X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שלוש הערות בקטנה: מחווה לזיכרון (הלא) סלקטיבי הפירות הבאושים הטילר - הקלף המנצח
▪  ▪  ▪
מרב מיכאלי. בעלת זיכרון סלקטיבי [צילום: פלאש 90]

מחווה לזיכרון (הלא) סלקטיבי
מרב מיכאלי, הח"כית הצעירה, נצפתה בתוכנית "פגוש את העיתונות" טוענת שההצהרה הקטרית לגבי נכונות הערבים לקבל את ישראל לחיקם היא הצהרה שאי-אפשר להפריז בחשיבותה. מה זה אי-אפשר, נראה כי מגילת העצמאות של מדינת ישראל פחות חשובה. כך על-פי העיניים הנוצצות וההתלהבות שֶקָרנה מן המחוקקת הצעירה. ראיתי במו-עיני.
מובן מאליו שהיא לא טרחה לבדוק את יתרת אותה ההצעה המפורטת, או מי מציע אותה, מתי היא הוצעה לאחרונה, ומדוע היא נדחתה (רמז: זכות השיבה וחיסול המדינה היהודית).
ואיך אני יודע שהיא לא טרחה? מאוד פשוט: הגברת מיכאלי אינה סובלת ממחסור באינטליגנציה, וברי שלוּ הייתה טורחת לבדוק את ההצעה הקודמת, הייתה ודאי קצת פחות מתלהבת. ואולי, אולי אני בכלל טועה, והגברת אכן קראה בזמנו את ההצעה הערבית, אבל פשוט שכחה. ייתכן. הרי זיכרון סלקטיבי הוא אחד מעיקרי האמונה של השמאל, שהגב' נמנית על חבריו (או בשפתה - חברותיו).
ובאותו העניין, ראוי להרחיב קצת את היריעה: אחת הטענות החוזרות על עצמן בשמאל היא כי נתניהו אינו עושה דבר לקידום השלום. למעשה, מרחיבים וטוענים בשמאל, נתניהו לא רק שאינו עושה דבר, אלא שהוא גם מקשה את עורפו. ניחא.
ואני אומר, שאם כך הוא הדבר, איך זה שכשנתניהו מקשה את עורפו וכו', פתאום הערבים מוכנים להתגמש, ויש שאומרים (כמו גב' מיכאלי) כי סוף סוף הערבים מוכנים לשלום?
אם כך, הרי שהמשמעות הברורה היא כי ככל שנתעקש יותר על עמדתנו, ככל שנהיה מוכנים פחות ופחות לוותר, כך הערבים יתגמשו יותר ויותר. (והערה קטנה לבעלי הזיכרון הסלקטיבי: בדרך הזאת הם הצליחו לסחוט מאיתנו ויתורים ומחוות לרוב).
ואם כך, ואכן זה כך, אז השמאל האינטליגנטי (ע"ע המחוקקת הצעירה וחברותיה) אמור לעמוד עכשיו תחת כל שיח רענן, לחזק את ידיו של נתניהו ולתבוע ממנו להקשות עוד יותר את עורפו - כי הרי המטרה היא שלום, ולכן יש לעשות הכל כדי להגיע למטרה הנכספת.
והכל - זה גם לא לתת דבר, לא להבטיח דבר, ולא להסכים לדבר, אלא רק בתמורה הולמת מהצד השני (נתחיל בזה שהם יעשו הם כמה מחוות, ואז נדבר).
הפירות הבאושים
בימים אלה מתחוללת מהומה שלמה סביב התנהגותו של אחד שנחשד בהתנהגות מגעילה במיוחד כלפי נשים במקום עבודתו. ובכן, לא לי להגיב אישית על האיש או על התנהגותו. אך בראייה רחבה קצת יותר, חשוב להבין כי זהו בדיוק השלב שבו כל הנשים, פמיניסטיות או לא, צודקות או לא, ועם ישראל כולו, אוכלים את פירותיו הבאושים של השופט העליון לשעבר, העילוי המשפטי הנערץ, פורץ הדרך, האקטיביסט הנלהב, שקבע כי "הכל שפיט".
ובכן, אם הכל כל כך שפיט, מה ילד סופו של יום באותה המהומה ובמהומות שיבואו אחריה? כבר עכשיו המשטרה חוקרת, ובהמשך, אני מוכן להמר שיקרה כך: רוב הסיכויים שלא יוגש כתב אישום מאלף אלפי הנמקות, (למשל: התנהגות מגעילה עדיין אינה מולידה כתב אישום) ואז, (הוא זכאי הוא זכאי) יטען הנחקר כי "הנה, הכל הבל ורעות רוח, שפכתם את דמי, החרבתם את עולמי על לא עוול בכפי...", ולשיטתו של מר ברק ומעריציו - הוא צודק, כי הרי "הכל שפיט", והשפיטות היא חזות הכל, לא?
היטלר - הקלף המנצח
ובכן, על-פי רוב אני מחבב את החרדים, ולא מעט מאמרים כתבתי בזכותם. אלא שההתנהגות שלהם לאחרונה גורמת אפילו לי לבחילה קלה. ולמה אני מתכוון: לאחרונה הכריזו החרדים על יאיר לפיד מלחמה. ולא, זו אינה מילה שאני משתמש בה בקלות דעת. מלחמה. ובמסגרת אותה המלחמה, התפרסם (שמעתי על כך בגלי צה"ל) מאמר בביטאון חרדי המשווה את דבריו של לפיד לדבריו (או לכתביו) של אדולף היטלר.
ובכן, מעבר לאותה הבחילה שאחזה בי למשמע הדברים, אולי הגיע הזמן לומר לחרדים (ובאותה הזדמנות גם לשמאלנים המחבבים את הדמגוגיה הזאת) - די כבר לשחק במגרש הנאצי על כל הטיותיו. כן, נכון, אני יודע שהיטלר לבש מדי פעם מכנסיים, אבל האם זה אומר שכל לובשי המכנסיים הם היטלר? וכן, להיטלר היה שפם (ראיתי בצילומים) האם זה אומר שכל בעלי השפם הם היטלרים?
אתם לא אוהבים את לפיד, ניחא. תתווכחו איתו, תפגינו נגדו, תוכיחו לו שהוא טועה. אבל תפסיקו לבזות את עצמכם כך - הרי אתם תלמידי חכמים, לא?

הכותב הוא סופר, עורך, פובליציסט ומבקר ספרים
תאריך:  13/05/2013   |   עודכן:  13/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הגזמתם?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין קשר בין ברק לרוזן.
אהוד פרלסמן  |  14/05/13 00:33
 
- אולי, אבל הוא התחיל עם זה
קובי קמין  |  14/05/13 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל פישר
ראש הממשלה, נשיא המדינה והרבנים הראשיים, יודעים להתייחס ברגישות לכל ניסיון הצתה של מסגד ולכל שרבוט של 'תג מחיר', אך מותו של יהודי לא הניע אותם לכלום, משל היה הדבר כואב פחות משטיח חרוך בְמסגד
מנשה שאול
מבין 10 המדינות הנמצאות בראש הטבלה של המדינות הסובלות מסוכרת, נמצאות 5 מדינות ערביות: סעודיה, בחריין, קטר, כוויית ודוביי. שתי המדינות הערביות שבתחתית טבלה זו הן תימן וסודן. אלח'זין חותם את מאמרו בשאלה: "האם לא די לנו בתחלואי 'האביב הערבי' ההזוי?"
יובל ברנדשטטר
הגנזכים הבריטיים חושפים את הסיפור האמיתי של ערביי ארץ-ישראל - המסמכים מפרקים את אגדת הנכבה למרכיביה ומוכיחים: אסון לא היה, גם גירוש לא היה, הערבים שליבם נמוג קמו ונסו על נפשם, גם כשלא נשקפה להם סכנה משמעותית
ציפי לידר
מדוע המבקרים, המכבדים את עצמם, מסתפקים בקריאת שני עיתונים מגזריים מרכזיים, כדי להסיק מסקנות מסולפות נחרצות על הֲדָרת המדינה וטקסי הזכרון מהשיח ומהלקסיקון החרדי, ולא הקיפו מבחינה מקצועית את העיתונוּת החרדית בכללה, הכתובה והאלקטרונית, שהייתה ללא ספק מפריכה את הרושם המוטעה ואת הדיעות הקדומות שלהם לגבי החרדים?
מרדכי קידר
שכנינו היקרים, אנו אזרחי ישראל מאוד רוצים לחיות בשלום באזור של שלום שאתם ואנחנו נהנים ממנו ביחד. איננו חושבים שיש טעם לחתום על הסכמים עם מישהו שהיום הוא כאן ומחר הוא בקבר ויורשיו מתכחשים לחתימתו. כשהמזרח התיכון יהיה אזור של שלום, צלצלו אלינו
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
קרטלים ברשות המדינה  /  קובי קמין
סלאם פיאד מתון? שקלו שוב   /  דוד בדין
מטרה לילית - ז'אנר בלשים חדש   /  אלדד שידלובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il