממשלה (ועוד וריאציות), זה יגרום לקרע בעם".
34 המפלגות שהתחרו על מקומות בכנסת של 120 חברים הציגו לפנינו את ה"אחדות בעם". עם ישראל מצטיין בהרבה תכונות מרשימות שהאחדות ואיחוי הקרעים הם לא חלק מהן.

הממשלה שתהיה

כך אנחנו נידונים אחרי שהתלבטנו, ורצינו לא להצביע בכלל, והתרצינו והתעמקנו והצבענו, להמתין לממשלה החדשה והבלתי ידועה. כך חלף לו הרגע בו המצביע מרגיש מלך והנה כל אחד מאתנו חזר למצב חוסר-האונים הישן. עומדים מול שיח הסוחרים, שומעים את השקרים, ההתפארויות, ההתרברבות והטיפשות, ואין לנו יותר מה לעשות. רגע הגדולה שלנו חלף.
אנחנו לא יודעים איזו ממשלה תקום, מה יהיה גורלה וכמה זמן תחזיק מעמד. מה יהיה העתיד, איך ינהלו אותנו, ואיך ייראו החיים שלנו. רק חלום אחד נותר: שלא יהיה הכל אותו דבר כמו שהיה.

תאריך:  04/02/2013   |   עודכן:  04/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אמנון יצחק  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דניאלה יקירה  זהבה גלאון  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  מקסים אוקנין  משה צרפתי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  ראובן אגסי  שאול מופז  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין בעיה, נלך לאופוזיציה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבלוף של העשור
באום  |  4/02/13 14:33
2
שלי דוברת אמת?היא התחילה את מס
קורןנאוה טבריה  |  5/02/13 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
ריבלין לחברי הכנסת החדשים: "הציבור בוחן וצופה; מי שלא ממלא את שליחותו יכול לסיימה אחרי קדנציה אחת"
עמוס שנער
מפלגת העבודה הינה מפלגת אוכלת ראשיה, כי הפסד בבחירות, צורב ככל שיהיה אינו תמיד מעיד על פגם במנהיג. תארו לכם מה היה קורה אילו היו מעיפים את מנחם בגין ז"ל מיד לאחר כישלונו הראשון בבחירות?
אפרים הלפרין
כולנו יודעים מי המרן של שס, עובדיה יוסף. מיעוטנו יודעים מי המרן של יש עתיד. הייתי רוצה לעמוד על ההבדלים ביניהם
דן אלון
הטרגדיה הגדולה ביותר של החברה הישראלית היא במחשבה שיכול להיות פרגמטיזם בלעדי אידיאליזם. במציאות כזו, שליחי ציבור חלולים כמו נתניהו ולפיד הם רק ההתחלה. אין זה מקרי ששניהם התחמקו מן העבדות הקורעת את ישראל. שניהם מצדדים בה
מוטי דזנה
יאיר לפיד הוא יהודי. מי שקרא כתבותיו בסופי שבוע מבין שהוא יהודי אשר חשובה לו הזהות היהודית, וגם זו של ילדיו    ובכל זאת - מהי המסוכנות בלפיד ובמפלגתו "יש עתיד"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il