המראה המוזר של מכונית חונה בחנייה שיועדה לחניית אופנועים הוא לא נדיר, בת"א זו נורמה. מתברר שמקורו בתוכנית שמטרותיה נאות ונכונות ואולם ביצועה מעורר שאולות ומתמיה. שורש הדברים נעוץ ברעיון הנכון של הצורך להסדיר מקום חניה לאופנועים שהוזנח בשל אי שימת לב והתעלמות רבת שנים של העירייה. בעבר לא היו חניות כאלה בנמצא ואופנועים הוחנו על גבי המדרכה.
בעיקרון, מדיניות העירייה הייתה להעלים עין מן התופעה ולהתיחס בסלחנות לעבירה הזו על נוהגי החניה וההסדרים הרשמיים. זאת בשל ההכרה שיש להחנות את האופנועים היכן שהוא אך במידה והם יעשו זאת במקומות שמסומנים בצבעים כחול ולבן, הדבר יבוא על חשבון אופצית החניה של המכוניות בעיר ויגביר את מצוקת החניה הקשה גם כך.
ואולם ריבוי האופנועים בעיר, תלונות רבות של התושבים בנושא החניה של אופנועים על המדרכה והפועל היוצא המוזר של הנוהג המסוכן הזה שהוא נסיעת אופנועים על המדרכות לשם החנייתם הכריחו את העירייה להכשיר בעבור אופנועים מקומות חניה מוסדרים ויחודיים שישמשו אותם לשם החניה בעיר. היוזמה לתוכנית הזו נכונה ומתבססת על צורך אמיתי ואולם הביצוע קלוקל ומבולבל מיסודו. במקום לפתור את הבעיה של מצוקת החניה לאופנועים, התוכנית רק הוסיפה ותרמה לבעיה שאותה היא נועדה לתקן.
בשעות היום הקטנועים והאופנועים המשמשים את השליחים והעובדים שונים נמצאים בתנועה מתמדת. הם עוברים מיעד ליעד במהירות ועל כן הכשרת מקום חניה רחוק לא תורם לפתרון בעבורם לגבי חוסר נגישות למקום חניה קרוב ליעדם.
בשעות הלילה, כשכן נדרש מקום חניה קבוע לאופנועים ולשעות ארוכות מתברר שכזה איננו בנמצא בשל היתר מוזר שהנהיגה העירייה לאפשר למכוניות לחנות בין 19:00 בערב ובין 9:00 למחרת. היתר זה בעצם מאיין ומבטל את מקומות החניה לאופנועים והופך אותם שוב לחניה למכוניות.
כמו-כן מתברר כי העירייה הכשירה כ-2,500 מקומות בלבד ברחבי העיר. זו טיפה בים שלא רק שאיננה פותרת בעיה אלא מוסיפה בלבול לדברים. חוסר בהסברה בשל מדיניות לא אחידה וחוסר שלמות של מימוש וביצוע התוכנית גם הוא מגדיל את הבעיתיות ואת רשימת הליקויים סוגרת העובדה שהשלטים שמסמנים את החניה לאופנועים לא מפרטים את שעות החניה המותרות למכוניות במקומות הללו. הדברים מתבטאים ובעצם מסתכמים לכלל כישלון תוכנית מלא ושלם.
העירייה מהלכת בין הטיפות ובין הכסאות והמדיניות הלא ברורה, לא מוסברת וחסרת ההיגיון חייבת להשתנות. לא רק שאיננה מקלה על המצב, היא מוסיפה שמן למדורת הענק של מצוקת החניה בתל אביב - יפו. עד שהדברים לא יוסדרו ויעוגנו בכללים הגיוניים וברי תוקף נמשיך לחזות במראות המוזרים של מכוניות חונות במקומות חניה שיועדו לאופנועים בעת שהאופנועים עצמם נאלצים להמשיך ולחנות על המדרכה לצד מקומות החניה האלה התפוסים.
אין אלא לתמוה ולשאול את השאלות הבאות: למה בכלל ניתן למכוניות לחנות בחנייה שמיועדת לאופנועים? מדוע העירייה לא מפרטת על גבי השלטים השונים שסמוכים לחנייה שיועדה לאופנועים את השעות המותרות לכלי הרכב השונים? מדוע הוכשר מספר מצומצם כל כך של חניות לשימושם של עשרות אלפי האופנועים והקטנועים שבשימוש בעיר מדי יום? וכן כיצד ניתן יהיה להשלים את החסר הזה במקומות חניה שנוצר למכוניות בשעות היום?
מאחר שהתוכנית הנהוגה כיום איננה עונה על השאלות והצרכים ומנציחה ואף מוסיפה לשיעור המצוקה הרבה של החניה בעיר תל אביב - יפו דינה לעבור מן העולם ולפנות מקום לתוכנית שתסדיר את חניית הרכבים הדו גלגליים ובצורה נכונה ורצינית.