X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל פעם שנושא מסוים עולה לכותרות, ממהרת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס לצאת לתקשורת ולשאת הצהרות בנוגע לאינספור עניינים: מצב הקשישים בישראל, טיפולי השיניים לילדים, הקמת מוסדות לנוער עברייני, סבסוד הדיור הציבורי, בעלי מוגבלויות, חד-הוריות ועוד שאלו את עצמכם: האם זה הגיוני שחבר-כנסת אחד יוכל להעניק טיפול רציני ומעמיק לכ"כ הרבה נושאים בקדנציה אחת?!
▪  ▪  ▪
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. איזו שאיפה בדיוק מנחה אותה? [צילום: פלאש 90]

ביום רביעי שעבר (22.5.13) העבירה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס בכנסת ביקורת נחרצת על התקציב הממשלתי ועל שר האוצר, מה שעורר מהומה רבה. לזקני הכנסת לא זכור שח"כ מהקואליציה יצא נגד הממשלה ונגד המפלגה שלו בצורה כזו.
במוצ"ש (25.5.13) שלחה עו"ד תמר הר-פז, חברת מרכז הליכוד, מאמר לאתר "ליכודניק" בנושא זה, שהועלה למחרת בבוקר ככתבה ראשית. כעבור כמה שעות המאמר הוסר. כשהתקשרה לאיש הקשר שלה לברר מה קרה, שמעה על שיחת טלפון שהגיעה מטעם, כולה זעם ואיומים בהליכים משפטיים והבהרות שמוטב ל"ליכודניק" להסיר את המאמר.
וזה היה המאמר:

אורלי לוי-אבקסיס - חברת-כנסת בעלת מודעות חברתית או רודפת פרסום סדרתית?

עניין של פלאשים?
מישהו בדק פעם, לאחר שלוי-אבקסיס יוצאת בהכרזות תקשורתיות, האם היא באמת מטפלת בכל הנושאים האלה, או שהיא שוכחת מהם דקה לאחר שהפלאשים כבים? האם זה הגיוני שח"כ אחד יכול להעניק טיפול רציני ומעמיק לכל כך הרבה נושאים בקדנציה אחת?

דיון סוער נערך ביום רביעי שעבר בכנסת על דוח ה-OECD האחרון. במהלך הדיון תקפה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס את הממשלה על אופן ניהול התקציב. בתגובה שחרר לעברה שר הרווחה עקיצה כשאמר כי ח"כ הוגן המתנגד לתקציב - צריך להצביע נגדו גם בשעת-האמת במליאה. בכך רמז לעובדה כי לוי-אבקסיס, למרות דבריה, הצביעה בעד התקציב והתנהלות הממשלה האמורים. דבריה של לוי-אבקסיס זכו למתקפה אף מח"כים נוספים בקואליציה על-רקע התקדים הפרלמנטרי שיצרה. לראשונה חב-כנסת מהקואליציה תוקף את הממשלה על התנהלותה התקציבית.1
כזכור, ניסיונותיה של אורלי לוי-אבקסיס לחדור לחיקה החם של הפוליטיקה הישראלית, החלו במגעים עם פואד בן-אליעזר ממפלגת העבודה, שבמהלכם אמרה: "תוכנית הליכוד הרסנית לציבור הישראלי, ונראה לי שדווקא העבודה היא זו שתוביל את השינוי". במקביל למגעים עם פואד, נפגשה גם עם יוסי שריד כדי לבדוק אפשרות להצטרף למפלגת מרצ.2 לאחר שנכשלה בניסיונותיה להתקבל לשתי המפלגות האלה, פנתה לאביגדור ליברמן, שהסכים לקלוט אותה במפלגת "ישראל ביתנו".
מאז ועד היום נראה שהיא חדרה לתוך חיינו ואנחנו לא מפסיקים לשמוע ממנה התבטאויות דעתניות כמעט בכל דבר ועניין. לוי-אבקסיס התראיינה ושחררה הודעות לתקשורת באינספור נושאים: מצב הקשישים בישראל, טיפולי השיניים לילדים, הקמת מוסדות לנוער עברייני, טיפול בפגים בישראל, סבסוד הדיור הציבורי, בעלי מוגבלויות, הוצאת ילדים מהבתים, חד-הוריות וכולי. כל פעם שנושא מסוים עולה לכותרות, אורלי ממהרת לצאת לתקשורת ודואגת לטפח את הדימוי שלה כמושיעת החלשים והמדוכאים.
ואין ספק שכל הנושאים שהוזכרו חשובים, אבל מישהו בדק פעם, לאחר שלוי-אבקסיס יוצאת בהכרזות תקשורתיות, האם היא באמת מטפלת בכל הנושאים האלה, או שהיא שוכחת מהם דקה לאחר שהפלאשים כבים? האם זה הגיוני שח"כ אחד יכול להעניק טיפול רציני ומעמיק לכל כך הרבה נושאים בקדנציה אחת?
הפרשה של משה סילמן הייתה דוגמה טובה לכך. דקה לאחר מותו הטראגי הופיעה לוי-אבקסיס בעיתונות ובישרה שהיא ניסתה לעזור לסילמן. אין שום דרך לדעת אם זה נכון, וגם אם זה נכון, לפי התוצאה, העזרה של לוי-אבקסיס לא ממש הוכיחה את עצמה. אבל מה שבאמת מטריד זה המהירות שבה רצה אורלי לגזור קופון תקשורתי על חשבון הטרגדיה של סילמן.
גם לוויכוח הסוער שהתנהל ביום רביעי במליאה, השאלה הזו רלוונטית. זכותם של חברי הכנסת שהתעמתו עם לוי-אבקסיס להרגיש שכשאורלי נואמת נגד הצעת התקציב, שהיא עצמה הצביעה בעדו, זה חוסר כנות, וניסיון להרוויח נקודות בדעת הקהל בצורה לא הוגנת. זכותם להתנגד לנאום שאמור למצב את לוי-אבקסיס כמעין צ'ה גווארה, בשעה שבפועל תמכה בתקציב. בקיצור, הקול קול יעקב והידיים ידי עשו.
ולזה תוסיפו את סגנונה האישי, שיצא לו שם בוטה במקצת. לוי-אבקסיס כבר הספיקה לכנות את פקידי האוצר חזירים3, ואבות שהורחקו מילדיהם על-ידי רעיותיהם לשעבר והופיעו בפני ועדה בכנסת בבקשה לסיוע כונו על ידה "חוצפנים", כי כפי שדאגה להסביר להם, להשקפתה זכויות האם קודמות לזכויות האב.
נשאלת השאלה, האם מי שיחד עם עוד שישה מבני משפחתו "עלה בהגרלה" של מגרשים במחירים מוזלים שנערכה בבית שאן בביתן סגור וללא פרוטוקול, ושהייתה מיועדת מלכתחילה לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור4 - רשאי להציג עצמו כל העת כהתגלמות המלחמה בשחיתות וכאביר הצדק החברתי? האם מי שביצע זיגזגים פוליטיים מהעבודה למרצ ולישראל ביתנו במירוץ אחר כסא בכנסת, יכול כל העת להטיף מוסר לאחרים?

הערות

הכותבת היא עו"ד, יו"ר "פורום נשים ציוניות".
תאריך:  31/05/2013   |   עודכן:  31/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלת מודעות חברתית או רודפת פרסום?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה חוקרת?...
עזרא מנצור  |  31/05/13 13:57
2
שכחתם גם וולגארית וצעקנית
אביטל  |  2/06/13 17:10
3
האיומים האלה לא מפתיעים
אחת שיודעת  |  3/06/13 08:39
4
למי שרוצה לראות אותה "בפעולה"
ניסים כהן  |  5/08/13 14:19
5
צביעות היא שם המשחק
יחיאל צמרמן  |  31/01/14 14:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
עלינו ללמוד יסוד גדול: אין לאדם שום זכות לערער ולדבר לשון הרע, לא על משפחתו, לא על חבריו, לא על הקרובים לו ולא על הרחוקים ממנו. כל סרה שמוציא אדם מפיהו, נזק וחורבן איומים גורם הוא לעצמו
עמוס אריכא
אם לאורי בן-ארי אין "זיקה מיוחדת" לירושלים, כי אז אינני מכיר למי מאתנו יש. ראוי שראש עיריית ירושלים יתנצל על הסיכום האווילי של מר יעקב טירקל בפני אלמנתו של בן-ארי, מילכה, ילדיו, נכדיו ואין-ספור לוחמי שריון לדורותיהם    בעקבות ההחלטה שלא לקרוא רחוב בירושלים על שמו של אורי בן-ארי
צבי גיל
יאיר לפיד, קבל עצתו של מוריס מָטֶרלינק: "כאשר תרצה להתמסר למשהו, למשהו באופן מוחלט - שתוק"; ועיין בכתבי ישראל גלילי שהיה ידוע כשתקן מופלג
ראובן לייב
אחרי חודש של תוכנית-ריאליטי רדודה, שאינה מספקת את הסחורה הנדרשת, הגיעה העת להזריק לה זריקת-מרץ גדולה. לתשומת-ליבה של הפקה רדומה
דרור אידר
אנשי יש עתיד מנדבים ראיונות לתקשורת הכללית על סוגיית גיוס החרדים    אלא שעליהם לכתת רגליים למעוזי התקשורת החרדיים, שמדברים על איום קיומי    כי הגאולה אינה באה פתאום, אלא מתקדמת באיטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il