X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשבון נפש מקוצר בנוגע ליעילות הכלי מספר אחד לניהול חברה מודרנית: הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
מפקירים את תחום תרבות השלטון [צילום: פלאש 90]

בנובמבר אשתקד ניסינו לנחש מה לא יהיה לאחר הבחירות. כצפוי הניחוש של רובנו היה מדויק: שינוי! היום אנו כבר חכמים ויודעים שראש מפלגת "יש עטין" הוא שר האוצר, אחינו החביב ראש מפלגת "משהו ישן ממשיך" הוא שר הכלכלה, והזוכה הגדולה היא כמובן שלי יחימוביץ' שחלמה להיות באופוזיציה והצליחה להגשים את חלומה.
אז יש לנו חילופי גברי, פה ושם גם חילופי נשי, אבל משהו קטן לא השתנה, ל"משהו" הזה נקרא "תרבות". תרבות השלטון לא התרגשה מהבחירות וכהרגלה היא "בולעת" את הנבחרים החדשים. בעצם מה שאנו חווים שוב ושוב בכל "חגיגה של הדמוקרטיה", זה את העובדה המצערת שהיכולת שלנו להשפיע על התרבות בה אנו חיים היא אפס!
זו גם הסיבה שלמרות שבעולם הערבי אנשים נהרגים במאבק למען הדמוקרטיה, אצלנו שיעור המצביעים ברגליים ובעצם מוותרים על הזכות הגדולה הזו עצום. מדוע רבים כל כך מוותרים על הכלי החשוב ביותר בניהול חברה שגילתה האנושות מעודה? משום שהם חשים שאפשר לנוע ימינה ושמאלה, אפשר לרוץ קדימה ואף לאחור, אבל הדמוקרטיה אימפוטנטית כי היא לא מאפשרת לנו להשפיע על התרבות.
תרבות השלטון
מה בעצם אנו יודעים על תרבות השלטון שלנו? מי אחראי עליה? מהם היעדים שלנו בתחום ומה אנו עושים כדי להגיע אליהם? התשובה: קבוצה ריקה, השאלה חסרת משמעות, הנושא מופקר לחלוטין. יש רק מאבק משפטי בשחיתות והוא כושל. האם יש תרבות שחיתות? לא יודעים.
מהי תרבות השלטון בישראל: יושרה, צניעות, יעילות ואחריות? או שמא סטטוס קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, נורמות פסולות, רעות חולות, אגואיזם, חזיריזם, ג'וביזם, נפוטיזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות? איש אינו שואל, איש אינו עונה.
לאן המדינה כל כך ממהרת כשהיא רצה קדימה: לצמיחה שמשמעותה שיפור מצב המדינה ואזרחיה, או מדינה שכיוון ההתקדמות שלה הוא: "אוריינטציית אליטות", כלומר יניקת משאבי הציבור והזרמתם לבעלי ההון ומקורבים? שאלה שאיש אינו יודע לשאול.
כמה עולה השחיתות? לא יודעים שום דבר, רשמית אין מידע, שום גוף אינו עוסק בהיבט התרבותי של חיינו. זו הסיבה שאני מנדנד שוב ושוב להעלות את נושא תרבות השלטון לתודעה, אך למרבה הצער אין עניין ציבורי. הציבור מעדיף לעסוק בתקוות שווא שמא שינוי שיטת הבחירות יביא את הישועה, או במחאה שמשמעותה קיטורים ויללות (אני קורא לזה: "לטחון מים").
משהו חסר בהתנהלות החברה המודרנית ואני מצביע עליו בצורה ברורה: השליטה בתרבות! עד שלא נקלוט שאסור להפקיר את תחום תרבות השלטון נמשיך לרדוף אחרי הזנב של עצמנו. בינתיים נבזבז 4 שנים נוספות ונתראה בבחירות הבאות לסיבוב עצוב נוסף של תקווה ושברה...

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה קפלן
כדי לבלום את השיטה שבה כסף נוצר על-ידי יצירת חוב, יהיה עלינו להעביר את השליטה על ייצור כמות הכסף בשוק, לידי גורמים אחראיים
יורם הר-לב
מחשבות אלו עלו במוחי כאשר קראתי את אין ספור המאמרים המציעים פתרונות לשוויון בנטל. לפי מאמרים אלו אין בעיה. כל מה שצריך, זה לחקוק חוק המגייס כל בחור לצבא. בחוק כמו שנהוג בכל חוק, יהיו עונשים למי שלא יתגייס. האם אפשר להתנגד לפתרון כל כך פשוט של שוויון בנטל?
חננאל ובר
בני ישראל בקשו לשלוח "מרגלים" לבדוק את טיב הארץ, ויהודי אירופה וארה"ב שלחו נציגים בשלהי המאה התשע עשרה ובראשית המאה העשרים ל"פלסטינה" כדי לבדוק את יכולתה לקלוט אותם
אליקים העצני
לא מפריע ליחימוביץ' כמו ליתר המנהיגים שלנו - שאבו-מאזן חנך רחוב ברמאללה להנצחת שמו של אבו-ג'יהאד, המוח והמפקד של כל מעשי הטבח הטרוריסטיים של הפת"ח מ-1965 ועד 1988. ולא רק בטרוריסטים ישנים, שמלפני אוסלו, מדובר. בשנה הקודמת, בקיץ, דקרו שני מחבלים ערבים חייל בחברון וקורבן הדקירה הספיק לפתוח באש ולהרוג את הדוקר. אבו מאזן שלח למשפחת הטרוריסט ההרוג מברק תנחומים
אברהם (פריצי) פריד
על הונאת הגיוס, על השופט החובט, על השופט המחייג ושאלות על עצמאות השפיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il