X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אני צופה בתוכנית המדוברת ושואל את עצמי: איך זה שהמנהל, תמיד מגיע לעבוד מול עובדים טובים ואיכותיים? איך זה שהוא לא פוגש עובד שמנסה לחפף, לעגל פינות, מרמה את הלקוח?
▪  ▪  ▪
"רק" עובדי קבלן [צילום: פלאש 90]

בטור שעבר, כתבתי על התוכנית "ארץ נהדרת". בידור מהסוג שבו רק צד אחד צוחק על הצד השני וזהו. אין הדדיות. אפשר ללעוג רק לאחרים, לא שמישהו חס וחלילה יפגע בך.
עוד תוכנית מעניינת שהספקתי לצפות בה במילואים, היא התוכנית "בוס בהסוואה". פעם בשבוע, יוצא מנהל או בעלים של עסק גדול, מתחפש לעובד מן השורה ומגלה דברים חדשים. לעובד הזה אין כסף ולזה אין תפקיד, לעובדת הזו יש חלום ולזו יש עוד חלון לנקות. וביום בהיר אחד, משתקף מחלון נקי, החיים שלהם משתנים והכול - בזכותו.
יש עניין בתוכנית הזו, ולו בגלל העובדה, שיש עובדים פשוטים וקשי יום שיכולים לזכות במעט יחס, שספק אם היו מקבלים אותו לולא התוכנית. יש בזה גם את סיפור הלכלוכית שכולנו גדלנו עליו. ביום אחד חייו של אדם משתנים. הוא לא ידע שמי שניצב מולו הוא לא אחר מאשר הקוסם או הפיה הטובה. ובלי שיידע, מעשיו הטובים גרמו לו להיות עשיר, מרוצה, שמח יותר. סיפורי חז"ל לא חסרים אודות מלך שלבש בגדי איכר פשוטים, ויצא לבקר בממלכתו. בשובו לארמון, הוא קורא לנתיניו ומעניק להם מתנות ותפקידים. זה מקסים. זה נותן לילדים שלנו מסר חינוכי חיובי לחיים שהלקח בו הוא: על עבודה טובה יש שכר טוב.
במקרה הזה, העובדים שעליהם מדובר, הם לא בדיוק בעלי שכר טוב. אלו תמיד העובדים שנמצאים בתחתית הארגון או החברה המדוברת. אני צופה בתוכנית המדוברת ושואל את עצמי: איך זה שהמנהל, תמיד מגיע לעבוד מול עובדים טובים ואיכותיים? איך זה שהוא לא פוגש עובד שמנסה לחפף, לעגל פינות, מרמה את הלקוח? אנחנו ישראלים. זה חלק מדרישות התפקיד להיות קומבינאטור. לפי התוכנית מסתבר שאנחנו יותר ייקים מאשר ישראלים. מה קורה כאן?
עבדים היינו. ועתה?
התשובה היא די פשוטה. המנהל נשלח לחברה מלווה במצלמה, שאמורה כביכול לתעד את חיפוש העבודה שלו, ושבעצם הימצאותה, לא מאפשרת למצולמים לומר את האמת. מול המצלמה, לא יאמר העובד המסכן שהוא לא אוהב את העבודה שלו, שהוא לא מרוצה מהשכר שלו, שהוא לא סובל את המנהל שלו.
זו הסיבה שעובד שנמצא כל היום בשמש ובודק מכוניות אומר שזה מה שהוא אוהב לעשות בחיים שלו. זו הסיבה שמישהי שעובדת כחדרנית יכולה להיות כזו אדיבה כלפי עובד חדש שאין לו מושג מסביבו, למרות שהוא גורם לה לא לעבוד בקצב שהיא אמורה לעבוד.
במקומות שבהם עבדתי בעבר - ניקיון, שמירה, מחסן, אני זוכר רק מנהל אחד לטובה שהתייחס אליי כאדם ולא כעוד עובד. השאר ידעו בעיקר לצעוק, להתייחס בזלזול ולתת לנו העובדים - תמיד עובדי קבלן - את ההרגשה שהם עושים לנו טובה שהם מעסיקים אותנו.
אבל משום מה, בתוכנית הזו כולם אנשים אדיבים ורגועים. מעבר לפרסום החיובי שהחברה מקבלת, התוכנית מספרת לנו שהחברה המדוברת היא חברה אמינה. האם זה נכון? ומה קורה עם שאר העובדים בחברה? המנכ"ל מגלה שיש לו עובד שלא סוגר את החודש ומעניק לו מתנה לחו"ל על חשבונו. מה עם שאר עשרות העובדים שמרוויחים שכר מינימום ולא סוגרים את החודש? האם הם יזכו לתוספת קטנה בשכר? שינויי עמוק בחברה לא מתחיל ונגמר בטיול. הוא נעשה אם המנכ"ל הנחמד, יפעל לשיפור אמיתי של תנאי העבודה והשכר של העובדים שלו.
הם מופתעים כל פעם מחדש לשמוע, שזה השכר שמרוויחים העובדים שלהם. שהעובדים שלהם מתלבטים בבעיות כמו הלוואות, תשלום חוגים, ילד חולה שהמשכורת המצומקת לא מצליחה לממן. הם מגלים שהעובדים שלהם לא נסעו לטיול אף פעם. זה מכה בהם וגורם להם זעזוע.
אי ידיעה אינה פותרת מאשמה
לאחר מלחמת יום כיפור הפנה ראש האופוזיציה דאז מנחם בגין, שאלה לראש הממשלה גולדה מאיר. שאלה שחזרה אליו כראש ממשלה שהיה אחראי למלחמת לבנון הראשונה - של"ג.
"אם ידעת גברתי אודות המצב - המצב חמור. ואם לא ידעת - זה עוד יותר חמור". אמר.
אם אדוני המנהל ידע שאלו התנאים של העובדים בחברה שלו - המצב חמור. ואם לא ידע - זה עוד יותר חמור.

תאריך:  11/04/2013   |   עודכן:  11/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גולדה מאיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוץ בהסוואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור שהתוכניות מבוימות?
משתתף לשעבר  |  14/04/13 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
על זהות יהודית במרחב הזמן הנתון    וינייטה ליום העצמאות התשע"ג
אברהם פכטר
ההבדל בין חופש הביטוי ובין חופש השיסוי, הוא מהותי ועקרוני גם בדמוקרטיה ליברלית. קריאה ללגיטימיות של זריקת אבנים על מכוניות של ישראלים ביו"ש, זהה ללגיטימיות של זריקת רימונים על אזרחי ישראל ברכב או ברגל. כאשר שלטון החוק שותק ומבצעיו ומגיניו כמו היועץ המשפטי והפרקליטות, לא עושים דבר, לא פלא שיהודים פלשתינים, כמו גב' עמירה הס וגדעון לוי, נהפכים לעוכרי ישראל
דן אלון
זו לא החברה הישראלית שעליה חלמנו. יאיר לפיד יכול להפוך את הכיבוש הקפיטליסטי החזירי למערך הוגן וחברתי יותר. שאר-רוח יש לו, חזונו עדיין לוקה בנתניהואיזם-תאצ'ריזם. מעשיו יקבעו אם בבחירות הבאות הוא יאחז בקרנות המזבח או ישכב עליו כזבח, בטקס ההכתרה של מי שלא ישחק את משה רבינו אלא דווקא את רובין הוד
איתן קלינסקי
אני מוצא לנכון לברך את יאיר לפיד על החלטתו לפסוע את הפסיעה הראשונה בכיוון נכון, שיחייב את ממשלת ישראל להפסיק את השוד של אוצרות הטבע של המדינה בידי בעלי עניין
אהוד פרלסמן
השוואה מחיריו של סל שגרתי בין השופרסל לרמי לוי מגלה שמחירו של הסל בשופרסל יקר יותר ממחירו ברמי לוי בערך ב-65%. למתבונן מן הצד נראה שהשופרסל מהווה דוגמה להתנהגותם של הקפיטליסטים החזיריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il