X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ראובן פדהצור פרסם את מאמרו על כיפת ברזל בעיתון הארץ, משום שהוא זוכה להתעלמות מופגנת מצד הגורמים האחראים למערכת כיפת ברזל, שאינם טורחים להשיב לשאלותיו ופניותיו, מאחר שבעיניהם הוא מסומן כ"אויב"?
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל. טומנת בחובה כסף אמריקני רב [צילום: פלאש 90]
נשק פוליטי לפני הכל
מערכות ההגנה האלה הן לפני הכל נשק פוליטי שמטרתו להראות לתושבי ישראל שיש מענה לאיום, ובמצבים של "טפטוף" טילים ניתן יהיה לצוד אותם באמצעות מערכות ההגנה. כך הם יאפשרו לפוליטיקאים לספוג ולדחות את הצורך להכריע לטובת יוזמה התקפית מרתיעה

כמה רקטות ירטה כיפת ברזל?
יפתח שפיר
זאת ועוד, לא כל נפילות הרקטות בשטחים בנויים בישראל היו כשלון של "כיפת ברזל", שהרי לא כל הערים בישראל היו מוגנות, מלכתחילה, על-ידי "כיפת ברזל" * נפילה של רקטה על מטרה לא מוגנת, כואבת ככל שתהיה, איננה כשלון של "כיפת ברזל
לרשימה המלאה

מאמרו האחרון של ראובן פדהצור בעיתון הארץ מדאיג ומחייב התייחסות מצד גורמי מערכת הביטחון האחראים לנושא כיפת ברזל. "כשרותו" של פדהצור חשודה, מאחר שכפרשן נטל חלק פעיל במאבק האיתנים שהתנהל טרם הוכרע על פיתוח מערכת כיפת ברזל. לא רק שהוא לא האמין במערכת ובכדאיותה, הוא תמך באלה שהתנגדו לה משום שהציעו מערכות אחרות שהיו לטענתם אמורות להיות זולות יותר ויעילות יותר. ולא די בכך, פורסם על-ידי גורמי הצבא שהמערכות החלופיות האלה, שהוצעו ונתמכו על-ידי פדהצור, כלל לא עמדו במבחני ההדגמה להוכחת יכולותיהן.
בהתאם לזאת ומאחר שמדובר בהרבה מאוד מיליוני דולרים, צריך להניח שיש לפדהצור ולשולחיו אינטרס ברור, להטיל ספק ביכולותיה של מערכת כיפת ברזל. אלא שהמאמר הזה מטיל ספק חמור בדיווחי הצבא על ההצלחות המרשימות של הכיפה, ומטיל דופי באמינות האנשים שפרסמו את נתוני ההצלחה המרשימים מדי! שמא נעשו כאן פרסומי הטעיה וכזב מכוונים, שמטרתם הייתה מוראלית? ואם כך הדבר, הרי החומרה מובנת מאליה מהיותה הונאה לשעתה, ומאחר שהיא מעלה שאלה מיידית, האם שיטת ההגנה התלת-שכבתית, שמערכת הביטחון מתגאה בה, גם היא סוג של מצג שווא והטעיה? והרי מושקעים כאן מאות מיליוני דולרים? ואם כך הדבר, הרי שסופה של הטעיה כזאת יתגלה כהטעיה עצמית!
יש להניח שפדהצור התכבד ופרסם את המאמר הזה, כי הוא זוכה להתעלמות מופגנת מצד אותם גורמים שאחראים למערכת כיפת ברזל, שאינם טורחים להשיב לשאלותיו ופניותיו, מאחר שבעיניהם הוא מסומן כ"אויב". גם אם הוא אכן "אויב" הכיפה, חובה על גורמי הצבא להתייחס לטענותיו ברצינות המרבית, ואם יש ביכולתם, חובה עליהם לסתור את הטענות האלה, ולא לבטלן כטיעונים קטנוניים הנובעים מחוסר פרגון.
כסף רב על הפרק
הרבה כסף אמריקני עומד על הפרק, ואם מערכת הביטחון לא תתייחס ביוזמתה ותסתור את טענות הספק האלה, היא תאלץ לעשות את זה, כי האמריקנים ידרשו תשובות מקצועיות בטרם יזרימו את כספם להמשך ההונאה אם אכן יש כזאת.
כאן גם המקום להעיר שמערכות ההגנה החכמות והיקרות האלה, אינן מוסיפות להרתעה מאחר שהאויב בונה את אסטרטגיית התקיפה שלו על ירי מאסיבי של טילים זולים וטיפשים בו זמנית, שטילי הנגד, חכמים ויקרים ככל שיהיו, יתקשו לצוד אותם. כך שמספיק טילי אויב יצליחו לחדור את השכבות, לפגוע ביעדים ולגרום לנזקים. מכאן שמערכות ההגנה האלה הן לפני הכל נשק פוליטי שמטרתו להראות לתושבי ישראל שיש מענה לאיום, ובמצבים של "טפטוף" טילים ניתן יהיה לצוד אותם באמצעות מערכות ההגנה. כך הם יאפשרו לפוליטיקאים לספוג ולדחות את הצורך להכריע לטובת יוזמה התקפית מרתיעה.
סוד ריצוי הפוליטיקאים
עוד יש להביא בחשבון שכאשר מחליטים להפעיל את מערכות ההגנה השכבתיות כמענה לאיום, משביתים למעשה את חיל האוויר ומגבילים מאוד את יכולות הטיסה שלו בשמי הארץ, וזה חיסרון נוסף של מדינה בשטח קטן כישראל. לעומת זאת, כאשר מחליטים על פעילות התקפית באמצעות חיל האוויר, הפעלת מערכות ההגנה האלה תוגבל מאוד, אם בכלל (!) כדי להבטיח שמיים פתוחים ובטוחים למטוסים.
יוצא אפוא שמדינת ישראל משקיעה הון עתק שעלול להפוך להון מבוזבז, במערכות נשק שלא תורמות להרתעת האויב, שהפעלתן במלחמה תהיה בעייתית וחלקית, ועכשיו גם הוטל ספק באמיתות נתוני יעילותן כפי שפורסמו על-ידי גורמי הצבא.
החשש שלי שהמטכ"ל למד היטב את "סוד" ריצוי הפוליטיקאים, וטורח מאוד למצוא מענים ממשיים לחששותיהם ולתת פתרונות ביניים מעשיים לחוסר יכולתם להכריע, ובלבד שיזרימו לו תקציבים, ואת זה קל להם להחליט ולאשר.

תאריך:  24/03/2013   |   עודכן:  24/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיפת עיתון מחוררת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפחות בעבר פדהצור צדק.
אהוד פרלסמן  |  24/03/13 17:54
2
זהו, שהדוקטור הוא פדו צור ל"ת
ככה זה  |  24/03/13 17:54
3
אם זה נכון - זה נורא
יוסף מגבעתיים  |  24/03/13 23:21
4
גם בעיני נחשב השמאלן פדהצור
וילה לובוס  |  25/03/13 00:20
5
חתול שחור גם אם הוא נופל לכד
פלא יועץ  |  25/03/13 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה גוניקמן-אובסטפלד
לשם מה השאלה "איפה את/ה בחג"? מה זה משנה לכם? אתם רוצים להזמין אותי שלא אהיה לבד?
אורנה ליברמן
חזון הגאולה כשיקוף של סיפור הבריאה    תורת ה' על חוקיה וצוויה מסמלת במקרא את הערכים שבשמם נברא העולם: טוב, שלום, אמת, צדק, אמון, חסד ורחמים
אפרים הלפרין
יש כל מיני שיטות. שיטה אחת היא להקים מפלגה, לרוץ בראשה ולהביא מנדטים; שיטה אחרת היא להיכנס למפלגה קיימת, להתברג במקום טוב ואז להיות שר. והיום חפץ אני לדבר על שיטה ייחודית מאוד, שיטתו של עמיר פרץ
מרדכי קידר
משרד החוץ ניסה לעקוף את הממשלה הנבחרת אך מוצא דווקא את עצמו בחוץ
ד"ר דב גולדפלם
רבים מבני עדות אשכנז מקפידים שלא לאכול קטניות ומוצרים שיש בהם שמץ קטנית. הבעיה היא שהרבנות אוכפת את הסטנדרטים המחמירים ביותר גם כאשר ידוע שהמוצר איננו קטנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il