X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש ממשלה, שר ביטחון, רמטכ"ל, ראש אמ"ן, צנזור ראשי - זו ההיררכיה בין מי שנושא באחריות לבין בעל הסמכות, וזה אסון, אסון לאומי. ועוד אסון אחד: ראש הממשלה אחראי על הצנזורית, ולא הפוך
▪  ▪  ▪
סימה ואקנין-גיל, הצנזורית הצבאית הראשית [צילום: דו"צ]
לפטר את ואקנין-גיל
מצב בו הצנזורית הצבאית מתערבת פומבית בוויכוח פוליטי ומצדיקה חברי כנסת שחשפו פרשה תוך שימוש בחוק חסינות חברי הכנסת, הוא מצב אסוני, אשר מחייב לדעתי פיטורין מיידיים של הצנזורית

   עופר וולפסון
משרד רה"מ זימן בדחיפות את ועדת העורכים

"ביהמ"ש העליון היה שותף לאיפול"
עידן יוסף
הצנזורית הצבאית הראשית מגלה לראשונה שלתהליך האיפול שהוטל על "פרשת האסיר איקס" היה שותף גם בית המשפט העליון * "זה לא נבחן בדרג של שופט צעיר בבית משפט שלום. זה נבחן בדרגים הכי בכירים"
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
ליברמן: ח"כים מנסים לפגוע במדינה

הצנזור הראשי פועל על-פי תקנות ההגנה לשעת חירום מימי הבריטים. המרחק בין מי שאחראי על בטחון המדינה - ראש הממשלה, לבין בעל הסמכות - הצנזור הראשי, הוא ענק: ראש ממשלה, שר ביטחון, רמטכ"ל, ראש אמ"ן, צנזור ראשי. זה מצב בלתי אפשרי, מצב בלתי אפשרי לחלוטין. מה עוד שההיררכיה הזו חוצה דיסציפלינות. האחראי הוא אזרח ובעל הסמכות הוא חייל, עולם הפוך, עולם השֹם לצחוק את חוק יסוד הצבא המכפיף את הצבא לממשלה ולא הפוך.
הצנזורה של אמצע המאה הקודמת, ימי המנדט, מתייחסת לתורות שפותחו במלחמות העולם הראשונה והשנייה, או ביניהן, ימים של מלחמה גלויה, צבאות ענק נגד צבאות ענק - עיתונות מאוד לא מפותחת מחד-גיסא, ונאמנה ואחראית מאידך-גיסא, רובה עיתונות מטעם. ואז הצבא צריך איזה קצין עם שיניים של כלב מגזע שנאוצר שיגיד מה מתפרסם ומה לא, ועל פיו יישק דבר.
הצנזורה - לידי ראש הממשלה
ואילו היום, כאשר עיקר הלחימה היא לחימה חשאית, של גופים שלא בהכרח קשורים לצבא, ועם עיתונות אינטרסנטית, חסרת אחריות לאומית, מציצנית, היכולה להדליק מדורה ענקית באדמת בור בשניות, לכן אין כל אפשרות שהצנזורה לא תופקד אלא בידיים של מי שאחראי על המדינה - היינו ראש הממשלה.
יש לבנות מודל דומה למודל הפרקליטות: צנזור ראשי, הכפוף לראש הממשלה, וצנזור צבאי בדרגה הנמוכה מדרגתו היום, הכפוף מקצועית לצנזור האזרחי, וכפוף פיקודית לגורם האחראי עליו באמ"ן.
הצנזורית הצבאית הראשית - הביתה!
מצב בו הצנזורית הצבאית מתערבת פומבית בוויכוח פוליטי ומצדיקה חברי כנסת שחשפו פרשה תוך שימוש בחוק חסינות חברי הכנסת, הוא מצב אסוני, אשר מחייב לדעתי פיטורין מיידיים של הצנזורית. דעות כאלה יש להשאיר לעיתונאים, לאנשי אקדמיה, ודאי לא למי שאמור לשמור על החלב.
הצנזורית לא אחראית על הכנסת, היא לא אמורה להביע דעה על פעולות חברי הכנסת. היא מחליטה מה יפורסם ומה לא, ותו-לא. אבל כאשר קצינה הופכת פתאום למלך כל העולם - על-פיה יישק דבר - הלב גובהה, הריאות מתמלאות אוויר-הרים וכל העסק מתבלבל.
שחרור מיידי של הצנזורית מתפקידה בצבא, ושינוי החוק כך שסמכות הצנזורה תופעל על-ידי בעל האחריות, היינו ראש הממשלה - אלו הן שתי המסקנות מכל הסיפור. וכל השאר חייב להיבדק, בשקט, בחשאיות, תחת עיניו של שופט חוקר, אשר למרבית הציבור יש אמון בו ובהחלטותיו.

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  15/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לצנזר לאלתר את הצנזורה הצבאית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו לא יעשה שום דבר...
א.פ  |  15/02/13 22:25
 
- צריך הרבה סבלנות, הרעים ישמינו ל"ת
ה.א  |  16/02/13 11:00
 
- המשך-
א.פ  |  16/02/13 13:12
2
טיפש כמוך יש לצנזר ראשון  ל"ת
לקשקשן הסידרתי  |  16/02/13 09:52
 
- הכדור הירוק? שכחת הבוקר? ל"ת
ה.א.  |  16/02/13 10:58
3
אחראית לכאוס התקשורתי ב 2006
ה.א.  |  16/02/13 11:49
4
אסור לך לשתות יותר מכוסית !
נירון קיסר   |  16/02/13 12:39
 
- הסבר קצר
ה.א.  |  16/02/13 15:24
5
המצב עדיין פחות גרוע
עידןסובול  |  16/02/13 14:59
 
- לך תתחרבן עם הנאצים שלך!!!! ל"ת
ה.א  |  16/02/13 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת האסיר X
איציק וולף
דאחי חלפאן הכחיש את הפרסום בעיתון הכווייתי אל ג'רידה שלפיו הסגיר בן זיגייר את זהות חברי חוליית החיסול של מחמוד אל מבחוח    "אולי התאבד לאחר שהבין שהיה שכיר ורוצח"
איציק וולף
עמד למסור לשירות הביטחון האוסטרלי או לעיתונאים מידע על שימוש בדרכונים אוסטרליים בפעולות חסויות    למרות שהרשויות באוסטרליה קיבלו דיווח מייד לאחר מעצרו מעולם לא ביקר אותו נציג ממשלתי אוסטרלי
עופר וולפסון
היומון אל-ג'רידה דיווח כי ה"אסיר איקס" השתתף במבצע חיסול מחמוד אל מבחוח בדובאי, אך לאחר מכן פנה לרשויות במדינה והסגיר בפניהם פרטים על המבצע בתמורה לחסינות
צפריר זוהר
עולם הריגול נשאר תחת מעטה חשאיות, גיבוריו (גם אלו הטרגיים) נשארים לעיתים אלמוניים, רבים מן הפרטים לא ייוודעו לעולם. זהו טיבו של העיסוק בכך, וזהו המחיר של מעטה הסודיות הכבד. לנו האזרחים נותר רק להאמין, כי בשם השמירה על ביטחוננו אותם סיפורים הרי-גורל הם אכן כורח המציאות
דן אלון
מראה שעל הקיר, ספרי לי שוב את השקר הכי גס בעיר? ספרי לי על הדמוקרטיה היחידה במזה"ת. ספרי לי על דיקטטורים ופשיסטים שמעלימים אנשים ורוצים לשנות את שיטת הממשל. ספרי לי כמה טיבי הוא אחמד, וכמה ביבי הוא שליט נאור, דמוקרט וליברל. ספרי לי...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il