X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי סכנת הגיוס מול הסכנה שנהפוך לחברה בריונית? אחרי ההפגנה - כבר לא ברור אם לא היה עדיף לסגור את הישיבות המגדלות חוליגנים זעקה להשכמה
▪  ▪  ▪
אם יבוא יום ואת החרדים יכנו "חרקים" - אל תחזרו להרגל למצוא את האשמים באחרים [צילום: AP]

"היה קשה לי להאמין שאני רואה יהודים חרדים עם רצח בעיניים. אין לי ספק שאם לא היו שוטרים נחלצים לעזרתי, לא הייתי יוצא משם חי", כך העיד חייל חרדי לבוש מדים, שנקלע לידיה של חבורת בריונים עטורי זקנים ופיאות, שהשתוללה בשולי הפגנת העדה החרדית.
אחד מיסודות האידיאולוגיה עליה מושתת אורח החיים היהודי, הוא שהתורה היא סוד קיומנו כעם. לפיכך, התורה מצדיקה התמסרות בלעדית ללימודה. אך מדובר במחצית האמת. שכן לפי דברי חז"ל, התורה לבדה אינה מספקת.
בית המקדש השני חרב משנאת חינם למרות שרבים עסקו בתורה בשקידה גדולה יותר מאשר בישיבות פוניבז', חברון ומיר גם יחד. תלמידי רבי עקיבא - כל אחד מהם גדול מכל גדולי דורנו גם יחד - נספו כולם, בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה. לצערנו הרב, ראינו שוב ושוב בהיסטוריה כיצד חרבו מרכזי תורה גדולים כאשר פשתה מחלוקת ושנאה.
ולהפך: חז"ל קבעו כי חילו של אחאב הרשע היה מנצח בקרבות, שכן מעוטר היה במידות טובות. הרי שמידות טובות חשובות וחיוניות יותר לשמירה על עם ישראל - מאשר לימוד התורה ללא מידות טובות.
אם נגזרה גזירה חלילה, ויום יבוא ומרכזי התורה של ירושלים ובני-ברק יבואו לכלל סכנה. אל תחפשו אשמים. האשמים היו מולכם. מול האף. אותם אלפים שקיימו יחד הפגנת חוליגנים, שלא ברור מה הופגן שם חוץ משנאה ומחלוקת.
בשולי ההפגנה הוכו חיילים חרדים, הוכו שוטרים לא חרדים, והם ידעו ושתקו. ידעו ולא מיחו.
אם יבוא יום ואת החרדים יכנו "חרקים"; אם יבוא יום וקירות ירושלים יעוטרו באיורים המציגים את החרדים כג'וקים שיש למעוך ברגל; אם יושמעו קריאות 'לנקות את האוויר הטהור והקדוש מהזיהום החרדי'; אם חרדים יוכו ברחובות והם יסולקו ממרכזי הערים - אם וכאשר זה יגיע, אל תחזרו להרגל למצוא את האשמים באחרים - בפלוני ואלמוני.
השתיקו את לבלריכם שינסו לערוך השוואות עם התעמולה השטירמרית, תחסכו מהם את החיטוט בנאומי היטלר. לא, אין צורך להרחיק: זה כאן מול האף. עכשיו על הקירות מול הבית שלכם.
ואתם ששתקתם, אתם שנתתם למסע הזוועה נגד החיילים החרדים להשתולל, אתם שלא מחיתם - ממיטים את החורבן הבא עלינו.
לאחר ההפגנה, נשאלת השאלה: האם בכלל יש זכות קיום לישיבות המגדלות עדר חוליגנים מוסת, שטוף במחלוקת ושנאת חינם כפי שראינו? האם בכלל מוצדק למסור את הנפש עבור ישיבות שבהן לומדים(?), אנשי דמים ומחלוקת? שמחללים שם שמיים בפרהסיה?
האם בכלל ראויה אדמת ארץ ישראל להחזיק על אדמתה תלמודי תורה המגדלים ילדים המסוגלים לפזר פשקווילים המאיירים את אחיהם כחרק?
אחרי ההפגנה התברר שהסכנה הגדולה החמורה ביותר לציבור החרדי, אינה הגיוס לצבא. ולא חורבן הישיבות חלילה, לא חורבן תלמודי התורה חלילה - יש ישיבות שכבר חרבו, חינוכנו כבר כושל.
הסכנה הגדולה והחמורה ביותר לקיום היהדות הוא מי שמייצר יהדות מכוערת, גדושה בשנאה, בשחצנות, ברוע ואטימות לב, שכפסע בינו לבין שפיכות דמים.
יהדות כזו אינה יכולה לשרוד. יהדות של בריונים מביאה רק חורבן.
ההפגנה - אני רוצה להתנחם - אינה מייצגת את רובו של הציבור החרדי. היהדות הרי היא מאירת פנים, אוהבת שלום, ומקרבת את הבריות לתורה. אך איפה היא היהדות האחרת של הרוב השותק, שיקום ויעקור את הבריונות מקירבה, לפני שיהיה מאוחר מדי?!

פורסם במקור: אתר בחדרי חרדים
הכותב הוא רב
תאריך:  18/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודי חרדי עם רצח בעיניים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדורבנות.
שוחר-שלום  |  19/05/13 00:34
2
כותב המאמר מנותק ומסלף סביבתו
א מ רול  |  19/05/13 01:18
 
- סייג לחוכמה - שתיקה ל"ת
סתם אחד  |  19/05/13 08:00
 
- נכון...אז תסתום ל"ת
א מ רול  |  21/05/13 03:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
משטר האיותאללה בטהרן חותר לייצא את המהפכה האיסלאמית השיעית למדינות ערב הסוניות. אחמדינג'אד מאמין כי המהפכה השיעית באירן תשלוט בעולם הערבי הסוני, למרות שהשיעים בכל העולם המוסלמי מהווים כ-10 אחוזים מכלל המוסלמים
מרדכי קידר
שלא כמו במדינות אחרות, אין ביפן ארגוני "זכויות אדם" המשמשים כסוכנויות סיוע למוסלמים, אין ביפן מי שמבריח מוסלמים לתוך המדינה באופן בלתי חוקי על-מנת להרוויח כמה יינים, ואין כמעט מי שנותן להם סיוע משפטי כדי לקבל אשרות של שהייה, תושבות או אזרחות
עמוס אריכא
אילו היו מחלקים במדינת ישראל תואר "נזם זהב" ככתוב בספר משלי, כי אז הייתי מעניק אותו בפעם הראשונה לבני הזוג נתניהו, בראש חוצות, בכיכר העיר, ומתנער מהם כמו מקרציות מציקות
אליהו קאופמן
טוב תעשה ה"עדה החרדית" אם ראשיה ינתקו את הקשר המאבק ה"משותף" עם אנשי "יהדות התורה" ויפסיקו בהזדמנות זו לדרוש את "שחרור בני הישיבות", אלא ידרשו פטור מצפוני לכל צעיר חרדי משורותיה
אליזבט רימיני
כיצד המסים פוגעים בכולנו בהיקף גדול בהרבה משיעורם    ניפוץ המיתוס כאילו יש דבר כזה מס פרוגרסיבי - כולם משלמים את מלוא ההיקף    ולמה העלאת שיעור המס לא תביא להפחתה בגרעון    שעור בכלכלה גם למי שאין לו תעודת בגרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il