X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעת חוק חדשה מנסה למגר את העישון במגרשי הכדורגל. האם סוף-סוף נוכל ללכת למגרשי הכדורגל וליהנות מכדורגל נטו?
▪  ▪  ▪
להגן על המעשנים הפאסיביים שברחבי האצטדיון [צילום: פלאש 90]

חצי גמר גביע המדינה הוא ללא ספק אחד האירועים הססגוניים והמהנים של הכדורגל הישראלי. ככזה וכאוהד מושבע של אחת הקבוצות אשר השתתפו במעמד, הלכתי לאצטדיון רמת גן על-מנת לחזות בשני המשחקים.
באיזשהו שלב התמלא היציע אשר ישבתי בו באוהדים וכאן התחלתי במאבק כנגד עשן הסיגריות המיתמר מכל עבר. אני מוצא את עצמי עולה ויורד בין השורות, העשן זז ימינה ואני זז שמאלה, העשן זז שמאלה ואני ימינה. כיוון הרוח אשר מוצג לנו תמיד בתחזית מזג האוויר, נראה לי רלוונטי ברגעים האלו יותר מתמיד.
והנה, בדיוק מועלית לה בימים אלו הצעת חוק אשר נועדה לאסור את העישון במגרשי הכדורגל. לטעמי, הצעה מבורכת אשר תיטיב גם עם המעשנים אשר יחסכו להם כמה סיגריות ויוסיפו להם בריאות, וגם ל"סובלים" אשר לא יצטרכו להרגיש חנוקים מעשן הסיגריות האופף אותם.
דרכי עישון יצירתיות
באופן כללי, אני חושב שהמדינה צריכה להתערב בחופש הפרט באופן מידתי, אך בכל הנוגע לעישון ומניעתו, יש צורך להגן על המעשנים הפאסיביים.
ובכל זאת, יטענו המעשנים כי באצטדיון הכדורגל ישנם דברים נוספים אשר אינם תורמים לבריאותנו כגון: נקניקיות, קוקה קולה העתירה בסוכר, גרעינים שחורים בעלי ערך קלורי לא מבוטל ועוד. יש צדק בכך, אך אלו מוצרים שנצרכים באופן אינדיבידואלי וההחלטה האם לקנות אותם או לא היא בידינו ואינה משפיעה על-אף אחד אחר.
המטרה היא לא להרחיק את ציבור המעשנים מהמגרשים ועל כן צריך לבדוק האם יש דרכים יצירתיות שבהן עדיין מי שירצה לעשן, יוכל לעשות זאת. לדוגמה: לאפשר לאנשים לצאת בזמן המשחק מחוץ לתחומי האצטדיון ולחזור אליו בתום העישון.
איך יצליחו לאכוף את החוק, זו שאלה מעניינת בפני עצמה. אינני רואה כיצד במשחק של 15,000 איש, יוצבו פקחים בכל יציע ויציע. ובמידה שתיפתר בעיית כוח האדם, כיצד ניתן לאתר את המעשנים כאשר מדובר בכמות גדולה כל-כך של אנשים?
כדורגלן למניעת עישון
בין אם הצעת החוק תעבור ובין אם לא, כדאי ורצוי להבהיר את החשיבות של אי-עישון במגרשי כדורגל: חינוך מגיל צעיר בבתי הספר, קמפיינים פרסומיים, שימוש בכדורגלנים מובילים על-מנת שיבהירו את החשיבות שבעניין.
ובינתיים, עד שנחכה לדעת מה יעלה בגורלה של הצעת החוק למניעת העישון במגרשי הכדורגל, עשו טובה וחכו עם השאכטה, לפחות לתשעים הדקות שלכם במגרש.

תאריך:  28/04/2013   |   עודכן:  28/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הדמוקרטיה מחייבת את המדינה להתייחס אל אזרחיה בשוויון מלא, אפילו שחלקם מפנטז על מחיקתה. צריך להיות שירטואוז משפטי כדי לתמרן בין חיזוק ההגדרה "מדינה יהודית", לבין שמירה על זכויות האזרח של מבקשי רעתה. הלכתי לארכיון
אפרים הלפרין
כאזרח חילוני ששותף לצורך הגובר בהגדלת אחוז המועסקים בקרב הקבוצות הנבדלות בישראל והחרד גם לעוני אשר הוא נחלתם של אחוזים ניכרים מהקהילות הנבדלות - אני מבקש משר האוצר שיעצור את זרם המילים, ויפעיל סוף-סוף את הראש
אורי שרגיל
אז מה בעצם מתרחש סביבנו ולמה הממשלה שואפת להקים עוד נמל כאילו היא פורצת דרך חדשה כגון רכבת העמק? באמת חסר לנו שטח נמל? אי-אפשר להשתמש בשטחים הקיימים ולייעל אותם? ואם צריך עוד שטח – האם לא ניתן להרחיב את מבנה הנמלים הקיימים? למה לרוץ ולהקים עוד נמל פרטי? זה סלולארי? זה רפורמה זה?
הרב יאשיהו יוסף פינטו
אליהו הנביא לא רק לימד תורה את רשב"י אלא גם למד ממנו תורה, ואם למד ממנו תורה אסור לקרוא לו בשם רבי, ולכן נזהר אליהו הנביא לא לקרוא בשמו רשב"י אלא רק את שם אביו בר יוחאי
אהוד פרלסמן
חשיפת הסיפור על עמנואל רוזן מספקת הזדמנות לשינוי היחס לכל הטרדנים הסדרתיים המאמללים את חברותיהם לעבודה. יש לפרסם ללא פחד את שמות המנוולים, כדי שכולן תדענה להיזהר מהם, וכדי להרתיע את חבריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il