X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו חכמים מכדי לקנות כמו תוכים כסילים את סיסמאות ההפחדה שבעורמה ובזדון דחפו לנו לשכל בעלי ההון תאבי הבצע. המדינה קיימת חד-משמעית ואך ורק כדי להיטיב עם כולנו, ולא רק עם שיכבה מסוימת
▪  ▪  ▪
עובדים כדי לשלם את הרווח של הקבלן [צילום: פלאש 90]

ראשי הערים דורשים מהממשלה לבטל את המע"מ על דירת מגורים ראשונה, וזה כמובן צעד בכיוון הנכון, אך בעיניי כמוהו כאותה הגדלת השכר החודשי בסכום של 100 שקלים, שאושרה לאחרונה, אולי בסוג של הומור, לחיילי הסדיר.
בואו נבין ממה מורכב היום מחירה של דירה. מחיר הבנייה, מחפירת ויציקת היסודות ועד הריצוף והמטבח והג'אקוזי, נחשב ל-1000 דולר למ"ר, ומשמע לדירה של 100 מטר: 400,000 שקל, מחיר הבנייה. מחיר הקרקע, במרכז הארץ, מהווה לרוב תוספת של שליש ממחיר הבנייה. כשבונים בית דירות חדש במקום "בית של סבתא", מקבל בעל הקרקע, כתשלום, כשליש מהדירות בבניין. ומשמע כ-140,000 שקל לדירה? והנה הגענו ל-540,000. הוסיפו על כך 60,000 פיתוח סביבתי, והגענו ל-600,000 שקל.
משמע: אם דירה במרכז נמכרת ב 1,800,000 שקל, הרי שעשרים שנה מתוך השלושים שנה שתעבדו כמו חמורים כדי לשלם משכנתא, אתם עובדים כדי לשלם את הרווח של הקבלן. עשרים שנה תעבדו כמו חמורים רק כדי לשלם את הסכום שהקבלן החליט שזה יהיה הרווח שלו. כי כך "קבעו כוחות השוק".
והמדינה, זו אשר לפחות בספרים הסיבה האחת והיחידה לקיומה היא לעשות כמה שיותר טוב לכמה שיותר מאזרחיה, הנה אולי מפני שהקבלנים הם החברים שלה, ( ולא אתם ) ואולי באמת גם מפני שעל כל רווח אסטרונומי של הקבלנים הם אולי גם משלמים לה, לפקידי האוצר, גם עוד כמה שקלים כמס, הנה המדינה "של כולנו" רק מושכת לה כתפיים באדישות זחוחה ומתנשאת וערמומית, ומדקלמת בהבעה אשר כולה כובד ראש ורצינות וקצת השתתפות בצער ובקול הבָּריטוֹן האמין והחודר והסמכותי של זכר אלפא בוגר M.I.T את ביטוי הקסם: "שוק חופש!!".
ואחרי שההסבר המפורט והמלומד הזה ניתן לנו, ועוד בכזה קול בָּריטוֹן מה עוד נותר לנו בעצם לומר כאשר הרי בעצם כולנו מאולפים היטב מגיל אפס "לדעת" כי מה שמתחיל בפיקפוק ולו הזעיר ביותר בזכותה האלוהית והמובנית של אצולת הממון והשלטון לזיין אותנו, הווסאלים, עמוק, עד העצם, בסוף נגמר בסטאלין.
אבל המדינה קיימת כדי לדאוג לכלל אזרחיה. גם לווסאלים. והנה אני השמאלן חושב שלא יקרה ממש כלום לאף קיבוץ במרכז הארץ אם שני אחוז מהקרקע החקלאית שלו יופקעו, בתשלום המחיר של קרקע חקלאית, ובעוד כל הדירות שמעל 80 מ"ר בישראל תישארנה ב"שוק החופשי", כך שהנובו רישים השוטים ואצולת הממון הקבלנית יתגוששו עליהן כאוות נפשם, טיפת הקרקע שהופקעה, כולה שני אחוז, פסיק קטן כשהיא לחקלאות ושפע גדול מאד כשהיא לבנייה, תשמש ליצירת דירות צנועות ליוצאי צבא חסרי דירה אחרת, שתימכרנה, (תכף תיראו חשבון)- בשליש המחיר (!) שעולה דירה פשוטה היום.
הנה: הקרקע שעלתה למדינה פרוטות תימסר ליעדה בחינם, בתנאי שאכן הרוכש הוא יוצא צבא שאין לו דירה אחרת, ובתנאי שאם בעשר השנים הראשונות תועבר הדירה שתיבנה עליה לצד שלישי תגבה המדינה בעטייה, בגין הערך האמיתי של הקרקע ובגין כל הטרחה, מס בגובה הסכום בו נרכשה.
ועל הקרקע שבחינם תיבנינה דירות 80 מ"ר לפי מפרט צנוע, כאשר המדינה משמשת יזם, ומוסרת הבנייה לקבלן אשר יזכה במכרז, ומשמע: שיסתפק ברווח הצנוע ביותר שעדיין ישתלם לו.
כמה זה יהיה? הרווח? נגיד מאה אלף שקל רווח לקבלן לכל דירה אחרי כל ההוצאות? הוגן? הוגן.
והנה: מחיר בנייה 1000 דולר למ"ר כפול 80 מ"ר, זה 320,000 שקל. פלוס פיתוח סביבתי 80,000 שקל. פלוס 100,000 שקל הרווח של הקבלן. זה ביחד חצי מיליון. זה הכל. זה המחיר. אם רק תחליט המדינה שהיא כאן לטובתנו. ולא בלעדית לטובתם של אחרים. ובלי להשקיע מהאוצר כמעט כלום. ולמרות שהקבלנים יזעקו חמס כי הרווחים האסטרונומיים שלהם פתאום יבואו להם קצת פחות בקלות. "תוכנית גל". שני אחוז מהקרקע החקלאית של הקיבוצים במרכז יופקעו מהם בתשלום, לטובת בנייה. והמדינה תשמש יזם ותמסור בנייה של דירות צנועות 80 מ"ר עבור יוצאי צבא חסרי דירה אחרת לקבלן שיציע, במכרז, להסתפק ברווח הגיוני.
באמת. אנחנו חכמים מכדי לקנות כמו תוכים כסילים את סיסמאות ההפחדה שבעורמה ובזדון דחפו לנו לשכל בעלי ההון תאבי הבצע. המדינה קיימת חד-משמעית ואך ורק כדי להיטיב עם כולנו, ולא רק עם שיכבה מסוימת. "תוכנית גל". כמה פשוט. פשוט לכו על זה.

תאריך:  01/05/2013   |   עודכן:  01/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות, סטאלין!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפה, תודה! ל"ת
מראה ממורקת  |  3/05/13 22:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
למי שלא נסע בקווי המהדרין, אני ממליצה לנסוע פעם ולהכיר את הציבור הנוסע באוטובוס אלו. לפגוש את החן והביטחון שבהפרדה הזאת
ראובן לייב
זעקתה המרה של ניצולת השואה, דורה רוט, שהרעידה את אמות הסיפים, צריכה להדליק נורה אדומה באותם מוסדות המופקדים על כספי שארית הפליטה. יש לאפשר לאלה שעוד נותרו בחיים מן התופת לחיות בכבוד ולקבל את הכספים המגיעים להם, ללא שום סלקציה נוספת לזו שעברו, וגם לשחרר אותם מהעולם הכבד של מיסים ומן הסבך הנורא של הביורוקרטיה הישראלית
איתן קלינסקי
אל נוכח פירמידות של כסף, המגלגל בעקבותיו עוד כסף, כשלכל סכומי הכסף המתגלגל ניתן גיבוי של הבנקאות הישראלית, חייבת להיות אמירה נחרצת ומתריסה של הציבור. אמירה מפורשת האומרת לא למבנה הפירמידות המסכנות את מערכת הבנקאות בישראל
נרי אבנרי
אחד ידיד; שני עיתונאי; שלישי קללה; ורביעי הוא הכלאה בין עיתונאי לקללה - מי הוא זה?
עמוס שנער
אני מזמין את כל הדורשים לשוויון בנטל לחשוב פעמיים, כי אולי השוויון יחייב דווקא אותם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il