X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוחי דנקנר זכה השבוע למספרה, שמוכנה להעניק לו תספורת חינם. באותה הזדמנות קיבלו תספורת חינם גם מנהלים ודירקטורים העובדים אצלו, שהיו שותפים לעסקות שערורייתיות, להימורים מפוקפקים, וגילו זלזול בכל כללי ממשל תאגידי, פשוט באי החזרת חוב לציבור
▪  ▪  ▪
נוחי דנקנר. תגלחת עמוקה למערומיו [צילום: איל יצהר/באדיבות גלובס]

האם החד הורית, המתמודדת עם כלכלת ילדיה, מבקשת להסתפר רק במספרה, בה מסתפרים נוח דנקנר ויצחק תשובה. במספרה זו מבקשים להסתפר גם זוג הורים חרדים, המתמודדים עם מקום עבודה, שאינו מאיר להם פנים במשכורת שצריכה לכלכל עשרה ילדים. את כתובתה של המספרה ובמיוחד של הספר מבקשים לשווא רבבות מפרנסים המתמודדים עם עול המשכנתאות. למספרה הזו, גם אם יקבלו את כתובתה, לא יצליחו להיכנס אליה זוג הצעיר, שהתחייב למשכנתה של רבבות שקלים.
נוחי דנקנר זכה השבוע למספרה, שמוכנה להעניק לו תספורת חינם. באותה הזדמנות קיבלו תספורת חינם גם מנהלים ודירקטורים העובדים אצלו, שהיו שותפים לעסקות שערורייתיות, להימורים מפוקפקים, וגילו זלזול בכל כללי ממשל תאגידי, פשוט באי החזרת חוב לציבור.
המספרה של נוחי דנקנר מסתכלת על חוב של כ-2 מיליארד שקל לציבור והיא מוכנה להסתפק בנדיבותו של החייב לשלם כ-400 מיליון שקל, וגם זה בתנאי שאיש שיושב בארגנטינה, אדוארדו אלישטיין, יזרים כסף לחברה פרטית שלו. זו מספרה, שיש בה ספר שמאפשר לדנקנר להתעלל בציבור ולומר לו, שחלק מהחוב הולך לכל הרוחות וחלק נדחה פירעונו ל-14 שנים.
אם אחד מקוראי רשימה זו יהיה לו חוב פעוט של 2.150 שקל, הוא לא יזכה לקבל פריווילגיה של משא-ומתן מתמשך וסבלני על גורל החוב, שיסתיים בתספורת של 65% של חובו, והיתרה תיפרע עד שנת 2026 . מה שנמנע מאזרח מדינת ישראל, החייב 2.150 שקל, לא נמנע ממי שחייב "סכום עוד יותר פעוט" רק של 2.15 מיליארד שקל לבעלי אגרות חוב, שהם אזרחי מדינת ישראל. ומדובר כאן בעוד נזקק לתספורת דחופה מצילת חיים, יצחק תשובה, פרטנר של נוחי דנקנר במגדלי בבל הקורסים.
יצחק תשובה הוא מי שחייב במקרה את "החוב הפעוט" הזה, מי שלא התבייש לבקש תספורת רק לחוב של 65% מאותו "הסכום פעוט", ואף קיבל אותה. הוא אחד מאדריכלי הבניין בחברת מגדלי בבל המגרדים את שמיה של כלכלת ישראל .
חברת דלק נדל"ן בשליטתו של יצחק תשובה, החייבת כאמור רק 2.15 מיליארד שקל לבעלי אגרות החוב שלה, הצליחה לממש את יעדיה ולהגיע לכלל הסדר, שיעשה תספורת לחלק נכבד של החוב.
האזרח נשאר עם חוב כתוב על הקרח
מי שיישאר עם חוב כתוב על הקרח או עם אגרות חוב דמויות נייר טואלט, יהיה בעיקר אזרח קטן, שנתן אימונו במגדל בבל, שבנה עבורו יצחק תשובה כמו עמיתו נוחי דנקנר. המשלם יהיה האזרח הקטן, שהניח בפתחו של מגדל בבל את חסכונותיו הזעירים.
לתוצאה הרסנית זו יש אחראים. האחראים הם לא רק יצחק תשובה ועמיתו נוחי דנקנר, שגם מגדלי בבל שלו קורסים. האחראים הם קברניטי שיטה, שנתנה מעטה חוקי לעולה ולזבח של כספי ציבור למרגלות פירמידות של הון מסוחרר, שיסודותיו נסדקים ונשברים באלו הימים. לשיטה הזו יש שם - קפיטליזם.
יצחק תשובה ונוחי דנקנר מסמנים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שפתח קפיטליזם ניאו ליבראלי בפני בעלי הון לבנות אימפריות כלכליות עצמאיות בעזרת אשראי נדיב של כספי ציבור. במסע אגרסיבי השתלטו על חברות קיימות וצירופם לאימפריות שלהם. לשם כך נזקקו להלוואות, כל רכישה וההלוואה הנדיבה שלה מכספי ציבור בצידה. למימוש ההלוואות היו טרף קל כספי הציבור ובמיוחד קרנות הפנסיה, שחיפשו אפיקי השקעה. ואפיקי ההשקעה היו אגרות חוב . עליהן עושים תספורת של 65% משוויין.
לא כולם שווים במבחן הזכאות להיכנס למספרה של ההון ולקבל תספורת. אלף לווי משכנתאות מצאו עצמם בלי בית בשנת 2012, כי לא יכלו לעמוד בהחזרי ההלוואות, כי לא זכו להיכנס למספרה העורכת תגלחת של 65% מהחוב.
תגלחת עמוקה
יצחק תשובה ונוחי דנקנר התמכרו למסע מסחרר של קבלת כסף קל מהציבור, כולל כספי קרנות הפנסיה, לפירעון אגרות חוב והמשך רכישות של חברות, חברות בת ועוד כל מה שזז בשוק. שיטה שעבדה, כביכול, בטווח זמן קצר עד שכסילותה של השיטה הציבה את קברניטיה במלוא מערומיהם.
נוחי דנקנר ויצחק תשובה ביקשו תגלחת עמוקה למערומיהם וקיבלו.
נוחי דנקנר הפריח בלונים, שהוא מחפש דרכים אחרות להיחלץ מחשיפת מערומי בניין מגדל בבל שלו הקורס. הוא הבטיח שהוא לא ייכנס למספרה, הוא הבטיח שהוא לעולם לא יסתפר. הבטיח אבל הוא אינו חייב לעמוד במילתו. בתחילת השבוע הוא הגיע להסדר עם הספר או ליתר דיוק עם בעלי אגרות החוב למחוק את מחצית החוב. למרבה הפלא, הגופים המוסדיים, שהסכימו למתווה של התספורת טוענים, כי העסקה שהשיגו עדיפה על מצב שבו לא היו מקבלים דבר. אך הגופים המוסדיים עשו תספורת בין היתר לכספי פנסיה של ציבור עובדים שהאמין בהם. כסף שציבור עובדים חסך לעת זקנה למחייתו ולא לאבנים במגדל בבל של קפיטאליזם בהמי.
מצער, שאנחנו כחברה לא אמרנו לא להתעללות של שיטת ההון המשטה בנו. עושה תספורת ותגלחת בחינם לששים וחמישה אחוזים של חוב הנאמד במיליארדי שקלים של יצחק תשובה ושל נוחי דנקנר, ועוברים לסדר היום, כשאלף משפחות מתחילת 2012 הוצאו מבתיהם, כי לא עמדו בתשלומי המשכנתא.
לאלף משפחות, חייבי משכנתאות להון, לא אפשרנו להן לעשות תספורת ותגלחת, כמו שנעשה לדנקנר ולתשובה חייבי הון המסתכם במילארדי שקלים להון האנושי, לציבור. מצער, שאנחנו לא עושים יותר כדי למנוע מההון להביס את הנכס היקר של החברה, להביס את ההון האנושי.

תאריך:  14/03/2013   |   עודכן:  14/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כולם רוצים להסתפר במספרה של דנקנר
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
הלווים אשמים
צפורה בנאי  |  14/03/13 13:23
 
- הבנקים מלוים למליונרים
58  |  14/03/13 14:47
2
הכסף של "הציבור" ,קלינסקי ?
שלמה המגיב  |  14/03/13 13:55
 
- תגובה אינפנטילית של מגיב
חזק ואמץ  |  16/03/13 19:18
 
- ומי "האינפנטיל" כאן ?
שלמה המגיב  |  17/03/13 23:25
 
- שלמה המגיב דבק בקו האינפנטילי
נחי בן יעקב.  |  19/03/13 15:49
3
זו מספרה חד סיטרית
58  |  14/03/13 14:29
4
קפיטאליזים במערומיו
שולה.  |  14/03/13 15:00
5
זו מספרה רק לבעלי דם כחול
ידידיה.  |  14/03/13 15:16
6
מקווה שילמדו את הלקח
שי . .  |  14/03/13 15:36
7
קשקוש גמור, זה לא קפיטליזם
מגיב ותיק  |  14/03/13 21:20
 
- מגיב ותיק יודע להגיב בלי לקלל
איצי   |  15/03/13 08:53
 
- לאיצי בוגר האקדמיה הגבוהה
מגיב ותיק  |  15/03/13 13:54
8
א.ק וחבורת הזבל....
י.ש  |  15/03/13 11:32
 
- המגיב הזה י.ש מבהיל בטרוף
ירדנה  |  17/03/13 12:17
9
ללא אלשיך זה לא היה קורה
יובל בן יוסף  |  15/03/13 12:30
 
- להעניש את נציגי המוסדיים
שי ר.  |  16/03/13 08:31
10
להעביר מייד את החוק של כץ ושלי
דרישה צודקת  |  16/03/13 09:08
11
איתן, חזק ואמץ
חזק ואמץ  |  16/03/13 18:59
12
salom ל"ת
bhm  |  17/03/13 10:46
13
להוציא את ה"מספרות" מחוץ לחוק
שלומי...  |  17/03/13 10:49
 
- רעיון מצויין, אך אין לו סיכוי
ירדנה  |  17/03/13 11:16
14
לחוקק חוק נגד תספורות
איצי   |  18/03/13 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
"העתיד שהיה ראה בעליל בעבר שקדם לו כי בלי "לפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון..." מושלת החרב בעולם ומתהפכת על סתם ומתזת ראשים על חינם וחוגריה כורים קברים בחריש ועורכים מוקד בקציר, וזורים שנאה ומגדלים נקם, ואף על-פי כן, ראה העתיד ולא השגיח במה שהוא רואה, ומחק את "הלפני מי..." מספריו, והניף גם הוא חרבות ונפל עליהן כמו אלה שנפלו עליהן לפניו"
דניאל גיגי
היחסים בין גדעון סער להסתדרות המורים הם יחסים לא אתיים שפוגעים בדמוקרטיה, ובייצוג עובדי ההוראה במערכת החינוך. לפני שנתיים כתבתי כתבה נגד התערבות שר החינוך בבחירות להסתדרות המורים, כאשר סער הביע תמיכה מפורשת ביוסי ווסרמן. היום אנחנו רואים המשך ליחסים הבעייתיים האלה כשווסרמן "מחזיר טובה" לגדעון סער, ומתעלם מכך שישנם האשמות פליליות חמורות נגד סער
אברהם פכטר
ההצהרה של מנהיגי שס (דרעי - ישי) כי נתניהו נתן יד להחרמתם, ולכן לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו, היא הצהרה אומללה, מגוחכת ורחוקה מהמציאות הפוליטית. אופוזיציה - אינה מוחרמת ואינה מצורעת אלא ממסד חיוני בכל כי במפלגת שס הכל מתנהל לפי הנחיית הרב עובדיה יוסף וקביעותיו, לאמור: על פיו יישק דבר והמונח אופוזיציה זר להם
עו"ד יניב כהנוביץ, עו"ד רונן מנור
המפקחת על רישום הבתים המשותפים בחולון פסקה כי חניית מכונית ברכוש המשותף אין בה משום תפיסת חזקה וממשכך אינה מהווה הסגת גבולם של שאר בעלי הדירות בבית המשותף. המדובר בשימוש סביר ברכוש המשותף
נדב הכהן
עצות רבות נשמעות לגבי השינויים המתבקשים בנטל המס ובתמהילו. לכל אלו כדאי לזכור לא רק את אמרתו השנונה של נלסון מנדלה, אלא גם את דבריו של הרמב"ם בנוגע לבחירת שביל הזהב
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il