X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מגיע להם שידווחו עליהם לא מתוך נקמנות או קטנוניות, אלא כי מגיע לנו, אלו שכן משלמים מיסים בזמן וכפי שאנו נדרשים, שלא נישא בנטל המס לבדנו. כי זה בדיוק מה שבא לסדר המלשינון הזה - שוויון בנטל המס
▪  ▪  ▪
מי שלא מדווח - עבריין [צילום: פלאש 90]

מלמדים אותנו שלהלשין זה לא נאה, שככלל הלשנה היא שיתוף פעולה עם הממסד עלום השם או עם איזה ממונה שנוא. "מלשן" הוא כינוי גנאי ולפיכך "מלשינון" הוא כלי שהאנשים שמשתמשים בו הם קטנוניים, רעי לב וצרי עין. כשאני כותב על מלשינון, זה כמובן על "קו הצדק" שהושק לא מזמן על-ידי משרד האוצר ורשות המיסים, לטעמי מיזם חיובי. לכן לטעמי התפיסות הללו הן ילדותיות, ממש כפי שהן מזיקות.
במדינת ישראל יש אחוזים ניכרים של האוכלוסיה שלא משלמים מיסים, או שלא משלמים די מס. הנתונים הסטטיסטיים טוענים לכ-23% מהפעילות הכלכלית שאיננה מדווחת ולפיכך איננה ממוסה, ובתשלומי הארנונה בלא מעט יישובים מתקבל אחוז גבייה חד ספרתי. תשלום המיסים הוא לא העברה היחידה שהמוסדות הישראלים לא טיפלו בה היטב - אבל הוא עברה ולכן אין ספק שיש לטפל בה.
להפסיק להגן על עבריינים
מי שלא מדווח על הכנסתו כראוי - הוא עבריין. מי שמתחמק מתשלום מס -הוא עבריין. מי שחושב שדיווח על עבריינים הוא בלתי ראוי, מגן על עבריינים. הם עבריינים כי הם לא מקיימים חובה בסיסית למדינה - את חובת דיווח ההכנסה ותשלום המס. קל להטפס לדוגמאות אזוטריות כמו מורה לפסנתר או תלמיד שנותן שיעורים פרטיים, אבל הם מיעוט המקרים ובוודאי שלא המשמעותיים.
העובדה שאנחנו מדברים על מעל עשרים אחוזים של פעילות כלכלית לא מדווחת במדינה, מצביעה לא על כמה מורות לפסנתר או מורים פרטיים קטינים, שלא מדווחים על הכנסתם - אלא על בעלי עסקים קטנים וגדולים שמתחמקים באופן עקבי מתשלום מס. בעלי אולמות אירועים, בדרנים, חברות קייטרינג, חברות הסעות ותובלה, מאעכרים שונים ומשונים (כשהשפלים ביותר מבניהם הם המאעכרים בענייני הקבורה והעבודה מול חברה קדישא). האנשים הללו גורעים מהכנסות המדינה כסף רב והם עושים זאת תוך צפצוף על חוקי המדינה. מגיע להם שידווחו עליהם.
מגיע להם שידווחו עליהם לא מתוך נקמנות או קטנוניות, אלא כי מגיע לנו, אלו שכן משלמים מיסים בזמן וכפי שאנו נדרשים, שלא נישא בנטל המס לבדנו. כי זה בדיוק מה שבא לסדר המלשינון הזה - שוויון בנטל המס. מי שמתחמק מתשלום מיסים הוא לא אדם תמים שהצליח "להסתדר" אלא הוא עבריין. מהם יש לא מעט אנשים שהתחמקותם מלווה בקבלת סעדים שונים ומשונים מביטוח לאומי או כדמי אבטלה. זה עושק של הקופה הציבורית.
נשיאה בנטל - חלק מהסולידאריות החברתית
טיעון אחד, מרכזי, של מתנגדי "קו הצדק" הוא הטענה שהמיסים שנגרעים מקופת המדינה מחברות הענק גדולים לעין ערוך מהכספים שייגבו דרך "קו הצדק". גם אם טענה זו נכונה, ונראה שהיא נכונה, היא פשוט לא רלוונטית. חוק הוא חוק. מעבר לכך, אלו מניחים, שוב, כי מדובר רק במעסיקים קטנים - כאותה מורה לפסנתר. כשלמעשה מדובר לא פעם במעסיקים שמחזוריהם יכולים להגיע לעשרות ומאות אלפים ואף למיליונים רבים.
נשיאה בנטל המס - היא חלק מהסולידריות החברתית הנדרשת במדינה, היא המאפשרת את השירותים הסוציאליים השונים שאותם מספקת המדינה. שמירה על החוק גם היא חלק מלקיחת האחריות של האזרח על מדינתו - ולשמחתנו חוקי המס הישראלים סבירים למדי, גם אם טעוני כמה תיקונים מסוימים. הטענות נגד "קו הצדק" המדובר בתור "מלשינון" הן בעיקר ילדותיות. הוא לא ייצור יותר קטנוניות משקיימת כבר בחברה הישראלית, אבל הוא כן יאפשר שמירה על החוק והגדלת השוויון. הוא גם יאפשר, וזה חשוב לא פחות, את הגדלת הגבייה ממס ולפיכך את הגדלת השירותים הסוציאליים והקטנת הגירעון הממשלתי.
תמיד נעים יותר בלי "מלשינונים" כאלו או אחרים, אבל הם נדרשים ומשתמשים בהם בכל העולם ולצרכים שונים. והאמת, לא יהיה רע כל כך אם נשתמש בהם בעוד כמה תחומים בחיינו בהם נפרצים גבולות החוק כמחזה יומיומי.

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תומך במלשינון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ל א למלשינון
דאגנית  |  6/03/13 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
אחרי שהבנו כי הבעיה איננה דווקא בנשק הנשאר אצל המאבטח ו/או השוטר ו/או החייל בסיום משמרתו, נשאר רק לקוות שנפסיק את הדיבורים על האקדח האומלל, ובעוד אלפיים שנה יחל תהליך אמיתי של חזרה למוטב בכל דרכינו
רועי אורן
הידיעה על כך שמריסה מאייר החליטה שאנשים יעבדו במשרד במקום מהבית מובילה למסקנה אחת ויחידה: הגיע הזמן לקצר פעמיים בשבוע את יום העבודה ולבלות את שארית היום עם הילדים ובן\ת הזוג. כך נצליח להגיע לשילוב נכון בין קריירה למשפחתיות
אפרים הלפרין
כן, זה קשה, יש הצהרות ויש הבטחות, והיו זגזוגים, אך כעת נדרשת הכרעה. האם ינצחו הפרחחים או שינצח שיקול הדעת? האם תהיה ממשלה עם עוצמה ויכולת תמרון מול האתגרים או שתהיה זו ממשלת "גבר-גבר", ממשלת "ברית המילה"?
דרור אידר
השמאל הישראלי מסרב להכיר במציאות. שוב ושוב חוזרים על מנטרת העוועים: "אם לא תהיה פריצת דרך מדינית" - רע ומר יהיה גורלנו. איזו דרך נפרוץ? איזו דרך לא פרצנו?
לירן בסט
בימים אלו, בהם הבורסות האמריקניות רושמות שיאים, תוהים רבים מאיתנו כיצד נכון לפעול? בעיתונות הכלכלית מביאים דעות של מקצוענים שונים, שדעותיהם בדרך כלל סותרות האחת את השניה ומותירות את הקורא מבולבל יותר לאחר שהוא מסיים לקרא עוד טור דעות או עוד כתבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il