X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת בן זיגייר משקפת שבר גדול בציונות וביהדות התפוצות. אם לא נדע להתמודד עם הפרשה, נסכן את המפעל הציוני. מדובר בטרגדיה גדולה למשפחה יהודית ציונית, ולכן חשוב שאזרחי ישראל יביעו אמפתיה למשפחתו שהיא סמל לציונות ויהדות
▪  ▪  ▪
זיגייר. חונך לציונות
בגד או הסתבך?
לא ברור אם זיגייר בגד במדינת ישראל או פשוט הסתבך, אבל ברור שמשהו בחלום הציוני של משפחתו והקהילה שלו התרסק עם מותו. יהיה קשה מאוד לתקן את הנזק שנגרם עקב מקרה זה

פרשת האסיר X ממשיכה להכות גלים בארץ ובעולם, כאשר לאט ובעקביות נחשפים פרטים נוספים על חייו ומותו של הסוכן-אסיר בן זיגייר. התקשורת חשפה כבר שאביו של האיש הוא איש ציוני חשוב בקהילה היהודית במלבורן, אשתו היא ישראלית והוא בעצמו עלה לארץ לפני יותר מעשור ושירת בצבא.
מבלי להיכנס לפרטי הפרשה עצמה, חשוב היום יותר מכל להביע תנחומים ולהזדהות עם משפחתו של זיגייר, שגדל במשפחה ציונית בעלת זהות יהודית חזקה, והגיעה לישראל עם הרבה אידיאליזם ורצון לתרום.
הטרגדיה של זיגייר היא הטרגדיה של הציונות כולה שגובה את חייהם של צעירים שמוכנים להקריב את חייהם למען המולדת, ובמובן הזה זיגייר הוא עוד קורבן במלחמה שלנו על הזכות לחיות בארץ ישראל.
ריסוק החלום הציוני
מסלול החיים של בן זיגייר הוביל אותו לישראל לפני יותר מעשור, כשהוא בשנות העשרים המוקדמות של חייו. החיים במשפחה ציונית הכניסו בו אידיאלים, שגרמו לו לוותר על חייו הנוחים באוסטרליה, לעלות לישראל ולשרת בצבא ובכוחות הביטחון.
לאף אחד אין ספק שזיגייר הגיע לכאן מתוך תחושת שליחות עזה שנבעה מהחינוך בקהילה ובמשפחה הציוניות בהן גדל, ולכן האופן בו הוא סיים את חייו הוא טרגדיה לציונות כולה. אדם שהגיע ממשפחה ומקהילה כאלו לא היה אמור לסיים את חייו בבדידות בתא מעצר, ולכן כנראה שמשהו רציני השתבש בחיי הצעיר הזה.
לא ברור אם זיגייר בגד במדינת ישראל או פשוט הסתבך, אבל ברור שמשהו בחלום הציוני של משפחתו והקהילה שלו התרסק עם מותו. יהיה קשה מאוד לתקן את הנזק שנגרם עקב מקרה זה, אבל עכשיו צריך לחבק את הקהילה והמשפחה של זיגייר שעברו טרגדיה שאף אחד לא ממש מסוגל להבין.
השלכות מסוכנות של הפרשה
הפרשה הזאת מסוכנת מאוד לישראל, כי היא שוב שמה במבחן קשה את הקשר בין מדינת ישראל לבין הקהילה היהודית שחיה בתפוצות. יהודי התפוצות בהרבה מקרים מביעים נאמנות מוחלטת למדינת ישראל ותומכים במדינת ישראל גם מבחינה ערכית וגם מבחינה כלכלית, והמקרה הזה מערער את הקשר הזה עם יהדות התפוצות.
בן זיגייר חונך לאהוב את מדינת ישראל ללא תנאי וכך גם רבים אחרים מחבריו בקהילה, ולכן חשוב שהקהילה של זיגייר והמשפחה שלו יקבלו חיבוק גדול ממדינת ישראל ללא קשר למעשה שלו. המשפחה של זיגייר וחברי הקהילה שלו כרגע נמצאים בהלם וגם תחת לחץ כבד של המדינה בה הם חיים, ואם אנחנו לא נשלח להם את החיבוק שמגיע להם, אז אנחנו זונחים את אחינו בשדה הקרב.
המקרה הזה עלול בקלות לערער את הנאמנות של יהודי התפוצות לישראל, אם לא נצליח לשכנע את הקהילה בצדקת הדרך ולא נחבק את הקהילה הזאת שנמצאת במצוקה. יהודי התפוצות הם אחד מעמודי היסוד של הציונות ושל מדינת ישראל, ואם אנחנו נאבד אותם, נאבד חלק מרכזי מהלגיטימיות הבינלאומית שלנו.
כנראה שלעולם לא נדע את הסיפור המלא לגבי חייו של בן זיגייר, אבל אנחנו כן מכירים את הסיפור של משפחתו ושל הקהילה שלו שהקדישו את חייהן למען היהדות ולמען ארץ ישראל, וזה מספיק כדי שנחבק אותן ונזדהה עם הכאב הגדול שהן חשות.

תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  18/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיבוק למשפחת זיגייר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה
פרופ אליהו בן-חנן  |  18/02/13 12:42
2
מי אחראי לביזיון הזה
אזרח  |  19/02/13 18:45
3
גם אני מסכים עם כל מילה ל"ת
אחי בנימין  |  20/02/13 04:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת האסיר X
רפאל בוכניק
היושרה העיתונאית מחייבת מידה של חשבון נפש מצד כלי התקשורת ש"אומנותם" הפכה להיות בבחינת "תורה" של הכפשה סיסטמטית של ממשלת ישראל והעומדים בראשה, מבלי לעשות חשבון לנזק החמור שהדברים הנמהרים והבלתי אחראיים שלהם גורמים לדימוי המדינה ולמעמדה הדיפולמטי בעולם
נאוה קורן
קשר השתיקה של כתבלבי התקשורת וה"יבסקציה" (המחלקה היהודית) בשב"כ בפרשת רצח רבין
אברהם פכטר
בעקבות תחקיר עיתונאי שפורסם בטלוויזיה האוסטרלית, התברר שב-2010 התאבד האזרח בן זיגייר בכלא בישראל. על הפרשה הוטל איפול מוחלט, מכוח צווי איסור פרסום. ההיגיון הבריא אומר, שמדובר בפרשייה ביטחונית חמורה שסיכנה את ביטחון ישראל    מלחמה חשאית דורשת גם מהלכים סודיים
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לראשונה לפרשת מותו של איש המוסד בן זיגייר    "באף דיון אין לזלזל בבטחון המדינה, אנחנו לא כשאר המדינות"    "סומך לחלוטין על כוחות הביטחון ועל רשויות המשפט"
עו"ד חיים שטנגר
הגיע הזמן שהגורמים המופקדים על בטחוננו, דוגמת המוסד, שירות הביטחון הכללי, שלוחות אגף המודיעין והממונה על הביטחון במשרד הביטחון, ידעו כי אולי אפשר להסתיר מעצרו של אדם ולהעלימו מידיעת הציבור, תקופת זמן מסוייימת בנימוקי בטחון המדינה, אולם אם אותו אדם אינו עוד בין החיים, קשה לשמור - לפחות את עובדת מותו - מידיעת הצבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il